1961 - 2° Jagers te Paard , Kassel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

cockertje
Lid geworden op: 15 aug 2005, 19:21
Locatie: hillegem

08 jan 2007, 10:10

Ben op zoek naar vrienden uit de tijd van toen.
Ik ben Gustaaf Van Bever , en ben in De Gete zelf even overgestapt naar de opleiding O Oficier , waarna ik terug naar mijn vertrouwde escadron keerde.
Lt Martens , Lt Botty..... wie kent ze nog...
Een van mijn vrienden daar was : Van Doorslaer uit Lokeren.
doe wel en zie niet om

1WM
Lid geworden op: 27 dec 2006, 16:13

12 jan 2007, 18:09

Eindelijk iemand van Kassel 2JP. Daar was ik ook maar een jaartje later in Esc C. Van de jaren 6O zijn er hier niet te veel te vinden en op de site van 2JP zijn het allemaal jongeren. In Hillegem woonde mijn peter en ook nog een collegevriend veearts Van de Vijver. Goed dat je iets hebt laten horen !!!

1WM
Lid geworden op: 27 dec 2006, 16:13

12 jan 2007, 18:12

Eindelijk iemand van Kassel 2JP. Daar was ik ook maar een jaartje later in Esc C. Van de jaren 6O zijn er hier niet te veel te vinden en op de site van 2JP zijn het allemaal jongeren. In Hillegem woonde mijn peter en ook nog een collegevriend veearts Van de Vijver. Goed dat je iets hebt laten horen !!!

cockertje
Lid geworden op: 15 aug 2005, 19:21
Locatie: hillegem

12 jan 2007, 18:14

1WM schreef:Eindelijk iemand van Kassel 2JP. Daar was ik ook maar een jaartje later in Esc C. Van de jaren 6O zijn er hier niet te veel te vinden en op de site van 2JP zijn het allemaal jongeren. In Hillegem woonde mijn peter en ook nog een collegevriend veearts Van de Vijver. Goed dat je iets hebt laten horen !!!
Blij reactie te krijgen.
Eskadron C , was de laatste blok van de drie niet ?Daar heb ik ok mijn tijd gedaan. Ik denk er met heimwee aan terug ...mooiste tijd van mijn leven ...
doe wel en zie niet om

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

14 jan 2007, 17:43

Hallo oud-jagers van 2JP,
kijk eens op http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/
Laat maar eens horen wat jullie er van vinden.
Foto's en info steeds welkom
Groeten
Exjager

Trukker
Lid geworden op: 07 feb 2005, 16:50
Locatie: Oost Vlaanderen

05 mar 2007, 20:08

Mijn naam is Antoine Van Rumst,ben afkomstig uit Lokeren en ik was gekazerneerd in de Geete in het C eskadron,ik zoek zelf reeds een hele tijd oude wapenmakkers,maar schijnbaar is dat niet altijd makkelijk,velen zijn nog niet geinteresseerd in het internet,van mijn kant weet ik dat er reeds enigen zijn overleden uit die tijd,toch zou het leuk zijn om nog een paar mensen terug te horen uit onze soldatentijd,de groeten aan iedereen
Kan steeds nog beteren, oefenen!

snipper
Lid geworden op: 16 mei 2004, 17:16
Locatie: prov.Antwerpen

13 apr 2007, 20:40

1 wm,

Ik heb ook mijn dienst gedaan daar in De Gete, maar dan in Esc D.
Ik heb daar mijn tijd versleten als mechanieker.
De Commandant van Esc C was dat Wolfs niet? De man met de grote snor ?
Vr. Gr. Snipper

JACK2
Lid geworden op: 15 mei 2007, 02:17
Locatie: oost-vlaanderen

15 mei 2007, 03:26

Hallo Oud Gedienden,
k'Ben er ook zo een,ja langgeleden nietwaar!
Klasse van 59 - 2°JP - eskadron B.
Mijn herinneringen zijn zéér matig want in Esc.B waren de officieren en onder-offieren echte on-mensen.Wie zich serg.De Muynck en Lt. Claessens nog herinnerd zal wel weten waarover ik het heb.Twee jaar terug ben ik nog in Kassel geweest maar van de Oude Gete-kazerne staat niet veel meer overeind en is ingenomen door de Rijkswacht.Toen ik ben "afgezwaaid " heb ik met veel plezier " sm.... ge zijt me kwijt " gezongen.
Groeten
Jack

Osiris
Lid geworden op: 16 mei 2007, 22:50
Locatie: zonhoven

16 mei 2007, 23:21

Ik heb mij nu ook aangesloten bij senioren net. Het werdt tijd ha ha.
Ik ben ook een 2° JP van de lichting 65 - 66 die een fantastische tijd heeft gehad in Kassel. Ik was lid van het beruchte escadron C onder leiding van kapitein Wolfs ( je had gelijk Snipper , de grote met de snor ) Jammer genoeg vind ik daar geen foto's van terug en ik heb al vele site's
bezocht. Zijn er nog ex miliciens van deze lichting ? Opleiding gehad in Leopoldsburg in het ODCPST. Lekker uitgeweest in Leopoldsburg ( geweldige cafetjes) en in Conterket. Ougedienden laat eens iets horen !
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend