1 Jagers te Paard (alle jaren)

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

30 aug 2009, 22:40

Taurusago schreef:Ik was in Arolsen in 1976 gelegerd bij de 1e jagers te paard, diende daar als CVRT-tank chauffeur. heb toen nog maar 8 maanden bij 'tleger moeten gaan. Veel wacht gehad en defile's meegedaan waaronder Nationale feestdag 21 juli en de NATO maneuvers. toffe beleving was dat. Opleiding in Stokkem.
hallo,
laat mij een persoonlijke mail met uw gegevens zodat wecontact kunnen nemen

mvg
Luc
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

Longinus
Lid geworden op: 10 mar 2009, 11:29
Locatie: affligem

11 okt 2009, 11:41

Hallo,
Ik was in Arolsen van maart 1963 tot november 1963, na eerst drie maand opleiding in Kazerne Baron Michel in Mechelen als radiooperator bij het Staf Eskadron. Kommandant Hausman. De naam van de eskadronsadjudant herinner ik mij niet meer.
Herinner mij in Arolsen RSM Thirion, Chef Schroeven, luitenant Franchet als radioofficier en Chef Strobbe. Van Chef Schroeven weet ik dat hij overleden is de anderen weet ik niet. Ik heb mijn term gedaan bij het Eskadron Staf sliep denk ik op kamer 58, eerste verdiep achteraan naast het sanitair.
Zat aan de telefooncentrale op die bewuste novemberavond toen Kennedy is vermoord. Er was toen wel eventjes drukte in en rond de kazrne.Buiten een of twee mensen hier uit de buurt nooit meer van iemand gehoord. Nu wel op de dag van de 1Jp in Leopoldsburg Brigadier Reyskens en Chef Strobbe ontmoet.
Laatst gewijzigd door Longinus op 22 feb 2010, 18:24, 3 keer totaal gewijzigd.

t686301
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:19
Locatie: bilzen

12 nov 2009, 17:34

ik brugmans gilbert was van 1962 tot in 1963 gelegerd in arolsen,ik was ondergebracht in het stafeskadron als wapenmaker.dit was gelegen naast de QM;ik ben dan ook verschillende malen mee geweest naar ludenscheid met de GMC voor het inleveren van zaken.we zijn eens vertrokken met 4 GMC en zijn teruggekomen met een halve,daar we moesten grtrokken worden door een geep van het duitseleger.dat was er nog al een tijd.ik heb ook nog meegedaan aan de cross generaal piron per regiment.
zo dat zijn enkele van mijn bevindingen,o ja ik hen nog gediend onder Lt. Bryne die later korpsovertse geworden in in peutie.

t686301
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:19
Locatie: bilzen

19 feb 2010, 18:27

:D ik ben eenoudgediende van het regiment van 1962/63 ik was kroo in het stafeskadron van kom. hausmans ,ik ben ook bij de erewacht geweest . nu ben ik bij de verbroedering leopoldsburg en ik heb er ter naar mijn zin,laats ben ik er nog op de dag van het regiment geweest met hulde aan de gevallen jagers en de oudgediende;daarna hebben we een gezellig samenzijn gehad met een uitgebreide maaltijd,voor herhalling vat baar.

een oudgediende brugmans gilbert

Longinus
Lid geworden op: 10 mar 2009, 11:29
Locatie: affligem

19 feb 2010, 23:54

Hallo, Brugmans Gilbert, dat wil treffen. Ik ben ook bij de verbroedering Sectie Leopoldsburg. Ben ook op de dag 1JP geweest vorige donderdag 11 februari. Ik was destijds in Arolsen de radiooperator van Lt. Breyne (S2).
Misschien treffen wij mekaar nog eens ergens als we mekaar wel erkennen.

spipert
Lid geworden op: 17 apr 2008, 18:03
Locatie: oud-turnhout

19 apr 2010, 15:38

hallo
ik ben walter van rooy en ben 3 maanden in leopoldsburg geweest en 9 maanden bij de jagers in arolsen in het a escadron eerste peleton van 05/1968 tot 02/1969 chef smits was onze peletonschef
groetjes

denbeste
Lid geworden op: 08 mei 2010, 11:02
Locatie: wuustwezel

08 mei 2010, 23:14

ik ben ook bij de 1 jp geweest in arolsen als BV voor twee jaar, dat was toen een tijdelijke mogelijkheid en ik heb er nooit spijt van gehad.
Dat moet ongeveer 1967 1968 geweest zijn.
Ik was mekanieker, alleen wachtmeester of chef? geraart of geraarts ken ik nog van in de garage.
Ik werkte er samen met mijn kamermaat gustaaf poels uit Borsbeek dat die was denk ik. dat was 3de echelon of hoe dat nu weer heet ben ik vergeten.
in het 2de echelon (het moet anders heten maar ik weet het echt niet meer.) was Aldenweireld de commandant (in elk geval de baas daar) en een andere vriend van mij die daar werkte had het regelmatig met hem aan de stok en zijn naam was (hilarisch) ook aldenweireld maar dan anders geschreven.
Die was van Heist of knokke heist, wij hadden toen afgesproken maar heb hem nooit meer teruggevonden, zij moeten daar een garage gehad hebben, mondial of zoiets.
Hij heette dus christiaan aldenweireld maar hoe dat weer geschreven wordt weet ik ook niet meer.
Iemand die één van de twee kent?
Een andere vriend, Marc Maes uit rekkem is helaas al lang overleden.

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

09 mei 2010, 09:39

denbeste schreef:ik ben ook bij de 1 jp geweest in arolsen als BV voor twee jaar, dat was toen een tijdelijke mogelijkheid en ik heb er nooit spijt van gehad.
Dat moet ongeveer 1967 1968 geweest zijn.
Ik was mekanieker, alleen wachtmeester of chef? geraart of geraarts ken ik nog van in de garage.
Ik werkte er samen met mijn kamermaat gustaaf poels uit Borsbeek dat die was denk ik. dat was 3de echelon of hoe dat nu weer heet ben ik vergeten.
in het 2de echelon (het moet anders heten maar ik weet het echt niet meer.) was Aldenweireld de commandant (in elk geval de baas daar) en een andere vriend van mij die daar werkte had het regelmatig met hem aan de stok en zijn naam was (hilarisch) ook aldenweireld maar dan anders geschreven.
Die was van Heist of knokke heist, wij hadden toen afgesproken maar heb hem nooit meer teruggevonden, zij moeten daar een garage gehad hebben, mondial of zoiets.
Hij heette dus christiaan aldenweireld maar hoe dat weer geschreven wordt weet ik ook niet meer.
Iemand die één van de twee kent?
Een andere vriend, Marc Maes uit rekkem is helaas al lang overleden.
Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Ik zal mijn licht eens opsteken naar je vrienden.

ps Alderweireld, toen chef van de LAD, leeft nog en komt regelmatig naar bijeenkomsten in Leopoldsburg.
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

denbeste
Lid geworden op: 08 mei 2010, 11:02
Locatie: wuustwezel

09 mei 2010, 10:51

er is wel iets terug in mijn gedachten opgekomen, ik denk dat de toenmalige wachtmeester van de garage heernaert was i.p.v geeraart.
en ook denk ik dat ik ook in het a eskadron zat.
Er staat mij ook nog een luitenant vernimmen of verminnen voor.
't is omdat ik dat hier toevallig tegenkwam dat ik er eigenlijk terug over beginnen nadenken ben.

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

09 mei 2010, 17:40

denbeste schreef:er is wel iets terug in mijn gedachten opgekomen, ik denk dat de toenmalige wachtmeester van de garage heernaert was i.p.v geeraart.
en ook denk ik dat ik ook in het a eskadron zat.
Er staat mij ook nog een luitenant vernimmen of verminnen voor.
't is omdat ik dat hier toevallig tegenkwam dat ik er eigenlijk terug over beginnen nadenken ben.
ga eens kijken op volgende website

http://grodew42.multiply.com/

veel kijk en leesplezier
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

janiswiltwat
Lid geworden op: 11 mei 2010, 10:53

11 mei 2010, 11:05

Was WM KROO in de staf, garage onder lt alderweireld.
Collegas waren o.a. luk beaumont, mijn kamergenoot, ene zekere de coster.
Verder weet ik geen namen meer. De CSM was de beruchte Adj chef Thirion.
Misschien zijn er anderen die een beter geheugen hebben dan ik, ik was altijd slecht met namen.
By the way, mijn naam is jean willekens, als ik het mij goed herinner. Stamnummer 67/15701, zonder garantie.

bert1938
Lid geworden op: 27 jun 2010, 16:24
Locatie: holsbeek

04 jul 2010, 15:35

hallo,ik ben op 3/7/1957 mijn legerdiest begonnen als kroo in stockem zijn er nog mensen van toen???Na 6 maaanden vertrokken naar Kassel en dan naar Arnsberg. :D
Ikben bert geboren in 1938.

beagle
Lid geworden op: 22 apr 2003, 19:02
Locatie: Wilrijk

30 sep 2011, 18:36

Ik zie het nu pas ..

Jagers-reecee gegroet.
Ik diende bij het 4° JP van feb '64 tot jan '65

Eerst 3 maanden Leopoldsburg. Tijdens de opleiding zijn er 3 miliciens tijdens maneuvers overleden.
Daarna 3 maanden opleiding in Werl 'eskadron B' en de rest van de diensttijd in Ansberg. Was overste van een M75-mortieren.


ja ik weet het een was een franstalige eenheid, maar ik heb er tenminste mijn frans goed kunnen leren.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ..

beagle
Lid geworden op: 22 apr 2003, 19:02
Locatie: Wilrijk

16 okt 2011, 11:24

Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ..
Gast

18 okt 2011, 18:40

hallo jagers!!!
Ik heb reeds gereageerd op de topic Arolsen alle jaren.
Mijn tekst zal ik hier nu ook eens plaatsen bij de 1e jagers.

Hallo, ik deed mijn legerdienst in Arolsen bij de verkenners, 1e J.P. esk.E in 1970/1971.
Binnengegaan in Leopoldsburg voor een week en dan Arolsen.
Toen was er Kapt. Breyne, Lt. Leo, chef Goegebeur, serg. babyface Van Dongen? en anderen die ik vergeten ben.
Van de collega soldaten weet ik er nog een paar, maar nooit meer iets gehoord uit deze periode.
Huyghe, Covemaecker(R.P.), Carpentier, Van Rijckel, Vandersmissen, Damman, Buysse, De Sloover, Vernimmen, Vercammen, dit zijn er een paar die mij te binnen schieten.
Coenen, Vereecke, ghijsels of ghijselinck??, en ik herinner me nog een jongen waar ik ben bijgebleven tijdens de 16 km loop en gans de tijd zijn falo gedragen. Die is moeten springen van de hindernismuur en zijn voet gebroken, nooit meer teruggezien. Als ik ik het goed zou voorhebben was dat Koen Crucke, maar ben niet zeker, is ook al lang geleden hé.
Het was een zware periode, maar achteraf gezien toch wel leuk en leerrijk.

Er zijn hier echter niet veel jagers die zich melden, jammer!!
Misschien is er toch nog ergens iemand die zich iets of iemand herinnert.

Groetjes