Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

06 jul 2008, 20:19

Op onze laatste oefening , april 1967 . Met de gamel in aanslag , niet drummen jongens , er is genoeg .

Afbeelding
REGIS ULTIMA RATIO

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

13 jul 2008, 18:32

Op onze laatste oefening , april 1967 . Kok mess onderofficieren Jos Van den Langhenbergh en Chef Van Loo .

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Herman45 op 19 jul 2013, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
REGIS ULTIMA RATIO

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

20 jul 2008, 19:49

Op onze laatste oefening , april 1967 , Chef Van Loo .

Afbeelding
REGIS ULTIMA RATIO

fafi4nik
Lid geworden op: 07 mei 2007, 18:30
Locatie: knokke-heist

21 jul 2008, 10:27

@ kortrtrja

ben niet de genoemde ken wel die mens ( kwamen uit dezelfde

gemeente

greeetz fafi4nik
Windows XP, Home, SP3, NL, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 512 MB RAM, HDD:117 GB, NTFS,

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

26 jul 2008, 22:19

April 1967 , 2 stoere krijgers in de slaapzaal!!

Afbeelding

Johan Van Boechoute en ????
Laatst gewijzigd door Herman45 op 19 jul 2013, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
REGIS ULTIMA RATIO

vdsteel
Lid geworden op: 05 mei 2007, 11:02

02 aug 2008, 00:28

Guy T schreef:
a242811 schreef:Even Siegen opzoeken om nog eens een bezoekje te brengen na 32 jaar en kom ook op deze site terecht.

Ik bracht mijn legerdienst door van bij de 1 cie Rav-Tpt in de kleine kazerne. Was van de laatste lichting van 1 jaar legerdienst, van okt 73 tot september 1974.
Heb ook nog opperwachtmeester Eric Depoortere gekend. Evenzeer als o lt Van Reusel, serg Thoelen ...De cie com was toen majoor Van Steenlandt.
Ook ik ben nieuwsgierig of ik hier vroegere collega's tegenkom: Luc Vervoort, , Luc Vlasschaert (Aarschot?) Alain De Middeleer (St-Niklaas),...

Hebben ook de verhuis gedaan naar "Het Kamp"(Leopoldsburg) en de cie medic naar Oostende.

Groetjes Hubert
Hallo
ik ben een van de twee Toelens die er toen waren:
er was de zwarten T(h)oelen en de Witten Toelen

denk zelfs dat de zwarte zn naam met een H werd geschreven
dus Thoelen en zn voornaam was Etienne

we zaten allebei in de transportpelotons maar in verschillende

hij in Pl B en ik in Pl A
pl A was de 1owm depoortere Eric de Pl comd
Pl B dacht ik int begin de 1omw Acke nadien E Thoelen zelf

Maj Vansteelandt was geen cie comd maar korpscomd
wie Cie comd was ten tijde van uw aanwezighzid weet ik niet meer exact
maar mss was het Kapt Werelds
Lt Van reusel was toen S2-S3 denk ik
maar mn geheugen laat me soms in de steek
er was ook nog het Pl verdeling
die stonden in voor de bevoorrading
Waar zat jij dan ergens, in welk pl ?
graag wat info indien mogelijk[/quote

Ik was gekaazerneerd in kwartier Gilbert vanan 1 januari 75, daarvoor 2 maanden opleiding in heverlee, maar hebben meer bij de boeren patatten gaan rapen dan met de camions gereden. Ben afgezwaaid eind augustus 75 in leopoldsburg. Ben daar no ongeveer één maand geweest; ik vodn het veel toffer in Siegen. Ik herinner me nog levendig den zwarten en den witten thoelen. Den witten was inderdaad bij De Poorter en den zwarten zat daar egens op een bureauke in de garge samen met ne brigadier chef, als ik me niet vergis Rogiers, was ne hele tofe pee en hebben samen veel pinten gedronken. Majoor Van Steeland was indrdaad de chef en daaronder hadden we Lt Werelds beter gekend als makak en van reussel. Mijn chef was toen Lt Caethofs of zo. Heel veel goede herionneringen aan de miliiëns en ook aan BV's oa Van Thielen en Isidoor die voor de geweren zorgde

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

02 aug 2008, 18:40

Van onze legertijd in Siegen 2A , periode 27 oktober 1966 tot 28 april 1967 , worden nog volgende personen gezocht ( toen KROO ): Daneels Gerard en Wieme Sylvain . Wie zijn naam hier leest , of deze mensen kent , en ze waren in de bewuste periode in 2A , geef eens een seintje AUB !!
NB. Deze legerkameraden zijn ondertussen teruggevonden !! (Eind augustus 2008)
Laatst gewijzigd door Herman45 op 06 okt 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
REGIS ULTIMA RATIO

vdsteel
Lid geworden op: 05 mei 2007, 11:02

03 aug 2008, 00:04

Zijn er nog ex miliciëns of andere bekenden die in kwatier gilbert bij de 1ste Rav hebben verbleven

Buiten de witten thoelen herinner ik me ook nog wachtmeester Jacqmain, Schepens en ook ne brigadier de Jules

Ook chef Alderweirelt en Pieters kan ik me nog herinneren

groetjes

Stropken uit gent

Louke3
Lid geworden op: 23 sep 2007, 08:55
Locatie: 'on de Pjadskeuil te Genk

03 aug 2008, 05:57

vdsteel schreef:Zijn er nog ex miliciëns of andere bekenden die in kwatier gilbert bij de 1ste Rav hebben verbleven

Buiten de witten thoelen herinner ik me ook nog wachtmeester Jacqmain, Schepens en ook ne brigadier de Jules

Ook chef Alderweirelt en Pieters kan ik me nog herinneren

groetjes

Stropken uit gent
Ja, in 1962 zoals ik hogerop al vermelde.
't Was toen nog 1e KMT (Kwartiermeester en Transport).
Beide namen zijn mij bekend van toen, al waren ze toen nog Wachtmeester.
Door toeval kwam ik anderhalf jaar geleden de dochter van Alderweirelt op het internet tegen. Hij maakte het nog steeds goed.
Vermits ik na Siegen gemuteerd werd naar de Gem GP te Büren was ik op zoek naar ex-30e TPT'ers en een van degenen met wie ik toen correspondeede kende Alderweirelt ook en kreeg het e-mail adres van de dochter. Ik maakte groeten over en kreeg er ook terug.

Desalniettemin, ik had goede herinneringen aan het Kwartier Gilbert en zijn toenmalige "bewoners".

vdsteel
Lid geworden op: 05 mei 2007, 11:02

03 aug 2008, 20:53

Beste louke

bedankt voor je antwoord. Ik weet dat Alderweirelt een Westvlaming was maar hij is wel mee gemuteerd naar Leopoldsburg

Zou hij nadien terug gekeerd zijn naar West-Vlaanderen ? Als we een pint gedronken hadden kon hij er niet over zwijgen in ieder geval

tclubmannetje
Lid geworden op: 06 aug 2008, 16:14
Locatie: oostkamp

06 aug 2008, 20:50

Ik was milicien in het kwartier gilbert bij de 1ste Rav (1st qmt) van augustus 1967 tot mei 1968, namen die ik nog weet: Tony scharlaeken(Mechelen), Deblick Eddy (Antwerpen), Donald Croene ( uit Beernem, overleden), Marcel Biccler (Brugge), Alex Vanlaeken (Aalst), verder zijn ze me ontgaan.
Groeten
Jacques Rambaut (Bruggeling)
Laatst gewijzigd door tclubmannetje op 31 aug 2008, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Herman45
Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

10 aug 2008, 10:25

Herineringen aan mijn laatste dag en nacht in Elsenborn .

Voorjaar 1967 ; onze oefeningen in Elsenborn zitten erop , en de Beroeps militairen willen gezamelijk een feestje houden , maar ja er moet altijd bewaking zijn in het munitiedepot !! De Postcommandant moet echter een Beroepsonderofficier zijn !! Mijn Kapitein komt dat uitleggen , (aan mij KROO) en vraagt of ik deze job op mij wil nemen , ik zeg dat ik het wil doen maar dat ik geen Beroeps ben !! Geen probleem zegt onze Kapitein , doe uw groene lintjes af , en het is opgelost !!
Zo gedaan en mijn voorganger afgelost met mijn groepje soldaten . Deze voorganger was echter gehaast om op het feestje te zijn en wou de inventaris van het wachtlokaal snel afwerken . Doch ik wist dat er Pietjes secuur waren en zeker met de wapens en de munitie nam ik geen enkel risico en werd alles grondig nagezien en geteld , ook de andere inboedel nagezien .
De nacht verloopt probleemloos , ik en mijn mannen doen regelmatig onze ronde , en ook de Officier van Wacht komt eens inspecteren en ziet dat alles goed is .
In de ochtend komt mijn opvolger met zijn soldaten , maar dat is een echte Piet Secuur !! De inventaris wordt zeer zorgvuldig gedaan en alles lijkt in orde , maar het Verbandkistje en de Kolenschep is nergens te vinden !! Verslag en weet ik wat nog meer , dreigt !!
Afgezakt naar ons slaapplaatsen en alles beginnen inpakken , want na het ontbijt moesten we terug met al ons materiaal de trein op naar Siegen .
Van zodra ik onze Kapitein zag , heb ik verslag uitgebracht , en als een goede brave Kapitein zijnde is hij met zijn jeep naar het munitiedepot gereden en ging daar zijn eigen verbandkistje geven . Het verbandkistje van het wachtlokaal was ondertussen teruggevonden , het stond min of meer wat verscholen boven op een kast . Van de kolenschep heb ik niets meer gehoord , en ik mocht mijn groene lintjes terug opsteken .
Al bij al ben ik dus 1 nacht beroeps o.o.f. geweest en was weer een ervaring rijker .
Kapitein Sodermans zal altijd in mijn herinnering blijven !!

Veel info over Kamp Elsenborn Vroeger en Nu vind je op :
http://www.camp-elsenborn.be/
REGIS ULTIMA RATIO

LucienV
Lid geworden op: 05 aug 2008, 16:26

14 aug 2008, 09:30

Afbeelding wie herkent zich op deze foto,werd genomen tijdens een parade toen de stad izegem het peterschap van het1atk op zich nam moet in begin 1968 geweest zijn.tweede van links ben ikzelf vershoore lucien,derde van rechts is roelens noel,ik vermoed dat de eerste van rechts van duren walter is .mannen van het 1anti tank jaren 1966 tot1968 laat iets weten?hopelijk tot kort, groetjes lucien
Laatst gewijzigd door LucienV op 17 jul 2009, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

wieke45
Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Locatie: net buiten Brugge

14 aug 2008, 11:47

Ik was er in 1965. denk dat vooraan chef Drillieux (den dril) staat.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.

LucienV
Lid geworden op: 05 aug 2008, 16:26

15 aug 2008, 14:47

fijne tijd bij het 1atk in siegen als rp was dat 1dag wacht ;1dag rust, 1dag picket vooral de rustdag was prettig als bv kon men in burger de stad intrekken ja ja ,het plat dak dikwijls blijven hangen ,maar wie kent de trapjes op en de jochems??ik voeg hierbij een foto van mezelf als rp .tot ziens.