geen internet

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

05 nov 2020, 18:16

beste,
Sinds vanmiddag heb ik geen internet meer op mijn desktop. Krijg melding:Ethernet heeft geen IP-configuratie.
Kan iemand mij helpen dit terug in orde te brengen aub? Heb niet veel ervaring met pc.
Werk met windows 10 en via modem proximus, deze heb ik reeds even af gezet en terug gestart zonder resultaat. TV werkt normaal.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Met vriendelijke groeten
Marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

05 nov 2020, 18:41

De adapter eens uitschakelen en dan na 30 sec. terug inschakelen.
Ofwel systeemherstel naar een punt toen het nog wel werkte.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

05 nov 2020, 19:18

Wat bedoel je met adapter?
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

05 nov 2020, 20:29

De adapter is de voeding van je laptop.
En tevens je modem uitschakelen en 30 sec. wachten en terug inschakelen.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

06 nov 2020, 07:14

Draadloos(Wifi) of met de kabel in je desktop?
Ga ook eens kijken in apparaatbeheer of er geen uitroeptekens staan.
Rechtsklik op start, dan zie je apparaatbeheer staan.
Heb je wifi op je smartphone? (Als je er één hebt)

Afbeelding

Wardje, wat helpt het om bij een laptop de adapter uit te trekken, dan werkt hij verder op batterij,
goe bezig jong. En het betreft hier een desktop. Goe gelezen :!:

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

08 nov 2020, 16:10

beste,
Heb mijn router vervangen. Heb terug internet. Had daarvoor zoals gesuggereerd een systeemherstel gedaan en ben alles nu kwijt. Geen mails meer en dergelijke meer. Ben stom geweest inderdaad!
Bezig met alles terug te installeren.
Toch bedankt om uw bereidvaardigheid.
Met vriendelijke groeten
Marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

08 nov 2020, 17:41

marann schreef:
08 nov 2020, 16:10
beste,
Heb mijn router vervangen. Heb terug internet. Had daarvoor zoals gesuggereerd een systeemherstel gedaan en ben alles nu kwijt. Geen mails meer en dergelijke meer. Ben stom geweest inderdaad!
Bezig met alles terug te installeren.
Hier klopt toch iets niet.......
Met een systeem herstel ben je geen data kwijt maar wordt je systeem teruggezet naar het laatste herstelpunt (of naar een vorig).
Indien je na het laatste herstelpunt programma's hebt geinstalleerd of ge-update, dan ga je dit natuurlijk
opnieuw moeten doen.

Heb je soms geen volledige her-install zonder behoud van data gedaan ?? Dan ben je idd. alles kwijt.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

08 nov 2020, 19:14

Blijkbaar een volledige gedaan, heeft 2.5 uur geduurd. Gaf wel aan dat alle bestanden bewaard bleven. In het verleden heb ik ook herstelpunten gemaakt en dit ging zonder enig probleem, nu met de nieuwe rommel gaat dit niet meer.
groeten
Marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.