Uitvallen internet-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 feb 2024, 10:33

Iets heel bizar:

Sinds afgelopen donderdag gebeurt het dat mijn internet steeds op hetzelfde uur wegvalt. Ik kan er mijn klok op juist zetten.....telkens om 22.25 uur en dit voor een 2-tal minuten.
Wat ik dus al gedaan heb is deze modem volledig afgesloten (van het electriciteitsnet gehaald), een reset van de modem.....kortom al datgene wat ze altijd geven als oplossing, dit echter zonder resultaat.

Op maandag 12.2.2024 contact gehad met Proximus, weer diezelfde probleemoplossers. Na melding dat ik dit allemaal al meermaals gedaan heb hebben ze de nodige testen gedaan en kunnen vastellen wat ik hier aanhaal.

Hun oplossing: Het lag aan de modem en dus werd mij gisteren (dinsdag 12.02) een nieuwe modem (b-box3) bezorgd. Deze geinstalleerd zonder problemen, internet o.k. zoals nu overdag, en denken dat dit euvel opgelost is....tot 22.25 uur dinsdagavond. Terug wi-fi weg voor een 2-tal minuten.

Het is blijkbaar een gekend probleem, als ik internet zo lees, vooral bij draadloze verbindingen. Maar een echte oplossing, of een oorzaak, heb ik nog niet gevonden.

Dus hier mijn licht eens opsteken.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 feb 2024, 12:31

Dat kan inderdaad van alles zijn, ik gok op één-of-ander synchronisatie signaal dat (ongewild) de boel verstoort.

Heb je een digitale teller? Zonnepanelen?
Alarminstallatie? Deurbelcamera?

Eind maart gaan we naar "zomeruur" schuift jouw probleem dan mee?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 feb 2024, 13:57

- Digitale teller gas en electriciteit al meer dan een jaar.
- Geen zonnepanelen.
- Geen alarmsignaal tenzij ik mijne maltezer meetel. :wink:
- Eigenlijk is er niks bijgekomen (digitaal) wat ik al niet had voor zich dat 'probleem' afgelopen donderdag begon te manifesteren.

Een volgens internet, voor wat het waard is natuurlijk, kan deze internetstoring zelfs veroorzaakt worden door de buren.
In de gemeente zijn ze nu ook al een jaar fiber aan het leggen en dacht dat het mogelijks hier iets kon mee te maken hebben maar vind het heel bizar dan dit 'probleem' pas afgelopen donderdag begonnen is.
Ik zal maar denken.....het is vanzelf gekomen, het zal vanzelf wel weer weggaan. :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

15 feb 2024, 16:23

probleem opgelost.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 feb 2024, 16:25

Nu maak je ons wel nieuwsgierig ...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

15 feb 2024, 16:36

Vandaag sms'je gehad dat het blijkbaar een algemeen probleem is en dat het gekend is bij Proximus en zij het tegen 19/02/2024 om 16.30 uur opgelost gaan hebben.