internet valt altijd uit

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

bennie
Lid geworden op: 26 dec 2004, 18:56
Locatie: Geel

10 sep 2020, 08:42

Hallo ,ik zit met een vervelend probleem.
Mijn internet valt altijd weg. Mijn aankomst van proximus staat +-6m van mijn laptop(draadloos)
Wat zou hier de oplossing voor zijn?

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

10 sep 2020, 09:54

- Laptop niet in slaapstand laten gaan.
- Wifi adapter zo instellen dat deze niet mag uitgeschakeld worden om energie te besparen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

12 sep 2020, 06:56

Je kan altijd in één van de USB-ingangen van uw PC (en/of Lap-Top) een versterker voor de WiFi steken.

Ook bestaan er WiFi-versterkers, die men in eender wel stopcontact in de woning kan stoppen.

Even GOOGLEN op Internet.

Succes!

H.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

12 sep 2020, 12:42

Kan zijn dat je router of modem instellingen fout zijn of zelfs kapot.
Klik in het startmenu (op op het bureaublad) op 'Deze computer' met de rechter-muisknop en hierna op 'Eigenschappen'.
Tabblad '"Apparaat beheer"
In het overzicht weer met de rechter-muisknop op de naam van de draadloze netwerkkaart en weer op 'Eigenschappen'.
Tabblad 'Energiebeheer' en kijk of er een vinkje staat dat de kaart mag worden uitgeschakeld.
Haal het vinkje dan weg.
Er kunnen in je buurt ook op hetzelfde WLAN kanaal zitten, het effect kan zijn dat je verbinding dan instabiel wordt, omdat je elkaar als het ware zit "weg te drukken"
Meestal zitten alle WLAN routers die je op automatische kanalenkeuze laat staan op kanaal 1, 6, of 11.
Met dit programma http://downloads.netstumbler.com/downlo ... _0_4_0.exe kun je checken wie er in je buurt allemaal op hetzelfde WLAN kanaal zit te werken.
Als je dat even checked en je zet je Router op een vast (vrij) kanaal, dan kan het wellicht beter gaan.
Succes!