parkeermeters mortsel

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

29 jan 2020, 08:30

als ik vroeger een ticket had genomen voor bv 3u parkeertijd en ik was vroeger terug, gaf ik parkeerticket aan één of andere parkeerder en dan had die niks anders te doen dan mijn ticket in zijn wagen leggen en zien dat hij terug was voor parkeertijd voorbij was. ik doe er iemand een plezier mee, doe er niemand kwaad mee want er is tenslotte voor de parkeertijd betaald. sinds kort moet je je nummerplaat ingeven zelfs als je cash betaalt en kan je die "goeie daad" niet meer stellen... of is er een andere reden dat je plots je nr.plaat moet ingeven ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 jan 2020, 10:59

Neen het is juist voor die reden dat ze het inbrengen van de nummerplaten hebben ingevoerd. In Nederland is dat al een aantal jaren het geval. Er werd duchtig misbruik van gemaakt en dat gaan ze tegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 jan 2020, 11:12

Prima Vera schreef:
29 jan 2020, 10:59
Neen het is juist voor die reden dat ze het inbrengen van de nummerplaten hebben ingevoerd. In Nederland is dat al een aantal jaren het geval. Er werd duchtig misbruik van gemaakt en dat gaan ze tegen.
Dat is al een tijdje zo, toch zeker op grondgebied Antwerpen.
Er is nu inderdaad sprake van MISBRUIK.
Maar dan wél misbruik door de lokale overheid en NIET door de parkerende burger :
Die heeft bijvoorbeeld betaald om zijn voertuig twee uren te parkeren op hun grond.
Na een uur besluit echter de betaler al te vertrekken, en geeft zijn ticket aan een andere automobilist, die de resterende én betaalde tijd opmaakt.
Lijkt mij een 100% correcte handel.

Maar tegenwoordig betalen dus beide chauffeurs tesamen voor dat overlappende uur. En terwijl er dus maar gebruik wordt gemaakt van één parkeerplaats.
Dat is dus dubbel kassa kassa voor de roverheid.
Dat is een zuivere maffiapraktijk en volgens mij gewoonweg zelfs niet legaal !
Betalen voor een dienst die niet geleverd wordt !!!!
Maar ja, wie gaat daar gerechtelijke procedures voor opstarten...
Dat weet de overheid ook wel.
Dus voeg er nog maar machtsmisbruik aan toe.
Ondank is 's werelds loon

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

29 jan 2020, 11:52

misbruik primavera ? welk misbruik ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 jan 2020, 12:08

vagelis schreef:
29 jan 2020, 11:52
misbruik primavera ? welk misbruik ?
Het is en blijft een misbruik, hoe je het ook draait of keert om je betaalbewijsjes door te geven. Maar iedereen deed dat, wij ook trouwens. Maar nu hebben ze n.a.v. wat ze in Nederland doen, daar een stop op gezet. Nu kan je het niet meer. Vergeet niet door bewijsjes door te geven derven ze inkomsten, eender hoe.
Zo naïef kan je toch niet zijn om te begrijpen dat dit misbruik is?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 jan 2020, 13:06

Prima Vera schreef:
Het is en blijft een misbruik, hoe je het ook draait of keert om je betaalbewijsjes door te geven. Maar iedereen deed dat, wij ook trouwens.
Idem met het ticketje van de tram waar je binnen het uur zoveel kunt overstappen van de ene op de andere tram zoveel je wil. Je moet alleen telkens tikken.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 jan 2020, 13:39

Prima Vera schreef:
29 jan 2020, 12:08
vagelis schreef:
29 jan 2020, 11:52
misbruik primavera ? welk misbruik ?
Het is en blijft een misbruik, hoe je het ook draait of keert om je betaalbewijsjes door te geven. Maar iedereen deed dat, wij ook trouwens. Maar nu hebben ze n.a.v. wat ze in Nederland doen, daar een stop op gezet. Nu kan je het niet meer. Vergeet niet door bewijsjes door te geven derven ze inkomsten, eender hoe.
Zo naïef kan je toch niet zijn om te begrijpen dat dit misbruik is?
Ik leg in mijn reactie hierboven, met hand en tand uit dat er geen sprake is van enig nadeel voor de stad of gemeente, met dat oude systeem.
ZE DERVEN GEEN INKOMSTEN.
Sterker nog: met het nieuwe systeem passeren ze nu ten onrechte tweemaal langs de kassa.
Twee burgers betalen voor éénmaal dienstverlening.
Als dat geen pure afzetterij is, dan weet ik het niet meer.
Dat jij zoiets niet begrijpt Vera, daarbij frons ik mijn wenkbrauwen hoor.
Dat is geen naïviteit maar gewoon domheid !
Of hoef je er misschien een tekeningetje bij???
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 jan 2020, 15:58

Als het geen misbruik was Maior zouden ze er geen paal en perk aan stellen. 't Is niet om dat dat bij jou zo in je kop zit dat het zo niet is.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

29 jan 2020, 18:09

Ge kunt zo bij den bakker een brood gaan halen, 3/4 ervan opeten en de rest aan den bedelaar op den hoek van de straat geven.
Is dit dan ook misbruik ? en moet diene bedelaar ook nog 1/4 van dat brood aan den bakker gaan betalen ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

29 jan 2020, 19:24

prima vera begrijpt het niet...
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 jan 2020, 21:23

vagelis schreef:
prima vera begrijpt het niet...
Ik denk dat Prima Vera het juist heel goed begrijpt. Misbruik van het systeem ja, misbruik van....in strafrechtelijke zin, nee.
U kunt door uw parkeertijd niet volledig op te gebruiken andere mensen gratis laten gebruik maken van een dienst die normaal betalend is voor iedereen. Heel nobel van u en ik zou hetzelfde ook doen maar dat is dus niet de bedoeling van het systeem. U maakt eigenlijk gebruik van een lacune in het systeem van het betalend parkeren. Goed gezien maar het is nu deze lacune die gedicht wordt door het stadsbestuur door de nummerplaat te moeten vermelden.
Kan men spreken van misbruik? In zekere zin wel want u bevoordeelt een x-aantal andere gebruikers door ze uw resterende parkeertijd te laten opgebruiken daar waar u anders uw ticket zou weggegooid hebben en de anderen niet te laten betalen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 jan 2020, 07:11

OMG, Dicksy en Vera.
Is het nu echt zo moeilijk?
"U kunt door uw parkeertijd niet volledig op te gebruiken andere mensen gratis laten gebruik maken van een dienst die normaal betalend is voor iedereen. "
Ziet u nu echt niet in dat uw redenering gewoonweg FOUT is?
Die andere mensen maken helemaal geen gratis gebruik van die dienstverlening, want U hebt namelijk al voor die andere mensen betaald.
Vanuit hun standpunt lijkt het gratis, maar U hebt de gemeente betaald.
(Zoals die bussen in Hasselt ook nooit gratis hebben gereden. Iemand heeft die bussen en die chauffeurs betaald, in dat geval de belastingbetaler. Bent u het daarmee eens?)
Voor de gemeente kan het financieel niets uitmaken, hoeveel verschillende wagens die parkeerplaats bezetten tijdens de betaalde periode.
Het systeem moet zo zijn dat de dienstverlening éénmaal verzekerd wordt gedurende de volledige overeengekomen tijd aan éénmaal de overeengekomen prijs.
Burgers twee keer langs de kassa laten passeren voor dezelfde parkeerplek, binnen de reeds betaalde periode, heet voor mij: AFZETTERIJ.
In de politiek is het gebruikelijk, maar boekhoudkundig, moreel, en volgens mij zelfs juridisch is dat niet OK!
Ondank is 's werelds loon

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

30 jan 2020, 08:30

Toeval wil dat ik gisteren in Mortsel nog een akkefietje voorhad met hun nieuwe parkeermeters:
parkeer aan de Edegemsestraat ga naar parkeermeter, staan er en 4 tal personen aan te schuiven voor een ticket. Een dame betaalt met haar bankkaart , alles korrekt ingevuld mag kaart terugnemen wachten op ticket .....komt niks uit de meter ….daarna betaalt er iemand anders met munten en krijgt WEL een ticket.
Dan is het mijn beurt, ik betaal met de kaart, vul alles in wat er moet gebeuren ...neem kaart terug en wacht op ticket....NIKS!!
Telefoonnummer op zijkant van de paal gebeld.... krijg een (automatische?) stem aan de lijn "Tik 1 voor Nederlands" … gedaan ….geen teken van leven meer aan de andere kant van de lijn!!
Dan "Streetone" parkeerdienst proberen te bereiken telefoon rinkelt ...geen hond die opneemt. Uiteindelijk "Mortsel Parkeren" gecontacteerd .. na het zoveelste muziekje en "Al onze medewerkers zijn bezig …." toch iemand te pakken gekregen … probleem uitgelegd "Ach meneer wat ne last dat we daar mee gehad hebben... "
geef uw plaatnummer eens door en van welk uur u daar staat en dat komt wel in orde...…
Ja ja.... binnen het uur stak er een papiertje onder de ruiten wisser of ik zo vriendelijk zou zijn om € 25 over te maken op de rekening van Streetone omdat er geen parkeerticket te vinden was in mijn wagen!!!!!!!!
Streetone ….bellen.... een grap ….neemt niemand op !!!
Terug naar "Mortsel Parkeren" …"Ja meneer u had ons inderdaad rond 11 uur gebeld en hebt toch een boete gekregen … we zullen er alles aan proberen te doe om dat op te lossen...
Afwachten dus....
(had wel mijn parkeerschijf gelegd)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 jan 2020, 08:55

Dat zou niet mogen Paul. Enkele weken geleden in Ledeberg op 't plein geparkeerd. Daar betaal je ook met de kaart en dan krijg je ook geen papiertje meer. Normaal gezien als ze komen controleren hebben ze zo'n speciaal apparaat bij waarmee ze kunnen zien of je je geregistreerd hebt of niet (adhv je parkeermeter). Zelfs als je cash betaalt krijg je daar geen papiertje meer. Het werkt daar perfect.
In Mortsel zal het waarschijnlijk nog in zijn kinderschoenen staan? Hopelijk laten ze die boete toch vallen, 'k zou er toch voor schrijven als ik jou was.
Het is ook de bedoeling trouwens met dat soort registratie om die bonnetjes achterwege te laten (besparing).

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jan 2020, 09:03

maior domus schreef:
Die andere mensen maken helemaal geen gratis gebruik van die dienstverlening, want U hebt namelijk al voor die andere mensen betaald.
U betaald voor uw voertuig, mijnheer x betaald voor zijn voertuig en mijnheer y dient te betalen voor zijn voertuig om te mogen parkeren.
Hier heeft vagelis betaald voor het voertuig van mijnheer x en betaald voor het voertuig van mijnheer y (als x dat ticketje op zijn beurt zou doorgeven) met een ticket dat diende om zijn voertuig te plaatsen en niet dat van x of y.