Afmelden of niet

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Lisanne
Lid geworden op: 12 sep 2021, 09:42

12 sep 2021, 10:04

Hallo ik heb een vraagje. Is het beter je telkens af te melden na een bezoek aan een site of blijf je beter aangemeld? Bij de bank meld ik me elke keer af maar is dat op elke site nodig, hier bvb.
Lisanne

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

12 sep 2021, 11:38

Lisanne schreef:
12 sep 2021, 10:04
Hallo ik heb een vraagje. Is het beter je telkens af te melden na een bezoek aan een site of blijf je beter aangemeld? Bij de bank meld ik me elke keer af maar is dat op elke site nodig, hier bvb.
Lisanne
Ik meld mij nergens af, behalve dan op die van de bank.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

12 sep 2021, 14:29

Lisanne schreef:
12 sep 2021, 10:04
Hallo ik heb een vraagje. Is het beter je telkens af te melden na een bezoek aan een site of blijf je beter aangemeld? Bij de bank meld ik me elke keer af maar is dat op elke site nodig, hier bvb.
Lisanne
Lisanne
hier voor seniorennet , het best aangemeld blijven .
bank altijd afmelden :wink:
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

Lisanne
Lid geworden op: 12 sep 2021, 09:42

12 sep 2021, 14:50

Prima Vera en hoshinkido bedankt voor jullie antwoord.
Lisanne

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 sep 2021, 08:49

En waarom best aangemeld blijven?

Het is beter en veiliger U altijd afmelden.
Doet U dat niet en een andere gebruiker gebruikt uw pc dan kan hij of zij lekker alles over U lezen en ook berichten schrijven in uw naam.

Gebruik jij op die pc een veiling site en je meld U niet af kan een andere gebruiker op uw pc biedingen of zelfs aankoop doen.

Je moet maar eens een test doen vb: inloggen bij eBay en niet afmelden, als je uw pc terug opstart zie je links bovenaan uw inlog “naam” staan met daarnaast “ben je niet (naam) gelieve uit te loggen, dus je kan zien wat hij doet en eventueel een bieding of aankoop doen in zijn naam.

Het is nu wel zo dat je “SOMS” (dus niet altijd), als je iets koopt de eigenaar via sms een beveiligingscode ontvangt die je dan moet ingeven om uw aankoop te bevestigen, ook als je betaald via PayPal ontvang je SOMS ook een beveiliging code.

Bij 2de hands ingelogd blijven ontvang je geen beveiliging code,

In beide gevallen ontvangt de eigenaar wel een bevestiging mail van bieding of aankoop.

Dus de boodschap, het is veiliger altijd uit te loggen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 sep 2021, 10:15

Ik dacht toch wel dat het hier duidelijk ging over een pc die niet gedeeld wordt, tenzij mss met de partner! In alle andere gevallen weet het kleinste kind evenwel dat je je dient af te melden. Al de rest doet niet ter zake volgens mij. Tenslotte denk ik wel dat je als volwassene weet dat je op zo'n bijzondere sites als jij aangeeft, dat je je wel degelijk afmeld! Nog beter is zo'n sites niet te gebruiken want dat is meer miserie dan wat anders.

Lisanne
Lid geworden op: 12 sep 2021, 09:42

13 sep 2021, 11:57

Natuurlijk log ik mij uit op sites waar betaald moet worden. @ Benq De sites die jij noemt gebruik ik niet, zoals eBay. Mijn computer gebruik ik alleen. Ik stelde mijn vraag gewoon om te weten of het veiliger was uit te loggen, niet omdat iemand anders mijn pc zou gebruiken, maar wel om te weten of het in het algemeen beter was je telkens opnieuw in te loggen en uit te loggen. Wel een goede oefening om je wachtwoorden te onthouden. Een soort van geheugentraining dan.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 sep 2021, 06:38

Ik gebruik een Lap-Top "ASUS".
En kan die aanzetten via een "aan"-en-"uit" knop.
Maar gezien ik op batterij werk enkel bij waarschuwing "batterij laag" de netstroom inschakel,
heb ik al vastgesteld dat bv. Microsoft 's nachts updates heeft gezonden,
die ik dan nog wel moet installeren en de PC heropstarten.

Hoe dan ook, tegenwoordig schakel ik 's avonds de Lap Top UIT
via een functie, die in het programma van de computer zit.

Lisanne
Lid geworden op: 12 sep 2021, 09:42

14 sep 2021, 14:52

Hobo bedankt voor de uitleg. Mijn laptop schakel ik altijd uit na gebruik. Mijn vraag ging vooral over het aan- en afmelden van mijn gebruikersnaam op dit forum. De updates van Microsoft installeer ik ook overdag.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

18 sep 2021, 06:48

Ik gebruik als browser "Microsoft Edge" en blijkbaar houdt die bepaalde reeds gebruikte gegevens bij,
zodat ik sneller op voorheen bezochte sites binnen kan stappen.

Maar... ik ben ook beducht voor hackers en spijts ik BIT-DEFENDER heb om een en ander te overwaken,
voel ik me geruster wanneer ik niet overal sta aangemeld.

Ps.: Spijts ik "Ad Block" heb geïnstalleerd blijft bij sen.net GOOGLE bovenaan
vaak tekst bedekkende reclame sturen.
Een sennet moderator beweert terecht, dat zonder publiciteit seniorennet niet kan overleven.
Maar tussen publiciteit en spionneren naar al wat ik op internet doe
is voor mij gevoelsmatig een groot verschil.
Zeker nu er zowat overal PHISHING opduikt

H.