Opstarttijd Windows 7

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 aug 2013, 14:16

ferna

Snelle verbinding heb je, vergelijk maar eens.
Afbeelding
Afrekening juli 2013 Basic shake :73,23€
Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

07 aug 2013, 14:26

pcekspeer,

Wat mij nu opvalt is, dat nadat de bureaublad icoontjes op het scherm verschijnen, het nog zo'n 30 seconden duurt voordat is verbinding heb met het modem.
Afbeelding

Dat blauw cirkeltje in dat vierkant icoontje blijft maar ronddraaien, en pas als dat weg is, kan ik op internet.
Is het normaal dat dit soms meer dan 30 seconden duurt ??
Ik heb een rechtstreekse kabel van laptop naar het modem.

Groeten,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

de Valerie
Lid geworden op: 22 dec 2012, 01:38
Locatie: Limburg

07 aug 2013, 14:32

"Jouw Telenet Speedtest levert andere gegevens dan die ik krijg hier" !!!!!!!!!!!!!!

Gemiddelde haalbare breedbandsnelheid van de huidige Telenet-internetdiensten .op jouw (installatie)adres

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 aug 2013, 14:45

Ferna

-Je hebt je pc enige tijd geleden laten nakijken, vanaf toen is duidelijk dat je enkele progjes op je pc hebt staan, die niet wenselijk zijn...
-Herstart de pc en kijk hieronder eens :
Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

07 aug 2013, 14:51

Hallo pcekespeer,

Links is:AutoSizer daarnaast is internet.
rechts is: speakers

Nog even wat mijn internetsnelheid betreft ( OOK VOOR DE VALERIE):

Ik gebruik Whoppa, is ik dacht maximaal 120 Mbps, en ik haal er net geen 100.
Maar ben daar best tevreden mee.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

07 aug 2013, 15:11

Even aansluitend op voorgaand bericht, de vraag " staat dit zo goed ingesteld ?"
Afbeelding

Dit, omdat ik ergens las, dat alles uitgevinkt moet zijn !!??.
Ik heb geen idee, wat de gevolgen daar van zijn.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 aug 2013, 15:28

Ferna

De LAN-instell. staan goed zo.
Sorry, heb het pijltje verkeerd geplaatst. Zo hoort dat te zijn :
Afbeelding

De AutoSizer moet samen met Windows opstarten, want het is noodzakelijk dat het progje op de achtergrond actief is, en heeft daar zijn tijd voor nodig hé...
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

07 aug 2013, 17:16

Jouw opstart is zeker niet te zwaar en is ook niet de oorzaak van het moeilijk verbinding maken met het Internet. Toch mag je die Google toolbar ook nog wel uit de opstart halen. Die AutoSizer dat is uw keuze, ikzelf heb daar totaal geen behoefte aan. Het vertraagt echter wel de opstart van je pc maar heeft voor zover mij bekend geen invloed op het tot stand brengen van je Internetverbinding. Door die eens tijdelijk uit de opstart te halen weet je het hé.

Om één of andere reden verloopt het toekennen van een IP adres echter niet vlot genoeg en dat is volgens mij de reden waarom je Internetverbinding zo traag tot stand komt.
Wat daar, in uw geval, precies de oorzaak van is dat is de vraag. In eerste instantie verdenk ik de modem/router zelf. Zet hem eens een 20 tal seconden zonder stroom nadat je de pc uitgeschakeld hebt. Zet de modem terug onder stroom en wacht totdat hij volledig opgestart is (zie ledlampjes).
Start nu de computer eens op. Sluit hem terug af nadat hij eerst VOLLEDIG opgestart was (gebruiksklaar).
Start hem nu nog eens opnieuw op en vertel ons eens hoe het verbinden met Internet verlopen is.

Indien er geen verbetering is dan bekijken we andere mogelijke oorzaken wel eens.

Nog even dit vraagje. Is het probleem begonnen sinds je overgeschakeld bent naar Whoppa
pcekspeer schreef: Sorry, heb het vinkje verkeerd geplaatst. Zo hoort dat te zijn :
Afbeelding
Schuif nog maar eentje op pckspeer, want wat u aanduidt is energiebeheer.
Ferna weet best wel welk icoontje voor de Internetverbinding staat.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 aug 2013, 18:11

@mendo

Klopt volledig, zie het nu ook.

Zal mij van alle commentaar in dit bericht verder onthouden, vermits jij zelfs in je "glazen bol" ziet... wat de vraagsteller "best weet"...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

07 aug 2013, 18:55

Ferna schreef:pcekspeer,

Wat mij nu opvalt is, dat nadat de bureaublad icoontjes op het scherm verschijnen, het nog zo'n 30 seconden duurt voordat is verbinding heb met het modem.
Afbeelding

Dat blauw cirkeltje in dat vierkant icoontje blijft maar ronddraaien, en pas als dat weg is, kan ik op internet.
Is het normaal dat dit soms meer dan 30 seconden duurt ??
Ik heb een rechtstreekse kabel van laptop naar het modem.

Groeten,

Ferna
pcekspeer,

Daar heb ik dus geen glazen bol voor nodig. Zelfs geen bril. Ferna ziet de link tussen dat icoontje en zijn Internetverbinding dus wel degelijk !!!

Het zint je weer niet dat anderen ook een bijdrage kunnen en willen leveren hé !!! Maar misschien komt het je wel goed uit om geen commentaar meer te moeten geven. :lol:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 aug 2013, 14:35

@mendo

Met "commentaar" bedoel ik natuurlijk op jouw gebrabbel.
Je niet ongerust maken hé mendo, zoek liever wat afkoeling.
Advies/hulp verlenen aan Ferna, indien nodig, blijf ik natuurlijk wel doen hé.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

08 aug 2013, 17:16

pcekspeer schreef:@mendo

Met "commentaar" bedoel ik natuurlijk op jouw gebrabbel.
Je niet ongerust maken hé mendo, zoek liever wat afkoeling.
Advies/hulp verlenen aan Ferna, indien nodig, blijf ik natuurlijk wel doen hé.
:wink:
Waarom dan dit antwoord nog? Of denk je dat Ferna hier iets aan gaat hebben?

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

08 aug 2013, 19:58

mendo schreef: Om één of andere reden verloopt het toekennen van een IP adres echter niet vlot genoeg en dat is volgens mij de reden waarom je Internetverbinding zo traag tot stand komt.
Ik denk dan ook dat het aangewezen is om daarvan de oorzaak trachten te achterhalen.
Heb je mijn eerste advies al eens opgevolgd Ferna?
Afhankelijk van jouw bevindingen, desbetreffend, kunnen we andere mogelijke oorzaken gaan belichten.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

09 aug 2013, 09:59

mendo schreef:
Om één of andere reden verloopt het toekennen van een IP adres echter niet vlot genoeg en dat is volgens mij de reden waarom je Internetverbinding zo traag tot stand komt.
Wat daar, in uw geval, precies de oorzaak van is dat is de vraag. In eerste instantie verdenk ik de modem/router zelf. Zet hem eens een 20 tal seconden zonder stroom nadat je de pc uitgeschakeld hebt. Zet de modem terug onder stroom en wacht totdat hij volledig opgestart is (zie ledlampjes).
Start nu de computer eens op. Sluit hem terug af nadat hij eerst VOLLEDIG opgestart was (gebruiksklaar).
Start hem nu nog eens opnieuw op en vertel ons eens hoe het verbinden met Internet verlopen is.

Indien er geen verbetering is dan bekijken we andere mogelijke oorzaken wel eens.

Nog even dit vraagje. Is het probleem begonnen sinds je overgeschakeld bent naar Whoppa
********************************************************

Sorry voor mijn later reactie, ik ben even uit de running geweest.

Gehandeld zoals boven voorgesteld:
Resultaat: na 33'' Komt blauw welkomscherm
na 49" verschijnen de icoontjes op het bureaublad
na 60" zie ik in onderste balk het blauwe icoontje van de lan
verbinding met het blauwe cirkeltje dat er in rond draait.
na 81 " is blauw cirkeltje weg, en kan ik op internet.

Een aanzienlijke tijdwinst dus, en nu maar hopen dat het zo blijft.
Ik kan niet zeggen of de trage verbinding is ontstaan nadat ik ben overgeschakeld, want er is met korte tussenpauze volgende geschied:
1) Overschakeling naar Whoppa.
2) Een aantal dagen daarna is er een nieuw modem geplaatst, en is de lan verbinding via powerline vervangen door een vaste kabel naar een D-link in de kamer waar de de laptop staat, en vandaar een korte kabel naar de laptop. (speed van 45 Mbps naar 95 Mbps !)
Enfin al het blijft zoals het nu is, dan ben ik een tevreden mens, indien er toch weer terugval moest zijn zal ik het zeker melden.

Wat ik ook overwogen heb, is het uitschakelen van de Windows animatie tijdens het opstarten.
Ik heb dit maar nagelaten, omdat ik niet weet hoe die daarna weer terug in te schakelen, mocht ik niet tevreden zijn met deze ingreep.
Ik heb ook geen idee hoeveel tijdwinst dit zou opleveren.
Enfin ik plaats toch maar even de link naar een artikel hierover.
http://www.pc-sneller-maken.nl/windows- ... opstarten/

Allen die mij hebben geholpen met reacties en tips, mijn hartelijk dank hiervoor.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

09 aug 2013, 11:18

Da's vast niet slecht denk ik hoshikido; ik weet alleen niet welke score er goed is ??
Bij mij wordt de score 5.1 veroorzaakt door " bureaubladprestaties voor Windows Aero"
Ik heb geen idee wat dit betekend en hoe ik eventueel die score zou kunnen verbeteren, tenminste als dit zinvol zou zijn.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360