Huren bij Dockx Rental rijden

Publireportage

Stap 4: rijden

Het brandstofverbruik is niet in de huurprijs inbegrepen. Je vertrekt altijd met een volle brandstoftank. Je brengt het voertuig met een volle tank weer binnen.
Lukt dat niet, dan wordt het voertuig voor jou aan de Dockx pomp volgetankt. De prijs van deze tankbeurt (brandstof tegen dagprijs) komt dan op de eindfactuur.

De verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid en de verzekering Omnium zijn in de huurprijs inbegrepen. Het Bonus Malus systeem zoals geregeld bij een klassieke eigen autoverzekering is niet van toepassing bij huurwagens.
De vrijstelling (franchise) hangt af van het voertuigtype. Dockx raadt aan om deze vrijstelling af te kopen met een aanvullende verzekering.
Zo moet bij schade veel minder bijbetaald worden.

Je kan altijd een extra verzekering afsluiten bij je verzekeringsmakelaar of bij de bevoegde instanties voor bijvoorbeeld de lading of voor de inzittenden (bijstandsverzekering). Als je naar het buitenland reist, kan je best een reisbijstandsverzekering afsluiten.

De volgende schade is niet verzekerd:

  • Schade aan het dak van het voertuig en schade door de lading
  • Schade die voortkomt uit een grote fout of grove nalatigheid van de huurder of bestuurder (bijv. rijden onder invloed van drugs of alcohol)
  • Schade die opzettelijk werd aangebracht (bijv. fraude) door de huurder en/of de bestuurder
  • Schade aan de goederen die worden vervoerd

Met een huurvoertuig van Dockx Rental kan je alleen naar de lidstaten van de Europese gemeenschap rijden. Rij je naar een ander land? Dan dekt de verzekering je niet.

Als je de huur wil verlengen dan neem je contact op met de Service Shop of het Rental Point waar je het voertuig hebt afgehaald. Je krijgt dan een nieuw wettelijk huurcontract. Zonder dit contract wordt het voertuig als gestolen beschouwd, je bent dan niet langer gedekt door de verzekering.

In geval van pech vind je in het voertuig een mapje met instructies en informatie. Heb je een panne of een defect dan bel je de depannagedienst (24u op 24u, 7 dagen op 7). Heb je een lekke band? In elk voertuig zit een reservewiel en een krik. Wens je voor een lekke band de depannagedienst in te schakelen dan wordt daarvoor een kleine extra vergoeding aangerekend.

Bij een ongeval raadpleeg je het mapje met instructies.

  • Vul bij een ongeval altijd het Europese aanrijdingsformulier in.
  • Is er betwisting? Roep dan de hulp in van de politie.
  • Kan je niet meer rijden met het voertuig, bel dan de depannagedienst (24u op 24u, 7 dagen op 7).
  • Verwittig je Service Shop of Rental Point binnen de 24 uur na het ongeval.

Schadecontrole

  • Meld je een ongeval? Dan onderzoekt een expert de grond van de zaak.
  • Loopt het voertuig schade op tijdens de huurperiode? Dan moet je de vrijstelling (franchise) betalen die in het contract vermeld staat.

VEILIG EEN WIEL VERWISSELEN

  1. Stop het voertuig op een veilige plek, bij voorkeur op een parkeerplaats.
  2. Trek de handrem aan.
  3. Plaats de gevarendriehoek een 10-tal meter achter het voertuig.
  4. Trek het fluovestje aan.
  5. Zoek het reservewiel, de wielsleutel en de krik.
  6. Zoek in de handleiding van het voertuig het juiste steunpunt voor de krik.
  7. Draai alle wielbouten een halve draai los (los: tegen de klok in, vast: met de klok mee).
  8. Krik het voertuig op door de krik op het juiste steunpunt te plaatsen (het wiel ongeveer 1 cm van de grond).
  9. Draai alle wielbouten verder volledig los (los: tegen de klok in, vast: met de klok mee).
  10. Haal het wiel van de wagen en plaats het reservewiel zodat de gaten overeenkomen.
  11. Plaats de bouten en vijs ze handvast aan.
  12. Laat het voertuig zakken tot op de grond en neem de krik weg.
  13. Span de bouten volledig aan in kruisvorm.
  14. Steek de krik, de wielsleutel en het wiel met de lekke band in de koffer.
  15. Je kan weer vertrekken!

 


Bron:
Dockx Rental

E-mail deze pagina | Afdrukken | In favorieten opslaan In favorieten opslaan | Share/Bookmark

Je mening is belangrijk! Was deze pagina nuttig?



Een vraag of een probleem op SeniorenNet?
Kijk dan in het Helpcentrum (klik hier). Als je het daar niet kan vinden, helpen we je via e-mail op support@seniorennet.nl.

Zoek binnen SeniorenNet:

Untitled Document

Poll

U heeft voor internet het liefste: