SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke Nederlandse 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Laptop defect

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shamrock

BerichtGeplaatst: Wo 02 Nov 2011, 8:27    Onderwerp: Laptop defect Reageer met quote

Mijn laptop, Acer Aspire 5101 is defect. Er brandt geen enkele LED meer, dus ik vermoed dat er iets mis is met de voeding. Op de netspanningskabel "staat stroom", dus daar ligt het niet aan. Het ding vertoont geen enkel teken van leven meer. Probleem is nu: er staat en hoop vertrouwelijke/persoonlijke informatie op de harde schijf en ik vind het een groot risico om de laptop zo ter reparatie aan te bieden. Heeft iemand een goede suggestie?? Reparatie "ter plekke" zou een goede oplossing zijn, maar wie doet dergelijke reparaties?? Crying or Very sad

loek

BerichtGeplaatst: Wo 18 Sep 2013, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou hem juist wel laten repareren door iemand die er verstand van heeft die kunnen vaak eenvoudig alles redden. En weten wet bovendien wat ze doen. Ik heb vroeger mijn computer naar mycom gebracht deze hebben van te voren een prijs indicatie gegeven en terwijl ik mee keek hebben ze hem gemaakt. Als deze bij jou in de buurt is zou ik er eens langs gaan en even informeren wat er mogelijk is. Informeren kan nooit kwaad

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
shamrock

BerichtGeplaatst: Wo 18 Sep 2013, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas was het moederbord kapot en reparatie economisch onverantwoord. Ik heb dus maar een nieuwe gekocht,wederom een Acer.

loek

BerichtGeplaatst: Wo 18 Sep 2013, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een tegenvaller. Heb je wel al je bestanden kunnen redden?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
shamrock

BerichtGeplaatst: Wo 18 Sep 2013, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

loek schreef:
Dat is een tegenvaller. Heb je wel al je bestanden kunnen redden?
Gelukkig maak ik regelmatig een backup op een externe hard disk en dat had ik een paar dagen voor de "break down" gedaan, dus er is weinig verloren gegaan. De harde schijf uit de defecte laptop heb ik verwijderd. Hier kan ik, zoals ik gehoord heb, een behuizing voor kopen en dan als externe hard disk gebruiken. Het was veel geld voor de laptop, maar ik had de "oude" inmiddels al vijf jaar. Tja time flies Wink....

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Computer - Hardware Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: