D-link halveert mijn internetsnelheid

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

24 aug 2019, 22:09

Ik heb een recente nieuwe laptop, en wat mij opviel,is, dat bij telenet speedtest ik 85 Mbps haalde, terwijl Telenet voor mijn pakket 200 Mbps garandeerde.
Ik heb op de kamer een Digibox en mijn laptop staan, daarom had ik er een D-link tussen gezet.
Ik heb een rechtstreekse kabelverbinding met het modem.
Ik heb de D-link eens verwijderd en mijn internetsnelheid is nu verdubbeld 190 Mbps.
Ik moet nu wel telkens ik tv wil kijken even de ethernetkabels wisselen, wat wel vervelend is.

Is er een betere oplossing ???.

Vast dank voor eventuele reacties.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

26 aug 2019, 21:57

Vermits Telenet altijd goede verbinding garandeert ( met ,?.?) zou ik contact met hen opnemen. Zij sturen voor 5 euro twee toestelletjes.bij mij werkt het perfect. 150 m in de tuin en nog voldoende verbinding.
Bel of mail eens ( zij zijn tenslotte de duurste en mogen dus ook wat service geven)

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

28 aug 2019, 22:04

Bij mij is dat ook zo. De reactie van telenet is devolgende wij garanderen dat u 200mbit krijgt aan de modem ,de binneninstallatie is niet onze verantwoordelijkheid. Ik heb ook de powerline van telenet geprobeerd maar dat lukte ook niet. Mijn router is een fritzbox die gekend staat om zij goede kwaliteit maar hij valt regelmatig uit omdat naar mijn oordeel de snelheid van 5ghz niet door de modem van telenet kan verwerkt worden.
dddd

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

28 aug 2019, 22:36

Bij mij ligt het halveren van de snelheid alleen bij de D-link die ik gebruikte.
Als ik die verwijder en mijn Laptop direct met de ethernetkabel verbindt die uit de muur komt heb ik de volle snelheid van 200 Mbps.
IK moet nu wel als ik naar mijn tv wil kijken, de kabel van de laptop loskoppelen, en de kabel van de tv erin steken. (Ik gebruik zo'n eenvoudig wit koppelingsblokje ethernetkabel in- ethernetkabel uit.)
Niet onoverkomelijk maar wel een beetje vervelend.
Ik zoek dus eigenlijke een vervanger van de D-link, waarbij ik beide toestellen aangekoppeld kan laten, en ik de volle internetsnelheid kan behouden.
Misschien bestaat dit zelfs wel niet.

Vast al bedankt voor de reacties.

Groeten,

Ferna

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

28 aug 2019, 23:02

En..... ziet ge verschil in kwaliteit met of zonder die D-link?
Der zijn er die jaloers zouden zijn dat ge 85 Mbps hebt.
Zelfs met 20 Mbps kan je rustig tv kijken(yelo tv) op de computer/laptop zonder storingen of traagheid in de verbinding.

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

29 aug 2019, 08:52

Ik begrijp ferna niet goed tv kijken heeft toch niets met de internet te maken of begrijp ik het verkeer. De tv heeft toch een apart tv distributiestopcontact.
dddd

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

29 aug 2019, 14:44

De D-Link wat is de type aanduiding? is het een router, een switch, een .... .

Om digitale TV te kijken bij Telenet heeft men in principe geen netwerk verbinding nodig. Die is enkel nodig voor interactiviteit.

Het probleem is eigenlijk de Laptop. Wanneer die verbonden is via de D-Link is de snelheid gehalveerd. Is de D-Link snel genoeg? Je kan eens proberen om de D-Link terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Al bij al is 85Mbps een behoorlijke snelheid. Bij het browsen merk je daar niets van enkel bij het downloaden van grote bestanden kan je een verschil merken met 200Mbps.

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

29 aug 2019, 21:27

Met een fritzbox haal ik zonder moeite met de 5ghz band en aangesloten op een ethernetkabel 190mbits.
dddd

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

29 aug 2019, 21:41

Ik zou nogmaals willen herhalen, dat ik bij Telenet, na aankoop van 5 euro via hun diensten een apparaat aangekocht heb dat mijn WiFi verbinden tot tuin,slaapkamer en nog andere plaatsen .mij een accepteerbare snelheid garznderen .tv staat volledig los van omdat die normaal aangesloten moet zijn op.de modem.
EEN telefoontje naar de klantendienst en die lossen uw probleem Boonen twee dagen op.
Al dan niet betalend.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

29 aug 2019, 22:50

Hallo,

Wat D-link eigenlijk betekend is mij onbekend.
Het is een soort splitter met netvoeding, die heb ik destijds gratis van Telenet gekregen om het inkomend signaal van mijn modem te verdelen naar a) Digibox van mijn TV en b) naar mijn laptop.
En inderdaad ik merk niet zo heel veel verschil op mijn laptop bij 85 of 190 Mbps, maar ik dacht ik betaal ervoor en dat moet die 190 Mbps ook haalbaar zijn.
Ik zie geen kwaliteitsverschil met of zonder D-link, alleen dus de snelheid.
Bij die D-link zie ik geen optie om daar iets in te stellen.

Allen weer mijn dank voor de reacties.

Vriendelijke groet,..

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360