SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke Nederlandse 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Blog is gekraakt,wat nu?

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Blogs - bloggen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maxbente

BerichtGeplaatst: Wo 01 Sep 2010, 19:26    Onderwerp: Blog is gekraakt,wat nu? Reageer met quote

Er worden op mijn blog (http://blog.seniorennet.nl/max_en_bente/) foto's vervangen zonder dat ik dat weet en wil.
Het is dus gekraakt en wat nu?
Ik heb daarnet de originele foto's weer geplaatst maar dit moet toch niet kunnen?????????????????????????????????????????????????????????

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cleopa

BerichtGeplaatst: Wo 01 Sep 2010, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Maxbente -- Ik heb al op hulp geroepen en ik hoop dat het al onderweg is zelf ken ik er niets van . Even geduld

Naar boven
redpoppy
SeniorenNet Moderator

BerichtGeplaatst: Wo 01 Sep 2010, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

maxbente,
niemand kan op uw blog foto's herplaatsen zonder de inloggevens te kennen.
Is er iemand die ze heeft , een co-auteur?
waren het eigen foto's van uw eigen honden of een afbeelding van het net?

Naar boven
Maxbente

BerichtGeplaatst: Wo 01 Sep 2010, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

redpoppy schreef:
maxbente,
niemand kan op uw blog foto's herplaatsen zonder de inloggevens te kennen.
Is er iemand die ze heeft , een co-auteur?
waren het eigen foto's van uw eigen honden of een afbeelding van het net?

Niemand behalve ik heeft de inloggegevens dus vandaar dat ik zeg dat het blog gekraakt is.
Heb intussen al een leesbevestiging van het hulpteam gehad na een mailtje en ik hoop dat zij er iets aan kunnen doen.

Naar boven
redpoppy
SeniorenNet Moderator

BerichtGeplaatst: Do 02 Sep 2010, 8:01    Onderwerp: Reageer met quote

Maxbente,
vragen ivm. de blogs komen uiteindelijk toch bij mij terecht. Wink
waren het nu eigen foto's of afbeeldingen van het net?Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.

Naar boven
Maxbente

BerichtGeplaatst: Ma 01 Aug 2011, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

redpoppy schreef:
Maxbente,
vragen ivm. de blogs komen uiteindelijk toch bij mij terecht. Wink
waren het nu eigen foto's of afbeeldingen van het net?Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.

Er werden mij onbekende foto's ter vervanging van mijn eigen foto's door iemand anders geplaatst.

Naar boven
redpoppy
SeniorenNet Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug 2011, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Maxbente,
zijn het eigen foto's of foto's die u ergens van internet heeft gehaald?
Als men foto's van internet haalt, die niet opslaat op de eigen pc en via een uploader een url. geeft kan het zijn dat de eigenaar van die afbeeldingen de url. verandert en daarmee krijgt u dan een ander foto.

Foto's of afbeeldingen mogen alleen met toelating gebruikt worden of anders eerst op de eigen harde schijf opgeslagen, als u die rechtstreeks van een site haalt ,gebruikt u bandbreedte van iemand anders en dat kost geld.

Als het uw eigen foto's zijn die vervangen worden is er iets anders aan de hand.Dan kan het zijn dat uw paswoord gekraakt is, dus in dit geval zo vlug mogelijk uw paswoord wijzigen in eentje dat moeilijk te kraken is;

Naar boven
Maxbente

BerichtGeplaatst: Zo 09 Okt 2011, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

redpoppy schreef:
Maxbente,
zijn het eigen foto's of foto's die u ergens van internet heeft gehaald?
Als men foto's van internet haalt, die niet opslaat op de eigen pc en via een uploader een url. geeft kan het zijn dat de eigenaar van die afbeeldingen de url. verandert en daarmee krijgt u dan een ander foto.

Foto's of afbeeldingen mogen alleen met toelating gebruikt worden of anders eerst op de eigen harde schijf opgeslagen, als u die rechtstreeks van een site haalt ,gebruikt u bandbreedte van iemand anders en dat kost geld.

Als het uw eigen foto's zijn die vervangen worden is er iets anders aan de hand.Dan kan het zijn dat uw paswoord gekraakt is, dus in dit geval zo vlug mogelijk uw paswoord wijzigen in eentje dat moeilijk te kraken is;

Het waren mijn eigen foto's.
Ik gebruik wel foto's van het net maar die zijn dan auteursrechtenvrij of ik meld de maker of websitebeheerder dat ik ze gebruik onder vermelding van de url van het blog en meld ook dat ik altijd bereid ben om ze te verwijderen als men dat wil.
Mijn wachtwoord was dus gekraakt maar aangezien het nu meer dan een jaar geleden gebeurde en er verder niks meer gebeurd is is het voor mij over.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Blogs - bloggen Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: