SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke Nederlandse 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Vakantiefietser

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Reizen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flowers

BerichtGeplaatst: Do 11 Okt 2007, 12:37    Onderwerp: Vakantiefietser Reageer met quote

ik ben een "fanatieke" vakantiefietser die met tent en ander benodigheden er op uitrek.
Mijn voorkeur gaat uit naar Zwitserland. (einddoel meestal Grindelwald)

De meeste keren heb ik de route heen en terug langs de Rijn gefietst, maar ook een keer door België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland.
Dat was ook een fantastische route, beschreven en op kaart gezet door Paul Benjaminse.
De overnachtingen uiteraard in de tent, vrijheid, blijheid.

Ook ben ik verschillende keren door Denemarken (Jutland en Funnen) gefietst, maar dan met de auto tot net over de Deense grens, en die dan daar op een camping laten staan.

Ben eigenlijk benieuwd of er meer van die, voor sommigen, "gekken", zijn die ook hun vakantie op deze manier door brengen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flowers

BerichtGeplaatst: Za 05 Jan 2008, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

anvulling op mijn eerste berichtje:

De eerste fietsvakanties heb ik met mijn dochter (toen 16) gedaan,
zij was de enige die ook graag op deze manier de vakantie doorbracht.

De eerste vakantietocht hadden we besloten om naar Zwitserland te fietsen.
Maar omdat we geen idee hadden hoeveel kilometers we gemiddeld per dag zouden afleggen
hadden we besloten dat mijn zoon ons iets onder Keulen, bij de Rijn zouden afzetten.
Dan waren we tenminste al een eindje op weg.

Mijn zoon blij, die had nog niet zolang zijn rijbewijs,
plus dat we afgesproken hadden dat hij ons uit Zw.land. weer mocht ophalen.
Zo trots als een pauw dat hij het vertrouwen van zijn vader kreeg.

De fietstocht langst de Rijn was fantastisch, met ritten van 80 tot 130 km. per dag.
En elke dag een andere camping, van druk en schoon, tot klein en smerig.
Soms subtropische toiletten, douches, wasgelegenheden, maar ook omgebouwde schaftketen.

In Zwitserland begon natuurlijk het echte klimwerk, en dan als je nagaat dat mijn dochter,
slank, met ruim 25 kilo bagage aan en op de fiets zonder mokken en klagen “even” de berg(en) opfietste,
dat doet je wat als vader, die dan zelf als een ‘stoommachine’ er achteraan komt.

Toen we uiteindelijk na een rit van 9 dagen in Grindewald aankwamen, hadden we al spijt dat we opgehaald zouden worden.
Het liefst waren we ook gewoon weer terug gefietst.
Maar dat kon ik mijn zoon niet aandoen, ook al omdat hij ook graag een paar dagen wou blijven om te mountainbiken.

Jaren daarna hebben we nog tochten gemaakt van +/- 2500 km. in periodes van 3 tot 4 weken.
Maar op een gegeven moment komt er een vriendje op haar pad, met het gevolg dat ik, nu al enkele jaren, alleen fiets.
Maar ach, ook dat heeft weer zijn charme.

Naar boven
madurodam

BerichtGeplaatst: Wo 06 Feb 2008, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke verhalen Flowers, vertel je nog meer over jouw belevenissen?

Ikzelf heb altijd graag gefietst, we namen de fietsen van de hele familie steeds mee op het dak van onze wagen als we op vakantie gingen. Vier stuks en een kinderfiets er nog tussen. Een keer was één van de fietsen niet goed vastgemaakt, enkel met de riempjes aan de wielen.

Plots donderde die fiets ondersteboven tegen onze auto op een drukke autostrade, dat was even schrikken toen, gelukkig hingen de banden nog vast aan het rek en geen zijruiten stuk. Rolling Eyes

Ik lees jouw verhalen graag hoor Wink heerlijk meegenieten vanuit mijn luie stoel Idea

maduurtje Wink

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Reizen Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: