SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke Nederlandse 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Logitech HD Pro Webcam C920 op windows 7

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pavo

BerichtGeplaatst: Di 19 Nov 2013, 13:12    Onderwerp: Logitech HD Pro Webcam C920 op windows 7 Reageer met quote

Het stuurprogramma van deze webcam laat zich niet installeren.
Devicedriver-controle geeft de volgende 'error message':
Reinstall the drivers for this device. (code 18)

Na reinstallation bijft deze melding zich herhalen.

Wie kan mij aan een oplossing helpen?

Laatst aangepast door pavo op Vr 06 Dec 2013, 16:58, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
pavo

BerichtGeplaatst: Vr 29 Nov 2013, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

De levering van deze Webcam komt zonder CD.
De toepassing- en laatste versies van hun (windows)stuurprogramma's worden na het inpluggen van de Webcam automatisch van het internet gedownload en geinstalleerd.
De installatie van het toepassingsprogramma verloopt goed.
Echter ondanks de (windows)melding "Your device is ready to use" blijkt de besturing toch niet geinstalleerd te zijn (windows error message:"Reinstall drivers for this device.(code 18)".

Het lijkt mij eerder een windows 7 probleem dan dat van Logitech.
Wel heeft Logitech nadat ik hun een aantal van de door hun gevraagde w7 systeembestanden heb toegestuurd, dit in behandeling.
Hun antwoord wacht ik nog af.

Naar boven
pavo

BerichtGeplaatst: Zo 01 Dec 2013, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.logitech.com/nl-be/support/webcams
Heb je hier de software eerst gehaald en geinstalleerd
en dan pas je webcam ingestoken?

De webcam-software 'lws240c920.exe' (speciaal voor W7) wederom opgehaald en geinstalleerd. Inderdaad de webcam er pas ingestoken nadat dit werd gevraagd. Zoals ik al diverse malen eerder heb gedaan. Ook de windows device-drivers worden automatisch (met een melding zichtbaar) opgehaald en "geinstalleerd".

Nadat alles stap voor stap perfect geinstalleerd "lijkt", wordt de webcam toch niet gedetecteerd.
In Windows menu:
Start/Devices en Printers/Logitech HD Pro Webcam C920/Hardware/Logitech HD Pro Webcam C920 properties
wordt de melding gegeven: "No drivers are installed for this device."
De webcam-software laat kennelijk na dit driverinstallatie-gebrek te detecteren.

Ook na het updaten van de drivers meldt windows dat de update succesvol is verlopen. Echter ook dan blijkt de driver toch niet geinstalleerd te zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=13UGscK-1uA
geeft mij geen oplossing. Heb zelfs mijn nieuwe webcam voor alle zekerheid om weten te ruilen voor een ander nieuw exemplaar!

Dit probleem is ook elders op het internet te vinden met helaas zonder oplossing! Bijv. hier:
http://www.justanswer.com/computer-hardware/6bq5g-unable-connect-c920-webcam-pc-o-s-windows.html

Mijn conclusie blijft dat het een Windows7 driver-installatieprobleem is.
W7 haalt de driver op, meldt vervolgens het installeren en de succesvolle installatie ervan, doch faalt uiteindelijk met de daadwerkelijke installatie.
Bijgevolg dat elke keer dat de computer opnieuw wordt opgestart de drivers opnieuw worden opgehaald.
Met natuurlijk mijn vraag bij wie en hoe ik bij Microsoft met dit probleem terecht kan?

Laatst aangepast door pavo op Za 07 Dec 2013, 17:41, in toaal 6 keer bewerkt

Naar boven
pavo

BerichtGeplaatst: Zo 01 Dec 2013, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal onderaan. Mischien kan deze pagina helpen.
http://logitech-nl-emea.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/22326/section/troubleshoot/crid/405/lt_product_id/9442/tabs

Ook dit traject werd al eerder doorlopen, waaronder ook:
http://logitech-nl-emea.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/31275
Echter zonder soelaas!

Ondersteunt conclusie dat dit een Microsoft W7 probleem is.
Wie kan mij hiervoor een oplossing bieden?

Laatst aangepast door pavo op Do 05 Dec 2013, 11:51, in toaal 3 keer bewerkt

Naar boven
pavo

BerichtGeplaatst: Do 12 Dec 2013, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Na bestudering van de door hun opgevraagde bestanden heeft Logitech geconstateerd dat er verschillende windows update en Plug and play driver errors zijn.

In dit geval mist mijn windows operating systeem verschillende HID drivers welke nodig zijn om de camera te kunnen laten werken.
Dit zijn de standaard drivers van windows.

Logitech adviseert mij dan ook om in dit geval microsoft of de fabrikant van de pc te contacteren om het probleem op te lossen.
--------------------

Inmiddels heb ik dit HID-driver mankement voorgelegd aan MSI (de fabrikant van de PC) en heb op hun advies de fabrieksinstellingen hersteld (na natuurlijk een backup gemaakt te hebben) en voila!

Was wel een paardemiddel!
ALLES WERKT NU!!
EEN PRACHT VAN EEN WEBCAM!

Laatst aangepast door pavo op Di 24 Dec 2013, 12:46, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Hardware Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: