SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke Nederlandse 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Winterdepressie

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Psychische aandoeningen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bolletje

BerichtGeplaatst: Za 12 Maa 2016, 17:36    Onderwerp: Winterdepressie Reageer met quote

Zijn hier toevallig ook mensen die last hebben van een winterdepressie?
Ik zoek me rot naar lotgenoten die mij wat kunnen helpen, omdat ik nergens anders een forum vind van mensen met een winterdepressie of een winterdip.
Misschien dat het hier wel lukt? Of had ik het ergens anders op dit forum moeten plaatsen. Heb hier dus echt de ballen verstand van.
O ja en ik ben een vrouw van 64 jaar.

Hartstikke bedankt alvast. Smile

urbanmystic

BerichtGeplaatst: Ma 22 Aug 2016, 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een vrouw van 63. Ik heb totaal geen last van winter depressie, maar vind het wel interessant om meer over te horen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bolletje

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie morgen Urban,

Eindelijk na een jaar schrijf ik hier op¨het forum met weer een winterdepressie. Er is dit jaar veel gebeurd o.a. heb ik een herseninfarct gehad, mede door de spanningen die ik had.
Ook het vele alleen zijn en een groot gevoel van eenzaamheid spelen parten.´s Zomers gooi je de deur open en is de wereld veel groter. ´s Winters zit je teveel binnen.
Wel ben ik vrijwilligster geworden bij een bezigheidstherapie. Dat is 3 middagen van 13.00 tot 15.00 daarna moet ik een uur rusten. De 4 andere dagen die ik dan thuis zit, die breken op. Ik moet daar iets voor vinden.

GerardBoerma

BerichtGeplaatst: Wo 20 Sep 2017, 1:00    Onderwerp: Reageer met quote

Geachte mevrouw Bolletje,

De winter is ook voor mij Gerard Boerma een moment van bezinning op mijn bestaan, gericht op volwaardig functioneren en status.
Juist rond de donkere dagen wordt ik herinnerd aan persoonlijk verlies en verdriet. Een schuldloos gescheiden alleenstaande als ik, die voorgaand jaar in het zicht van pensioenering is ontslagen, voelt in deze koude dagen de pijn extra scherp.
However het besef opgenomen te zijn in een groter verband van internet vrienden en vriendinnen geeft mij troost en kracht en stemt tot dankbaarheid.
In het jaar dat achter mij ligt, is een sterk beroep gedaan op mijn personal governance. Door mijn ontslag voelde ik mij afhankelijk van de uitkeringsinstantie UWV. Want wie zijn baan of bedrijf verliest raakt meer kwijt dan alleen financiële zekerheid.
Mijn werk bepaalt wie ik ben ik ontleen er mijn status aan, die behoefte aan erkenning weegt mij zwaar. Wezenlijk in mijn leven is het om volwaardig te worden aangezien, in de eerste plaats de mensen dichtbij zoals de caissières van mijn buurtsuper, leden van de vereniging van huis eigenaren, committees waar ik graag aanzit en mijn sociëteit welke ik éénhandig “de juiste due diligence in mind” uit de vergetelheid heb getrokken. “Nur wer die Sehnsucht kennt, Weiß was ich leide ” is mijn adagium . Vanuit die beleving zoek ik in donkere dagen het gezelschap een goede borrel.
Het afgelopen jaar, heb ik het voorrecht gehad veel mensen te ontmoeten die daadwerkelijk verbinding met mij zochten. Mantelzorgers en vrijwilligers en ook: artsen en hulpverleners welke concreet trachten mijn leed enigszins te verzachten.
Zij allen zochten de verbinding, vanuit hun persoonlijke overtuiging dat een betere toekomst voor mij mogelijk is.
Daarin lag afgelopen zomer mijn inspiratie om de oude hobby van het fotograferen van jonge dames in korte broekjes weer op te pakken en herleeft de hoop
In die geest mag ik de donkere dagen welke voor mij liggen met vertrouwen tegemoet zien en heb een aantal op de Scheveningse boulevard volgefotografeerde geheugenkaartjes met fotos van gods geschenken waarmee ik deze winter druk zal zijn e.e.a. ordentelijk te rubriceren en bewerken.

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Psychische aandoeningen Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: