problemen installatie printer

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

27 feb 2014, 18:44

Hallo beste mensen, ik heb hier een vraagje en mss weten jullie wel raad.
Na een computercrash heb ik mn pc laten herstellen, nieuw moederbord en harde schijven, maar nu kan ik mijn printer niet meer aan de praat krijgen.
ik werkte met win7 home ed 64 bits en nu win7 ultimate 64 bits.
Het is een epson stylus dx 4000 van reeds 8 jaar oud maar hij deed het perfect.
ik heb install gedaan met oorspronkelijke cd en krijg steeds fout usb app wordt niet herkend.Het stuurprogramma is niet geïnstalleerd.
ik heb het er nochtans zelf opgezet. Daarna alles verwijderd en opnieuw drivers gedownload via de site en opnieuw hetzelfde resultaat.
Weet hier soms iemand raad mee? Het was voor mij een perfect toestel met goede resultaten en hoop alsnog op een gouden tip.
Alvast bij voorbaat dank voor jullie medewerking.
Laatst gewijzigd door emiljo op 27 feb 2014, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

27 feb 2014, 20:22

Deze vraag staat ook op hardware.

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

08 mar 2014, 20:45

Waarom geen Windows 7 Home Edition meer? Waarschijnlijk omdat die slimmerik die je pc in plaats van opnieuw in orde te maken hem om zeep geholpen heeft door er een illegale Windows 7 Ultimate op te zetten.

Waarschijnlijk ben je ook al een tijdje aan 't knoeien met de installatie van die Epson printer alvorens je het probleem hier gemeld hebt.

Volg deze procedure:
1- Koppel de printer af van je pc.
2- Verwijder de printer in "Configuratiescherm / Hardware en geluiden / Apparaten en Printers weergeven".
3- Verwijder de driver en eventueel geïnstalleerde software van je Epson printer in "Configuratiescherm / Een programma verwijderen.
Doe een registercleaning met CCleaner.
4- Herstart de computer.
5- Downwload de driver en scansoftware voor je Epson Stylus dx4000 door te klikken op
HIER. AfbeeldingZie rode pijlen.
6- Installeer de driver en koppel de printer pas aan de pc wanneer daar tijdens de installatie van de driver om gevraagd wordt. Zet dan ook de powerknop van de printer AAN.
7- Druk een testpagina af en indien dat OK is installeer ook de gedownloade Epson-Scan software.


Succes !
Niet vergeten…
De installatie van gratis-software gaat vaak gepaard met een aanbod tot installeren van ongevraagde programmas’ of toolbars. Verwijder desgevallend het vinkje bij die EXTRA aanbieding.

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

09 mar 2014, 12:41

Hartelijk dank voor jullie reactie, installatie is gelukt :D