Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 mar 2024, 19:49

Wil. schreef:
03 mar 2024, 19:46
Ik ga het nog eens moeilijk voor je maken: Doegin in het Engels (vak waarvoor je gebuisd was ... )
.....
Toon me eens de oorspronkelijke text in het Russisch ( cyrillisch schrift )

Google kan voor mij ook engels vertalen , wist je dat al ? :lol: :twisted: Ik heb u daar helemaal niet meer voor nodig :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 mar 2024, 20:49

Zelf een beetje zoeken, hé Fred. Niet te lui worden.
Ik heb al meerdere keren gezegd dat je je hond moet commanderen en zelf blaffen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 mar 2024, 10:12

Duitsland beschuldigt Moskou van een ‘desinformatieaanval’ door het lekken van de oproep van hoge officieren

Rusland gebruikte het lek van een vertrouwelijk telefoongesprek tussen Duitse topofficieren als onderdeel van een ‘informatieoorlog’ om het land te destabiliseren, zei de Duitse minister van Defensie Boris Pistorius zondag.

De 38 minuten durende opname verscheen vrijdag voor het eerst, gepubliceerd door de Russische staatsmedia RT en later bevestigd door de Duitse regering . Daarin bespreken vier hoge Bundeswehr-officieren, waaronder naar verluidt luchtmachtchef Ingo Gerhartz en brigadegeneraal Frank Gräfe, de hypothetische export van Taurus-kruisraketten naar Oekraïne en hoe deze kunnen worden gebruikt om de Russische infrastructuur aan te vallen.


https://www.politico.eu/article/german- ... raine-war/
Niet zagen Pistorius, het Westen doet hetzelfde als wat ze Rusland nu verwijten. En of de timing van deze lek nu verdacht is of niet.....ieder gebruikt de middelen die ze ter beschikking hebben en gebruikt ze wanneer ze denken dat ze ze moeten gebruiken.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

04 mar 2024, 10:27

Dicksy schreef:
04 mar 2024, 10:12
Duitsland beschuldigt Moskou van een ‘desinformatieaanval’ door het lekken van de oproep van hoge officieren

Rusland gebruikte het lek van een vertrouwelijk telefoongesprek tussen Duitse topofficieren als onderdeel van een ‘informatieoorlog’ om het land te destabiliseren, zei de Duitse minister van Defensie Boris Pistorius zondag.

De 38 minuten durende opname verscheen vrijdag voor het eerst, gepubliceerd door de Russische staatsmedia RT en later bevestigd door de Duitse regering . Daarin bespreken vier hoge Bundeswehr-officieren, waaronder naar verluidt luchtmachtchef Ingo Gerhartz en brigadegeneraal Frank Gräfe, de hypothetische export van Taurus-kruisraketten naar Oekraïne en hoe deze kunnen worden gebruikt om de Russische infrastructuur aan te vallen.


https://www.politico.eu/article/german- ... raine-war/
Niet zagen Pistorius, het Westen doet hetzelfde als wat ze Rusland nu verwijten. En of de timing van deze lek nu verdacht is of niet.....ieder gebruikt de middelen die ze ter beschikking hebben en gebruikt ze wanneer ze denken dat ze ze moeten gebruiken.
Toen de Britten de code van de Duitse Enigma konden ontcijferen gingen ze dat wel niet vertellen op de BBC, anders zouden ze immers het voordeel van die ontcijfering verliezen. Dit voorval toont aan, hoe zeer de telecommunicatie middelen nu zijn veranderd. AI zal daar allicht nog grote veranderingen in veroorzaken.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 mar 2024, 11:09

Voor de Russen is de situatie in Moldova (waar al RU troepen zitten) identiek aan die van UA: er wonen Russisch sprekende mensen en die worden verdrukt. Wij moeten gaan helpen.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 mar 2024, 11:33

In Arabische landen wonen ook mensen die verdrukt worden, zij spreken misschien wel Amerikaans (Engels) maar zijn geen Amerikanen. Ook hier gingen de VS deze mensen 'helpen'.
Niks nieuws onder de zon. Groot-machten staan altijd klaar om de verdrukten der aarde te helpen. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 mar 2024, 12:10

De 6 verschillen:

- Irakezen spreken geen (Amerikaans) Engels; Koeweiti evenmin. Afghanen spreken ook geen Engels en zijn bovendien geen Arabieren.
- Amerikanen zijn niet gefrustreerd omdat de anderen hun taal onheus behandelen. Russen gebruiken dat als voorwendsel om een land binnen te vallen.
- Amerikanen hebben nooit de intentie om in die landen te blijven. Russen wél: onder Poetin (en ook de Sovjets) willen ze hun gebied uitbreiden.
- De Amerikanen zijn ons bv. in WO2 komen helpen. Daarna hebben ze ons nog een grote zak geld gegeven en zijn ze weer vertrokken.
- De Russen zijn na WO2 niet vertrokken uit Polen, de Baltische staten, Hongarije, Roemenië enz.
- Waar de Russen aanwezig zijn, zakt de levensstandaard. Die verbetert spontaan bij hun gedwongen vertrek.


Met andere woorden
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 mar 2024, 12:42

- Irakezen spreken geen (Amerikaans) Engels; Koeweiti evenmin. Afghanen spreken ook geen Engels en zijn bovendien geen Arabieren.
Klopt, maar toch vond de VS het nodig om onder valse voorwendselen dat verdrukt volk te gaan helpen in Irak.
- Amerikanen zijn niet gefrustreerd omdat de anderen hun taal onheus behandelen. Russen gebruiken dat als voorwendsel om een land binnen te vallen.
Klopt, de VS heeft dat voorwendsel niet nodig.
- Amerikanen hebben nooit de intentie om in die landen te blijven. Russen wél: onder Poetin (en ook de Sovjets) willen ze hun gebied uitbreiden.
klopt, ze lijven ze niet in maar blijven er maar wel.
- De Amerikanen zijn ons bv. in WO2 komen helpen. Daarna hebben ze ons nog een grote zak geld gegeven en zijn ze weer vertrokken.
Klopt gedeeltelijk, nadat Duitsland hen de oorlog verklaart had 4 dagen na de aanval op Pearl Harbour. Ze waren dus in oorlog met Duitsland en in Europa. Ze zijn vertrokken met uitzondering van hun basissen die ze hebben in Europa.
De Russen zijn na WO2 niet vertrokken uit Polen, de Baltische staten, Hongarije, Roemenië enz.
Klopt, het was een afspraak tussen de Westerse geallieerden en Rusland dat deze landen onder de invloedssfeer van Rusland konden blijven. Hoe Rusland die invloedssfeer invulde is geweten.
- Waar de Russen aanwezig zijn, zakt de levensstandaard. Die verbetert spontaan bij hun gedwongen vertrek.
Klopt gedeeltelijk. Waar de VS gepasseerd is (niet noodzakelijk met boots on the ground) zakt de levensstandaard ook. Zie Iran, Irak, Haiti, Libanon,.......

Waar de Grootmachten passeren of gepasseerd zijn zal alles niet meer zijn zoals het was.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 mar 2024, 12:50

Wil. schreef:
04 mar 2024, 12:10
.....
- De Amerikanen zijn ons bv. in WO2 komen helpen. Daarna hebben ze ons nog een grote zak geld gegeven en zijn ze weer vertrokken.
....
Ah ja ? Navigeer eens naar 50°45'49.93"N / 3°44'40.74"O ... en dat zal niet de enige zijn. Hoeveel Amerikaanse basissen ( land / lucht ) zijn er in Europa ? Eventjes helpen ... https://www.hln.be/binnenland/amerikaan ... ~a272b6fe/
en nog .... https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220210_97032871 zijn ze nu Polen aan het bezetten
en .... https://www.standaard.be/cnt/dmf20200729_95223762
en .... https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegbasis_Chi%C3%A8vres

... het houdt niet op ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 mar 2024, 15:43

Fred, alle bases van Amerika die in Europa gevestigd zijn, zijn daar maar zolang deze landen soeverein toelaten dat ze er zijn.

De reacties op de uitspraken van Trump vorige maand, geven aan hoe blij we zijn dat die bases er zijn. Ik heb geen enkel staatshoofd horen zeggen: 'Salut en de kost. We doen het wel zonder jullie.'

Geen enkele.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 mar 2024, 15:57

Fred, alle bases van Amerika die in Europa gevestigd zijn, zijn daar maar zolang deze landen soeverein toelaten dat ze er zijn.

De reacties op de uitspraken van Trump vorige maand, geven aan hoe blij we zijn dat die bases er zijn. Ik heb geen enkel staatshoofd horen zeggen: 'Salut en de kost. We doen het wel zonder jullie.'

Geen enkele.
Doet niet ter zake. U schrijft:
De Amerikanen zijn ons bv. in WO2 komen helpen. Daarna hebben ze ons nog een grote zak geld gegeven en zijn ze weer vertrokken.
Nee, ze zijn niet weer vertrokken. De VS kon na WO2 op eigen initiatief de beslissing genomen hebben: "we zijn weg" maar dat deden ze juist niet. Dit had ook te maken met de verschillende bezettingszone's van Berlijn vlak na WO2. Zelfs niet na het einde van de koude oorlog bij de val van de muur bleven ze terwijl de voormalige Warchaupact-landen hun onafhankelijkheid terugkregen en Rusland zich uit die landen terug trok.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

04 mar 2024, 16:10

Ukraïne zou een "Spoorbrug" gebombardeerd hebben :!: :?:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 mar 2024, 16:15

Hobo schreef:
04 mar 2024, 16:10
Ukraïne zou een "Spoorbrug" gebombardeerd hebben :!: :?:
Heel wat anders aan Russische kant: alweer een burgerdoelwit afgevinkt. Daarbij kwamen 2 kinderen om het leven van resp. 2 jaar oud en 2 maanden oud.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 mar 2024, 16:23

Niet on topic maar:
Daarbij kwamen 2 kinderen om het leven van resp. 2 jaar oud en 2 maanden oud.
Hoeveel kinders stierven er ondertussen in Gaza & omstreken???

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 mar 2024, 16:24

Dicksy schreef:
04 mar 2024, 15:57
Nee, ze zijn niet weer vertrokken. De VS kon na WO2 op eigen initiatief de beslissing genomen hebben: "we zijn weg" maar dat deden ze juist niet.
Onwaar. De Amerikanen zijn in Frankrijk geland. Zijn ze daar gebleven? Neen.
De Amerikanen zijn bij de bevrijding door belgië getrokken. Zijn ze daar gebleven? Neen.

Duitsland - het monster dat bedwongen werd - werd door alle geallieerden onder controle gehouden. Dit in samenspraak met de Europese landen die te lijden hadden van het nazi-geweld.
terwijl de voormalige Warchaupact-landen hun onafhankelijkheid terugkregen en Rusland zich uit die landen terug trok.
Zo zou Poetin het ook schrijven.
"terugkrijgen" ?? dat lijkt wel op een welwillende daad van de S.U.
"zich terugtrekken" ?? idem. Als je wordt buitengestampt, dan zou Poetin dat verkopen als 'strategisch terugtrekken'.

We weten wel beter.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.