Trage download

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

23 jun 2019, 13:55

Hallo,

Sinds gisteren gebeurt het downloaden van een pagina heel erg traag, zeker als er wat afbeeldingen opstaan.
Ook wanneer ik een YouTube filmpje wil bekijken blijft het cirkeltje eerst een hele tijd draaien.
Het probleem is niet enkel op de laptop ook op de iPad.
Ik heb de bbox al enkele malen uitgeschakeld en weer laten opstarten.
Maar dat heeft niets geholpen.
Kan ik zelf nog iets proberen of moet ik contact opnemen met Proximus ?

Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

23 jun 2019, 15:00

- "Start" abonnement ?
- maandelijks volume van 100GB opgebruikt ? (kan je controleren in "My Proximus")
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

23 jun 2019, 16:00

Charlie Maru, ik heb een start abonnement maar heb momenteel maar 27,5 GB van de 100 GB verbruikt.
Ik heb een speedtest gedaan met dit als resultaat.

Afbeelding
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

23 jun 2019, 17:10

Sita,
Blijkbaar werd je om een of andere reden op trage snelheid gezet (1,0 Mbps)
Dit gebeurt normaal gezien automatisch (softwarematig) wanneer je maandelijks volume bereikt is.

Indien het werkelijk zo is dat je maar 27GB van de 100 gebruikt hebt, zal er waarschijnlijk ergens een fout in het systeem geslopen zijn. (en zullen er wellicht ook nog andere zijn die dit voor hebben).

Jij kunt niets doen.
Contact opnemen met Proximus.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

23 jun 2019, 17:20

Dankjewel voor je reactie, Charlie.
Dit is mijn verbruikt volume, ondertussen opgelopen tot 27,78 GB.

Afbeelding

Mijn rekeningen zijn ook allemaal betaald :)
Zal morgen contact opnemen met Proximus.

vg
Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

24 jun 2019, 10:47

Ter info, ik heb Proximus gecontacteerd. Men stuurt morgen een technieker langs.
Er zijn technische problemen met de lijn en er moet een nieuwe bbox geplaatst worden.
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 jun 2019, 11:51

Eén ding staat vast: je Bbox synchroniseert niet op een hogere snelheid maar je download is wel constant op 1.0Mbps.
Slecht contact in de lijn is al genoeg, kan ook aan de Bbox liggen natuurlijk maar nog een mogelijkheid is een kaart-fout in de verdeelcentrale.
Hopelijk moet je niet al te lang wachten, maar voor zover ik weet zijn ze daar correct mee.

10-tal jaar geleden ook eens een probleem gehad met regelmatige onderbrekingen van de verbinding, hier was het een defecte kaart in de centrale.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

24 jun 2019, 14:03

De persoon van Proximus die ik aan de telefoon had vertelde dat hij kon zien dat er ernstige problemen met de lijn waren. (Hopelijk bedoelde hij niet mijn lijn maar de telefoonlijn :lol: )
Ook de bbox 2 zou blijkbaar in de toekomst voor meer problemen kunnen zorgen omdat die al "oud" is.
Daarom zal die vervangen worden door een nieuwer model.

Ik ben ook al enkele keren snel en goed geholpen geweest door Proximus.
Morgen laat ik zeker nog iets weten.
Bedankt voor de reactie, Charlie Maru.

Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

25 jun 2019, 22:42

Deze middag is de Proximus technicus langsgekomen.
Het probleem zat volgens hem toch in de modem.
Er is een nieuwe geplaatst en voorlopig lijkt alles opnieuw in orde.

Vlotte, vriendelijk en correcte service van Proximus.
Zelfs eerst nog een telefoontje gekregen van de technicus dat hij onderweg was.

Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

25 jun 2019, 23:15

Allez vooruit :)

Zit hier zelf nog met een Bbox2 dat soms moeilijk doet na een software-update. Enige oplossing is dan een complete herstart.
Dat spel is hier ondertussen ook al een 10-tal jaren oud (of méér) en zal dat een dezer dagen ook eens gaan omwisselen in de Proximus-winkel.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

25 jun 2019, 23:21

Als 't goed is mag het ook gezegd worden :)
Hopelijk net zo'n goede service voor jou, Charlie Maru.
Jij zal die waarschijnlijk dan zelf wel installeren.

Succes !

Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

25 jun 2019, 23:42

Heb tot hiertoe altijd alles zelf geinstalleerd.
En voor de weinige problemen die ik ooit heb gehad, heb ik een correcte service gekregen van Belgacom/Proximus.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

29 jun 2019, 20:12

Sita schreef:
25 jun 2019, 23:21
Als 't goed is mag het ook gezegd worden :)
Hopelijk net zo'n goede service voor jou, Charlie Maru.
Jij zal die waarschijnlijk dan zelf wel installeren.
Zoals ik reeds zei is het voor mij geen enkel probleem.
Maar.......
In de Proximus winkel zegden ze dat ze dat niet meer deden, in de winkel modems omruilen, moest via de Technische dienst gebeuren.
Volgens de technieker is de reden dat er te veel zijn die "denken te weten" waar ze mee bezig zijn maar er dan achteraf toch een technieker moet naartoe worden gestuurd om de str*nt op te ruimen. - Ik kon die mens zeker geen ongelijk geven.

Anderzijds met de huidige technologie, is het nu poepsimpel om een modem te vervangen.
De kabels uit de ene afkoppelen, de nieuwe aankoppelen en opstarten.
De modem gaat bij de eerste start zelf zijn configuratie gaan downloaden en daarna kan het zijn dat hij de 1ste dag 3-4 keren volledig heropstart totdat hij zijn hoogste stabiele synchronisatie gevonden heeft.

Enig minpunt tegenover de Bbox2 is dat je enerzijds veel minder aan instellingen kunt veranderen en ook geen "statistieken" pagina meer hebt waar je de synchronisatie snelheden kunt zien, en ook niet de gegevens van de lijn.

Maar voor de rest, goede service, diene mens legde alles uit wat nodig was en was dan ook op nog geen half-uurtje terug buiten.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

30 jun 2019, 12:45

Wat men in de Proximus winkel zegde over sommige mensen kan ik best begrijpen.
Als je jouw modem altijd zelf hebt geïnstalleerd, en met succes, kan ik ook verstaan dat je het jammer vindt dat dit nu niet meer kan.

Van de configuratie de eerste 24u, en dat kan ook een beetje langer zijn, is waar.
Ik heb zelf ondervonden dat de modem regelmatig updates uitvoerde en internet daardoor eventjes niet beschikbaar was.
De technicus had dit trouwens verwittigd.
's Anderendaags heeft hij me zelfs nog eens opgebeld om te informeren of alles in orde was.

Over de verschillen tussen de bbox 2 en de bbox 3 kan ik niet meespreken.
Daar ben ik niet technisch genoeg voor :)
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus