Goed bestuur ?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Dus zoals prinses elisabeth........Een student kan maar aangenomen worden voor een specialisatieopleiding aan een beroemde buitenlandse universiteit als hij/zij hier al meerdere jaren uitstekende resultaten aan een Belgische universiteit behaald heeft. Het inschrijvingsgeld is zeer duur en loopt in de duizenden dollars. Weyts wil dat gaan betalen. Maar het is nogal populistisch voorgesteld alsof daarmee de zaak in orde is en plots alle studenten de kansen krijgen. Alle andere kosten, woonst, voeding, lessen enz.. moet de student of zijn ouders zelf betalen en die zijn onbetaalbaar voor de middenklasse . In totaal zijn die bedragen nog vele malen hoger dan het inschrijvingsgeld. Klaar ?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Beste Idefix- is er iets mis met Uw vermogen tot lezen van wat je zelf geschreven hebt? Je moet geen linkjes zitten plaatsen naar wat dan ook. Het Laatste Nieuws ligt hier voor mij en daar staat niets in van wat jij schreef nl. frauderende ministers, gesjoemel met mondmaskers en een VDB die geld verbrand. Jij schrijft : " In HLN vandaag ;;;;". Dus ik neem Het Laatste Nieuws en daar staat geen letter in van Uw zever.
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
- Locatie: Vlaams Brabant
Frits , het artikel van vandaag gaat inderdaad "alleen" over de fraude bij de contacttracers. Had ik er inderdaad (voor de duidelijkheid) moeten bijschrijven. Voor de andere zaken verwijs ik u naar de geschiedenis van de Socialisten ) en....Informeer u eens zelf via Google....frits1955 schreef: ↑30 nov 2021, 17:26Beste Idefix- is er iets mis met Uw vermogen tot lezen van wat je zelf geschreven hebt? Je moet geen linkjes zitten plaatsen naar wat dan ook. Het Laatste Nieuws ligt hier voor mij en daar staat niets in van wat jij schreef nl. frauderende ministers, gesjoemel met mondmaskers en een VDB die geld verbrand. Jij schrijft : " In HLN vandaag ;;;;". Dus ik neem Het Laatste Nieuws en daar staat geen letter in van Uw zever.
'Dus......VDB is de eerlijkste politicus (zoals alle Socialistische politici trouwens ) die we ooit gehad hebben en al wat over hem (hen) geschreven werd waren en zijn verzinsels van de tegenpartijen. Niet meer wenen nu hé, ge moogt den diksten hebben.....
Goeden avond nog.
De zon is gratis voor iedereen
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Trajectcontroles laten uitvoeren door een privé firma !
Deze gemeenten tekenden dit verwerpelijk contract al
- Glabbeek,
- Sint-Pieters-Leeuw,
- Haaltert,
- Bonheiden en
- Bilzen.’
Twee passages uit de verslaggeving in De Standaard.
‘Los van de vergoeding formuleren de contracten, waarvan De Standaard er drie kon inkijken, allerlei andere eisen (zie inzet). Een ervan is zeggenschap bij aanpassingen aan wegen binnen het traject en de omgeving ervan.
In de praktijk vraagt het bedrijf dat alle andere verkeersremmende maatregelen – zoals drempels, voorrang voor fietsers of chicanes – verdwijnen en gedurende minimaal zes jaar niet ingevoerd worden’
——
‘De contracten met het privébedrijf, die De Standaard kon inkijken, leggen de gemeenten een lange reeks restricties op.
* De gemeente is 24 euro per inbreuk verschuldigd, ook al leidt die uiteindelijk niet tot een GAS-boete. In elk geval moet voor minstens 95 procent van de vastgestelde inbreuken betaald worden, ook als de gemeente minder inbreuken verwerkt krijgt. De vergoedingen blijven verschuldigd zelfs indien ‘onvoorziene omstandigheden’ ertoe leiden dat de ‘verwerking, ontvangst of inning onwerkbaar of onmogelijk’ wordt.
* Gemeenten moeten werken en ‘belemmeringen van de verkeersdoorstroming’ op het traject ‘zo veel als mogelijk vermijden’. Er mag geen aanpassing aan het traject of ‘de ruimere weginfrastructuur binnen de zone’ gebeuren zonder voorafgaand overleg. In de meeste gemeenten mogen geen andere snelheidsremmende maatregelen genomen worden en moeten bestaande verkeersremmers verdwijnen.
* Onderhoud dat de verkeersstroom (deels) belemmert, kan niet langer duren dan 5 opeenvolgende dagen of 10 dagen per jaar. Voor andere werken is de limiet 14 dagen. Anders wordt het contract met de verloren periode verlengd.
* Wanneer een aanpassing van de weginfrastructuur zonder voorafgaand overleg ertoe leidt dat de verkeersstroom daalt met meer dan de helft, is een compensatie verschuldigd.
* Het bedrijf schiet pas tekort als het systeem langer dan 60 dagen niet functioneert door een ‘opzettelijke of zware fout’.
* Het bedrijf heeft een volmacht op de rekening van de gemeente waarop de boetes binnenkomen en haalt daar de vergoedingen van 24 euro af. Mogelijke tekorten moeten door de gemeente worden bijgepast.
* Het contract geldt voor minstens zes jaar en kan alleen verbroken worden mits er een schadevergoeding wordt betaald. Het contract en alle gelinkte informatie moeten geheim gehouden worden.
Deze gemeenten tekenden dit verwerpelijk contract al
- Glabbeek,
- Sint-Pieters-Leeuw,
- Haaltert,
- Bonheiden en
- Bilzen.’
Twee passages uit de verslaggeving in De Standaard.
‘Los van de vergoeding formuleren de contracten, waarvan De Standaard er drie kon inkijken, allerlei andere eisen (zie inzet). Een ervan is zeggenschap bij aanpassingen aan wegen binnen het traject en de omgeving ervan.
In de praktijk vraagt het bedrijf dat alle andere verkeersremmende maatregelen – zoals drempels, voorrang voor fietsers of chicanes – verdwijnen en gedurende minimaal zes jaar niet ingevoerd worden’
——
‘De contracten met het privébedrijf, die De Standaard kon inkijken, leggen de gemeenten een lange reeks restricties op.
* De gemeente is 24 euro per inbreuk verschuldigd, ook al leidt die uiteindelijk niet tot een GAS-boete. In elk geval moet voor minstens 95 procent van de vastgestelde inbreuken betaald worden, ook als de gemeente minder inbreuken verwerkt krijgt. De vergoedingen blijven verschuldigd zelfs indien ‘onvoorziene omstandigheden’ ertoe leiden dat de ‘verwerking, ontvangst of inning onwerkbaar of onmogelijk’ wordt.
* Gemeenten moeten werken en ‘belemmeringen van de verkeersdoorstroming’ op het traject ‘zo veel als mogelijk vermijden’. Er mag geen aanpassing aan het traject of ‘de ruimere weginfrastructuur binnen de zone’ gebeuren zonder voorafgaand overleg. In de meeste gemeenten mogen geen andere snelheidsremmende maatregelen genomen worden en moeten bestaande verkeersremmers verdwijnen.
* Onderhoud dat de verkeersstroom (deels) belemmert, kan niet langer duren dan 5 opeenvolgende dagen of 10 dagen per jaar. Voor andere werken is de limiet 14 dagen. Anders wordt het contract met de verloren periode verlengd.
* Wanneer een aanpassing van de weginfrastructuur zonder voorafgaand overleg ertoe leidt dat de verkeersstroom daalt met meer dan de helft, is een compensatie verschuldigd.
* Het bedrijf schiet pas tekort als het systeem langer dan 60 dagen niet functioneert door een ‘opzettelijke of zware fout’.
* Het bedrijf heeft een volmacht op de rekening van de gemeente waarop de boetes binnenkomen en haalt daar de vergoedingen van 24 euro af. Mogelijke tekorten moeten door de gemeente worden bijgepast.
* Het contract geldt voor minstens zes jaar en kan alleen verbroken worden mits er een schadevergoeding wordt betaald. Het contract en alle gelinkte informatie moeten geheim gehouden worden.
Eendracht maakt macht
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dan is het aan de bestuurders om hier niet aan mee te werken door zich aan de opgelegde snelheid te houden, chicanes en drempels of niet.
Ik lees nergens dat er een vergoeding verschuldigd is als er geen overtredingen vastgesteld worden, wat dan? Het verdienmodel wordt dus bepaalt door de bestuurder zelf.
Op een autosnelweg heeft men ook trajectcontrole en daar zijn geen chicanes en drempels.
Ik lees nergens dat er een vergoeding verschuldigd is als er geen overtredingen vastgesteld worden, wat dan? Het verdienmodel wordt dus bepaalt door de bestuurder zelf.
Op een autosnelweg heeft men ook trajectcontrole en daar zijn geen chicanes en drempels.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Verkeersdrempels en andere snelheidsmilderende hulpmiddelen zijn er niet alleen om de bestuurders ervoor te behoeden geflitst te worden.
In de eerste plaats zijn dat elementen die de verkeersveiligheid - vooral van voetgangers, kinderen, fietsers - ten goede moeten komen. Door te eisen dat die elementen worden weggehaald, ga je meer ongevallen hebben waarbij kinderen en anderen mogelijk levenslang in een een rolwagen terecht komen.
Ik weet wel enkel dorpen waar vroeger een rechte weg de dorpskern inliep die nu in de aanloop naar die kern zaken als asverlegging, bloembakken en drempels hebben ingebouwd. Gegarandeerd is het daar veiliger voor de fietsers en voetgangers dan toen er enkel een bord '60' of '50' stond.
Op het goede gedrag van automobilisten zou ik niet vertrouwen. "Ik geloof u wel, chauffeur, maar ik ga uw snelheid toch aan banden leggen", lijkt me beter.
Dat zo'n flitsbedrijf dat allemaal niet graag ziet, kan ik begrijpen, maar wat komt eerst? De overheid moet veiligheid van de mensen garanderen. Dat komt vóór 'een gunstig economisch klimaat' scheppen voor sommige bedrijven.
In de eerste plaats zijn dat elementen die de verkeersveiligheid - vooral van voetgangers, kinderen, fietsers - ten goede moeten komen. Door te eisen dat die elementen worden weggehaald, ga je meer ongevallen hebben waarbij kinderen en anderen mogelijk levenslang in een een rolwagen terecht komen.
Ik weet wel enkel dorpen waar vroeger een rechte weg de dorpskern inliep die nu in de aanloop naar die kern zaken als asverlegging, bloembakken en drempels hebben ingebouwd. Gegarandeerd is het daar veiliger voor de fietsers en voetgangers dan toen er enkel een bord '60' of '50' stond.
Op het goede gedrag van automobilisten zou ik niet vertrouwen. "Ik geloof u wel, chauffeur, maar ik ga uw snelheid toch aan banden leggen", lijkt me beter.
Dat zo'n flitsbedrijf dat allemaal niet graag ziet, kan ik begrijpen, maar wat komt eerst? De overheid moet veiligheid van de mensen garanderen. Dat komt vóór 'een gunstig economisch klimaat' scheppen voor sommige bedrijven.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dat blijkt niet echt uit wat ik in de Standaard ( en elders) kan lezen.Dat komt vóór 'een gunstig economisch klimaat' scheppen voor sommige bedrijven.
Zullen we die redenering dan ook toepassen op pakweg druggebruik of alcoholgebruik? We schaffen alle door de overheid getroffen ontradingsactiviteiten - en projecten af en maken druggebruik en verkoop vrij. Wettelijk leggen we wel een beperking op van zoveel gr../persoon. Het is dan aan de gebruikers om zich aan die wettelijke beperking te houden nietwaar.Dan is het aan de bestuurders om hier niet aan mee te werken door zich aan de opgelegde snelheid te houden, chicanes en drempels of niet.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De vraag blijft dan wie bepaalt waar de deze bedrijven de trajectcontrole kunnen/mogen beheren. Het zal vermoedelijk niet binnen de dorpskernen zijn maar eerder daar waar deze drempels en chicanes geen soelaas brengen.
U weet zo enkele dorpen……….wel in ons dorp hebben ze ook op rechte wegen verkeersdrempels gelegd waarbij al dikwijls de vraag gesteld werd welk nut ze eigenlijk hebben. Zelfs een weg met trajectcontrole, staat aangegeven dat ze er staat, maar hier ook op herhaalde vragen de reactie gekregen dat ze nog steeds niet in werking is. Na 3 jaar nog altijd niet….. heel bizar.
Laat de privé voor mijn part dat dan maar beheren. Het zal iedereen ten goede komen, automobilisten, fietsers, en voetgangers want nu heeft iedereen zo een beetje de ingesteldheid van baas op de weg te zijn.
Eén nadeel misschien aan dit systeem is dat er veel gebruik gaat gemaakt worden van sluipwegen en hierdoor het probleem verlegd gaat worden naar nu nog verkeersarme straten/gemeenten.
U weet zo enkele dorpen……….wel in ons dorp hebben ze ook op rechte wegen verkeersdrempels gelegd waarbij al dikwijls de vraag gesteld werd welk nut ze eigenlijk hebben. Zelfs een weg met trajectcontrole, staat aangegeven dat ze er staat, maar hier ook op herhaalde vragen de reactie gekregen dat ze nog steeds niet in werking is. Na 3 jaar nog altijd niet….. heel bizar.
Laat de privé voor mijn part dat dan maar beheren. Het zal iedereen ten goede komen, automobilisten, fietsers, en voetgangers want nu heeft iedereen zo een beetje de ingesteldheid van baas op de weg te zijn.
Eén nadeel misschien aan dit systeem is dat er veel gebruik gaat gemaakt worden van sluipwegen en hierdoor het probleem verlegd gaat worden naar nu nog verkeersarme straten/gemeenten.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Op zulke idiote redenering ga ik verder niet op reageren.Zullen we die redenering dan ook toepassen op pakweg druggebruik of alcoholgebruik? We schaffen alle door de overheid getroffen ontradingsactiviteiten - en projecten af en maken druggebruik en verkoop vrij. Wettelijk leggen we wel een beperking op van zoveel gr../persoon. Het is dan aan de gebruikers om zich aan die wettelijke beperking te houden nietwaar.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Dat is er al, voor alcohol........Zullen we die redenering dan ook toepassen op pakweg druggebruik of alcoholgebruik? We schaffen alle door de overheid getroffen ontradingsactiviteiten - en projecten af en maken druggebruik en verkoop vrij. Wettelijk leggen we wel een beperking op van zoveel gr../persoon. Het is dan aan de gebruikers om zich aan die wettelijke beperking te houden nietwaar.
Maar als ze die trajectcontroles op 10 Km/PH zetten gaan ze veel geld verdienenDus over die trajectcontroles
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
De belgiek is toch weer nummer 1 ! Gelukkig staan de meeste trajectcontroles in Wallonië !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850