Opstarttijd Windows 7

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

04 aug 2013, 21:24

Hallo,

Ik vraag mij af wat een beetje normale opstarttijd is voor Windows 7 ( zie onder)
Ik heb al flink wat opgeruimd, en toch duurt het ruim 2 minuten voordat ik op internet kan.
Ik merk dat het een tijdje duurt voordat mijn verbinding met het modem ok is ( ethernetkabel)

Ben ik ongeduldig als het ruim 2 minuten duurt, of mag ik niet klagen ??.

Telenet speedtest 95 Mbps

Vast dank voor reacties,

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 aug 2013, 21:45

Ferna

Van deze pc is de Telenet-speedtest-uitslag :
Afbeelding

Op welke manier heb je de pc opgeruimd ?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

de Valerie
Lid geworden op: 22 dec 2012, 01:38
Locatie: Limburg

04 aug 2013, 21:51

Wat staat er allemaal in de opstart ?

BTW Hier is Win 7 opgestart na 20 seconden !

Vergeten te melden: OS en programma's staan op SSD.
Laatst gewijzigd door de Valerie op 04 aug 2013, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

04 aug 2013, 22:01

Dank voor de reacties,

Hoe en wat ik allemaal heb opgeruimd, kan ik niet meer zeggen, maar ik heb veel raad opgevolgd van Menno Schoone :
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5853,d.Yms

Tevens heb ik TuneUp utilities op mijn pc staan, en die doet ook z'n werk.

Hieronder wat er nog zo'n beetje in de opstart staat.

Afbeelding

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

05 aug 2013, 22:04

iceman1718 schreef:ofwel seniorennet ofwel menno de schone.
Kiezen zou ik zeggen.
Hallo iceman1718,

Ik kan de reacties en hulp van leden van het seniorennet forum ( dus zeker ook jou hulp) bijzonder waarderen, en ik ben daar steeds dankbaar voor.
Ik heb echter geen enkele verplichting om mij alleen maar op het forum van seniorennet te begeven, als mij iets interesseert of indien ik met een vraag zit.
Ik bezoek nog regelmatig andere pc fora, en dan kies ik pas.

De website van Menno Schoone geeft veel informatie o.a. over het versnellen van Windows 7, daarom heb ik daar eens gekeken.
Het toepassen van enkele tips van hem, heeft o.a. geresulteerd in een opstartsnelheid van ongeveer 2 minuten.
Mijn vraag op dit forum hier was of die 2 minuten een beetje normaal is.

Volgens jou mag ik dus niet klagen hiermee; dus ben ik een tevreden man.
Ik ben trouwens met pensioen en ik heb in feite de tijd om even te wachten :wink:

Weer maar eens bedankt, en de vriendelijk groeten,

Ferna

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 aug 2013, 09:23

Ferna,

Juist gemeten 62 seconden.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

06 aug 2013, 10:20

Bedankt voor het melden Pastoor.
Ga nog eens verder kijken of ik nog wat kan opruimen.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

06 aug 2013, 11:07

Ferna

Wil je weten hoeveel tijd Windows nodig heeft om op te starten ?
De een drukt op de stopwatch op het moment dat hij op het internet kan gaan, de ander heeft weer een ander punt dat hij de stopwatch indrukt.
De een heeft een zeer snelle internetverbinding, de ander een tragere..
Enz..., enz...
Moeilijk om te vergelijken hé.:lol:

Nu, wie het beste weet hoe snel hij kan opstarten op jouw eigen pc, is Win zelf wel hé. Die weet best zelf, hoeveel tijd hij nodig heeft om opgestart te zijn en dus "bedrijfsklaar", toch ?
Wil je het antwoord krijgen in milliseconden ? Exact genoeg ?
Vragen we het toch aan Win zelf hé. :lol:
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... pstarttijd

Ferna, de waarden die je zal zien na het uitvoeren hiervan, kan je opslaan op je pc. Je kan die dan vergelijken nadat je de pc verder hebt "opgeschoond" van overbodige toepassingen, progr. en dergelijke....

Dan weet je dus al één gegeven. Bepalen of je een snelle/trage pc in gebruik hebt op dit moment, is nog een ander paar mouwen hé.

Win heeft zelf ook enkele ideetjes hé :

http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... =windows-7

http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... erformance

http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... up-your-pc

Er zijn nog mogelijkheden hé...


Je kan dat alles ook visueel aantonen door bijvoorbeeld eens te klikken op START - op Computer en vervolgens te RECHTSklikken op de C:\schijf.
Je klikt op Eigenschappen en van het venster dat verschijnt maak je een schermafdruk met het Knipprogramma van Vista/Win7.
Op die manier kan je de aanpassingen die je hebt uitgevoerd, zelfs per byte volgen....
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

06 aug 2013, 18:42

Ruim 2 minuten is vrij traag voor een dergelijke pc.

Mijn pc is een stuk minder krachtig dan die van u en doet 73 sec. over de opstart hoewel mijn systeem al drie jaar intensief wordt gebruikt en is dus niet zo fris van de lever meer is.
iceman1718 schreef:..............
TuneUp utilities in niet mijn ding.
Helemaal mee akkoord. Dergelijke rommel hoort niet op een computer thuis.

De website van "schoonepc" vind ik ook wel heel tof hoor maar bedenk dat menno schoone geen liefdadigheidswerker is en dat hij bij voorkeur software aanprijst die hem sponsorgeld oplevert. En dat is maar logisch ook. Die man leeft van zijn website en van mij heeft hij nog nooit een euro hoeven op te strijken. Het moet ergens van komen hé.

Ferna,

De afbeelding die je van de opstart toont laat niet de volledige lijst zien denk ik.

Ga in CCleaner eens naar het gereedschap "Opstarten" en klik in de linker benedenhoek op "Opslaan als tekstdocument". Sla het bestandje "startup.txt" even op je bureaublad op en open het eens van daaruit. Kopieer de volledige inhoud en plak hem hier eens in een volgend antwoord.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

06 aug 2013, 22:26

Hallo pcekspeer, morgen ga ik me daar eens op concentreren.
Eerst even voor mendo de melding dat alleen de 7 items, afgebeeld in mijn systeemconfiguratie bij "opstarten" zijn aangevinkt.Maar hieronder toch even het gevraagde:
Mogelijk heb ik het niet goed gedaan want het is een warboeltje, dat ik niet kan volgen, er staat ja en nee voor dezelfde opstart !!??.


Ja HKCU:Run AutoSizer South Bay Software "C:\Program Files
(x86)\AutoSizer\AutoSizer.exe"
Nee HKCU:Run AutoSizer South Bay Software "C:\Program Files
(x86)\AutoSizer\AutoSizer.exe"
Ja HKCU:Run Gadwin PrintScreen Gadwin Systems, Inc
"C:\Program Files (x86)\Gadwin
Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe" /nosplash
Nee HKCU:Run Gadwin PrintScreen Gadwin Systems, Inc "C:\Program Files (x86)\Gadwin
Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe" /nosplash
Ja HKCU:Run GarminExpressTrayApp Garmin Ltd or its subsidiaries "C:\Program Files (x86)\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe"
Ja HKCU:Run NokiaSuite.exe Nokia C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe -tray
Nee HKCU:Run NokiaSuite.exe Nokia C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe -tray
Nee HKCU:Run Sidebar Microsoft Corporation C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
Nee HKCU:Run SkyDrive Microsoft Corporation "C:\Users\Noel\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\SkyDrive.exe" /background
Ja HKCU:Run swg Google Inc. "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Nee HKCU:Run swg Google Inc. "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
Nee HKLM:Run Acronis Scheduler2Service Acronis "C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
Nee HKLM:Run Adobe ARM Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nee HKLM:Run beid Belgian Government "C:\Program Files (x86)\Belgium Identity Card\beid35gui.exe" /startup
Nee HKLM:Run BlueStacks Agent BlueStack Systems, Inc. C:\Program Files (x86)\BlueStacks\HD-Agent.exe
Nee HKLM:Run Family Tree Builder Update MyHeritage C:\Program Files (x86)\MyHeritage\Bin\FTBCheckUpdates.exe
Nee HKLM:Run MyPoi Monitor MyPoi World B.V. "C:\Program Files (x86)\Common Files\MyPoiWorld Shared\MyPoiMonitor\MyPoiMonitor.exe"
Nee HKLM:Run NBAgent Nero AG "C:\Program Files (x86)\Nero\Nero 11\Nero BackItUp\NBAgent.exe" /WinStart
Nee HKLM:Run RtHDVBg Realtek Semiconductor C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVBg64.exe /FORPCEE3
Nee HKLM:Run RtHDVCpl Realtek Semiconductor C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Nee HKLM:Run SAOB Monitor Acronis C:\Program Files (x86)\Acronis\TrueImageHome\OnlineBackupStandalone\TrueImageMonitor.exe
Nee HKLM:Run SunJavaUpdateSched Oracle Corporation "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Nee HKLM:Run SynTPEnh Synaptics Incorporated %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Nee HKLM:Run TCrdMain TOSHIBA Corporation %ProgramFiles%\TOSHIBA\FlashCards\TCrdMain.exe
Ja HKLM:Run Toshiba Registration Toshiba Europe GmbH C:\Program Files\TOSHIBA\Registration\ToshibaReminder.exe
Ja HKLM:Run Toshiba TEMPRO Toshiba Europe GmbH C:\Program Files (x86)\Toshiba TEMPRO\TemproTray.exe
Nee HKLM:Run TosVolRegulator TOSHIBA Corporation C:\Program Files\TOSHIBA\TosVolRegulator\TosVolRegulator.exe
Nee HKLM:Run TPwrMain TOSHIBA Corporation %ProgramFiles%\TOSHIBA\Power Saver\TPwrMain.EXE
Nee HKLM:Run TrueImageMonitor.exe Acronis "C:\Program Files (x86)\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe"
Nee Startup User OneNote 2010 Schermopname en Snel starten.lnk Microsoft Corporation C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\ONENOTEM.EXE

Groeten,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

06 aug 2013, 22:34

Misschien is dit een betere weergave van de situatie:
Afbeelding

Groeten,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

07 aug 2013, 09:05

Ik kom straks met een antwoord Ferna.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

07 aug 2013, 10:16

Hallo pcekspeer,

Bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt, maar ik ga het eerlijk tegen je zeggen, wat je daar voorstelt om te doen, durf ik gewoon niet aan.
Te ingewikkeld voor mij, en bang iets fout te doen.
Die 2 minuten bij mij is de tijd tussen het indrukken van de startknop, en het kunnen gebruiken van de snelkoppelingen op het bureaublad.

Ik heb nog wel iets gevonden, maar ik weet niet of dat in deze iets zegt:

Afbeelding

De speedtest voor internet levert bij mij steeds ca. 95 Mbps op.

Nogmaals dank, en hopende op je begrip, en verder op je gewaardeerde hulp te mogen rekenen.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 aug 2013, 13:38

Ferna

-Wat je niet aandurft, niet doen hé.
-Jouw Telenet Speedtest levert andere gegevens dan die ik krijg hier :
http://speedtest.telenet.be/
Of heb je een andere gebruikt ?
-Je prtscr vd prestatie-index is toch prima.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

07 aug 2013, 13:42

Zopas uitgevoerd:

Afbeelding

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360