F1 & DRS
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Als twee Formule 1 wagens op een bepaald meetpunt minder dan één seconde achterelkaar rijden mag de laatste op het daaropvolgend rechte stuk zijn 'vleugel' plat leggen om aldus een hogere topsnelheid te halen en eventueel zijn voorganger in te halen.
Ik weet dat die vleugel terug opklapt bij het aanraken van de rem maar hoe is het neerklappen geregeld?
- krijgt de rijder een seintje als hij er recht op heeft en kan hij al dan niet beslissen om zijn vleugel plat te leggen?
- is het neerklappen volledig geautomatiseerd?
Ik weet dat die vleugel terug opklapt bij het aanraken van de rem maar hoe is het neerklappen geregeld?
- krijgt de rijder een seintje als hij er recht op heeft en kan hij al dan niet beslissen om zijn vleugel plat te leggen?
- is het neerklappen volledig geautomatiseerd?
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
- Locatie: Hoeselt, White House
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drag_reduction_system
Lees drag reductie.
De regelgeving.
De werking -> het antwoord op uw vraag is de rem of een knop met licht.
Lees drag reductie.
De regelgeving.
De werking -> het antwoord op uw vraag is de rem of een knop met licht.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.