Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Perromaster
Lid geworden op: 13 jun 2007, 22:33
Locatie: Die barmartige stede

30 jun 2009, 08:10

Ik was in het week-end in Leopoldsburg , open deur dag landcomponent.
Als "oud" 6Ler op zoek naar regiment lanciers. . .
gevonden : 1lancier van 2/4L vriendelijke man maar wist ook niks over vroeger. . .
FF wat info gezocht over 6L maar niks noppes gevonden . . .spijtig maar hier houdt de zoektocht op en ga ik er vanuit dat er van 6L niks meer overblijft .
Het was een hele bedoening in'tKamp. . . Veel volk lekker weer en de kinderen hebben nog het meeste pret gehad in dat grote legerBobbejaanland !

Tempus vincit omnia . . . .

Brig Staf & Diensten. . .
Lichting 67.
Wellersberg
Siegen.

Hercules
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:48
Locatie: Melsele

09 jul 2009, 19:56

Is er iemand op dit forum die in 1964 diende als chauffeur bij de QMT te Siegen ?
Mijn vader (MARCEL CLEIRENS) heeft daar zijn legerdienst gedaan. Hij vertelde mij onlangs dat hij daar dikwijls jerrycans met benzine van de trein moest halen en dan met de camion naar de depot moest voeren. Hij moest ook regelmatig naar een bakkerij van het leger om brood.

Flajo
Lid geworden op: 03 dec 2007, 17:28
Locatie: Herentals

13 jul 2009, 14:33

@ Herman45,

Herman, ben jij webmaster van A2?
Dat spel is zo groot, dat ik er maar een deel van kan zien/openen.
vb: beginpagina: verder dan Fotogalerij geraak ik niet.
Ook in de breedte kan ik maar 2/3 van de tekst lezen.

Grts
Jos

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

14 jul 2009, 21:34

Hallo Jos ,

de Webmaster van deze website is Daniel Bellon . Zie verder in het mailtje dat ik u gestuurd heb .

Groetjes Herman45
REGIS ULTIMA RATIO

cell
Lid geworden op: 15 jul 2009, 19:06

16 jul 2009, 19:17

hallo, ik was in maart 1973/74 ook gelegerd in siegen, 1e pantser infanterie brigade afd. hoofdkwartier. Ik was een van de weinige Ollanders en kwam terecht op een kamer met 5 west vlamingen, o.a Zijde, Naert en Baert, ik verstond er niks van, later is het west vlams me goed van pas gekomen, want ik heb 15 jaar in wenduine gewoont.
Laatst gewijzigd door cell op 09 aug 2009, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

08 aug 2009, 11:59

De website is door Daniel Bellon enigzins aangepast ( Met een schuifbalk links )

Zie : http://www.2de-artillerie.be/ klik op het wapenschild !!
REGIS ULTIMA RATIO

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

10 aug 2009, 18:31

Ik ben ook in de 2A verzeild geraakt en dat was een heel plezierige tijd ( met de Modest bv).

Op datum van 4 oktober 1966 ben ik mijn 3 dagen gaan doen maar spijtig genoeg heb ik daar geen foto meer van, misschien is er iemand onder jullie die die nog heeft ( zou tof zijn).

Flupke

ronald baert
Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
Locatie: Oelegem (Antwerpen)

25 aug 2009, 21:54

Flupke schreef:Heb ook in Siegen gelegen ( gestaan) bij de 2A artillerie maar dit in het jaar 1967 en heb er ook goede herinneringen aan over gehouden

Flupke
Heb ook mijn legerdienst in Siegen 2A doorgebracht in juni 68/69 februari, lag in de staff battery en was chauffeur van de kolonel, ben zijn naam vergeten wij hadden een flup op de kamer dat was jij toch niet? hij zei altijd "een tuter met veel op" wat dat ook mocht betekenen. Heb wel enkele foto's van de jongens op mijn kamer; ik ben nadien in 70/71 weder opgeroepen voor een 10 daagse heb daar ook kapitein Boven leren kennen, toffe gast. Toen wij daar waren in Siegen brandde er een hele blok uit en "den bok" Modest heb ik ook nog gekend, ik vraag me al eens af hoeveel oude makkers er nog in leven zijn. Ik heb ook wel de indruk dat er veel van de oude kameraden niet op of met PC bezig zijn.

Groeten,

Baert Ronald

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

25 aug 2009, 22:22

ronald baert schreef:
Flupke schreef:Heb ook in Siegen gelegen ( gestaan) bij de 2A artillerie maar dit in het jaar 1967 en heb er ook goede herinneringen aan over gehouden

Flupke
Heb ook mijn legerdienst in Siegen 2A doorgebracht in juni 68/69 februari, lag in de staff battery en was chauffeur van de kolonel, ben zijn naam vergeten wij hadden een flup op de kamer dat was jij toch niet? hij zei altijd "een tuter met veel op" wat dat ook mocht betekenen. Heb wel enkele foto's van de jongens op mijn kamer; ik ben nadien in 70/71 weder opgeroepen voor een 10 daagse heb daar ook kapitein Boven leren kennen, toffe gast. Toen wij daar waren in Siegen brandde er een hele blok uit en "den bok" Modest heb ik ook nog gekend, ik vraag me al eens af hoeveel oude makkers er nog in leven zijn. Ik heb ook wel de indruk dat er veel van de oude kameraden niet op of met PC bezig zijn.

Groeten,

Baert Ronald
Van december 1961 tot augustus 1962 was ik bij 2A, als chauffeur-operateur. Ik was in de Dienstenbatterij en kapitein Boven was de commandant S4. Bij oefeningen was ik zijn chauffeur, eerst met de jeep Willy en nadien met de Minerva. Hij moest regelmatig naar Vogelzang om te scheidsrechteren en ik moest dan altijd mee. Voor we vertrokken moest ik hem thuis afhalen en zijn vrouw zorgde dan altijd voor een heerlijk ontbijt! Kapitein Boven... dat was nog ...ne meinsch! Weet iemand wat er van hem geworden is?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

ronald baert
Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
Locatie: Oelegem (Antwerpen)

01 sep 2009, 22:01

jovan maldegem schreef:Afbeelding

Hey Perromaster.,

Hierbij een foto van mij en kompaan Vantorre uit Heist, bij onze opleiding
in Leopoldsburg. Onze wegen moeten zich dikwijls gekruist hebben JEF,
op de wellersberg. Ik was daar van Juni 67 tot April 68, in het A-eskadron.
Onze kamers hadden uitzicht op de kleine ingang. U sliep in Ieper in een school, maar wij in de kazerne van ieper, omdat we van voor-achterwacht waren. Herinner U zich de tentjes op het kleine pleintje naast de Lakenhalle ? Zoete tijden.....
vriendelijke groeten JEF, en het ga Je goed.
Jovan .,
Jullie komen mij bekend voor, ik was in Siegen van 1mei68 tot 28 jan. 69 in 2A staff batterij, was heel die tijd chauffeur majoor en van kolonel al weet ik hun namen niet meer.

julien_t
Lid geworden op: 17 dec 2006, 08:18
Locatie: Temse

12 okt 2009, 18:49

Beste ex-miliciens,

De 1e compagnie "Bevrijding" van 1959-1960 zal dezer dagen terug een brief krijgen voor een reunie in 2010. Het is dan 50 jaar geleden dat we afgezwaaid zijn. Noteer alvast 28 april 2010 op hetzelfde adres als 2 jaar geleden, nl Salons Van Bogaert in Temse.
Georges Maenhout zorgt voor de post, volgend jaar in februari help ik hem met het nodige opdat het terug een gezellige samenkomst zal zijn. We waren met 57 ex-miliciens (met de dames erbij 100personen), misschien komen er deze keer wel meer.
Noteer deze datum en tot wederzien.

julien
VTI aalst 1953 - 1958 en Siegen 1959-1960

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

12 okt 2009, 23:13

Aan alle carpatten,
Op dinsdag 20-10-09 hebben we onze jaarlijkse bijeenkomst te Leopoldsburg.
Er vertrekt een bus van aan de zee langs de noorderroute
en een van in Brugge op de midden baan.
Ik stap op te Ternat.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

jefjef
Lid geworden op: 12 okt 2009, 19:23
Locatie: Mechelen

13 okt 2009, 21:51

In 67-68 was ik ook in Siegen 2A - Bbat. Die mascotte modest ken ik ook. Ik heb zelfs de pech gehad hem tijdelijk te moeten verzorgen. Als strafmaatregel of zoiets. Wat een agressieve bok zeg. Ik ben enkele keren moeten gaan lopen.

Jef De Laet (iedereen noemde mij Jokke)

Richke
Lid geworden op: 06 jul 2007, 00:36
Locatie: Lekker Limburgs: Bilzen

21 okt 2009, 10:34

Defensie schrapt nog 5000 militairen extra en sluit Limburgse kazernes voor 2011

09:00 Het leger moet nog veel meer besparen dan minister De Crem vorige week aankondigde in zijn herstructureringsplan. Defensie moet bovenop de aangekondigde 97 miljoen nog eens 31 miljoen besparen.


In plaats van de aangekondigde personeelsafvloeiing van bijna 4000 militairen, zullen er nu 9000 moeten afvloeien tegen 2013.

Er wordt bovendien bespaard op buitenlandse missies en ook de kazernes zullen sneller sluiten dan verwacht. "Alle Limburgse kazernes en die van Diest zullen vóór 2011 gesloten worden", zegt woordvoerder Didier Deweerdt.

200 km
In totaal zullen in enkele jaren tijd 6000 militairen van job moeten veranderen en 5000 zullen moeten verhuizen van standplaats, soms tot 200 kilometer van hun huidige woonplaats.

De extra besparingen voor Defensie werden al vastgelegd het laatste begrotingscomité, maar het nieuws raakte pas vandaag bekend.

Bron: HBVL.

Dit staat vandaag 21/10 in de krant..... dus ook de rest van 2a zal moeten verhuizen!

Ara Bier
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:02
Locatie: Burcht

17 nov 2009, 23:27

Dit is een laat antwoord voor Spanky,heb ook in siegen 2A dst bat gelegen
67-68.IK heb dit forum nu maar ontekt kon dus niet eerder antwoorden,ik ben die Harry van linker oever waar ge over schreef.


Groeten Harry;