trage computer-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

25 sep 2022, 10:54

Geachte,
Mijn computer is heel traag geworden, ik meen ook dat er veel te veel programma's aan de start zijn verbonden.

Kan iemand helpen?

dank bij voorbaat,

ghis

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26 sep 2022, 10:29

Hallo,

Voer de tool FRST eens uit hier de Handleiding.

En plaats de link die je via wetransfer heb verkregen in het volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

26 sep 2022, 16:32

Geachte,

Wetransfer schijnt bij mij niet te werken.

ghis

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26 sep 2022, 16:39

Hallo,

Probeer via Gofile.


Ga naar de websiteAfbeelding Gofile en klik op de knop Click here.
  • Selecteer nu het bestand:
  • Klik nu op de knop upload en na het uploaden op Ok.
  • Kopieer nu de downloadlink en plaats deze in het volgende bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

26 sep 2022, 18:09

https://gofile.io/d/oQX8sY

Hierbij de download file.

grtjes

ghis

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26 sep 2022, 18:25

Hallo,

Lees eerst de handleiding en voer daarna de fix uit Handleiding Fix

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start::
CreateRestorePoint
HKU\S-1-5-21-3769809095-3783424619-1328341166-1000\...\Run: [MicrosoftEdgeAutoLaunch_0587DC2196DFCD7E1637F9F24B0A9656] => "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --no-startup-window --win-session-start /prefetch:5 [3795360 2022-09-22] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Task: {01AB1B67-1DD6-4EA8-BD20-58E370685969} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\DispatchRecoveryTasks => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DoRecoveryTasks $(Arg0) (Geen bestand)
Task: {13E39BD7-1881-4551-B479-43840082EBF5} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe $(Arg0) (Geen bestand)
Task: {3EBF1322-0F76-490B-ADB2-08F46F502191} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\RecordingRestart => C:\WINDOWS\ehome\ehrec.exe /RestartRecording (Geen bestand)
Task: {5FC2B69A-3444-4B62-B6F6-E1D0864F2A89} - System32\Tasks\CreateChoiceProcessTask => C:\Windows\System32\browserchoice.exe /launch (Geen bestand)
Task: {6DD3A0F8-F6DC-4DF4-AD46-E01D2F97848A} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\InstallPlayReady => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /InstallPlayReady $(Arg0) (Geen bestand)
Task: {83BF024F-EDCE-438F-A526-6EA63B096687} - System32\Tasks\SidebarExecute => C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /addGadget (Geen bestand)
Task: {CCD22A47-10F7-46F3-9488-FDA16D6D957F} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\SqlLiteRecoveryTask => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe -SqlLiteRecoveryTask (Geen bestand)
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <==== AANDACHT
HKU\S-1-5-21-3769809095-3783424619-1328341166-1000\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <==== AANDACHT
C:\Users\nicole\AppData\Local\{F6678F8A-6392-4475-B946-B2518DE34657}
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ShortcutWithArgument: C:\Users\Public\Desktop\Acer Store.lnk -> C:\Program Files\Acer Accessory Store\Starturl.exe () -> hxxp://store.acer-euro.com/be?utm_source=Icon&utm_medium=Icon&utm_campaign=Acer%2BInternal
HKLM\software\microsoft\Windows\CurrentVersion\Telephony\Providers => ProviderFileName2 -> ndptsp.tsp (Geen bestand)
EmptyTemp:
Reboot:
end::
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Upload dit log bestand weer en plaats de link.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

26 sep 2022, 20:10

Hierbij de fixlog:

grtjes

ghis

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 30-08-2022
Gestart door nicole (26-09-2022 19:59:21) Run:2
Gestart vanaf C:\Users\nicole\Desktop
Geladen Profielen: nicole & UpdatusUser
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start::
CreateRestorePoint
HKU\S-1-5-21-3769809095-3783424619-1328341166-1000\...\Run: [MicrosoftEdgeAutoLaunch_0587DC2196DFCD7E1637F9F24B0A9656] => "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --no-startup-window --win-session-start /prefetch:5 [3795360 2022-09-22] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Task: {01AB1B67-1DD6-4EA8-BD20-58E370685969} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\DispatchRecoveryTasks => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DoRecoveryTasks $(Arg0) (Geen bestand)
Task: {13E39BD7-1881-4551-B479-43840082EBF5} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe $(Arg0) (Geen bestand)
Task: {3EBF1322-0F76-490B-ADB2-08F46F502191} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\RecordingRestart => C:\WINDOWS\ehome\ehrec.exe /RestartRecording (Geen bestand)
Task: {5FC2B69A-3444-4B62-B6F6-E1D0864F2A89} - System32\Tasks\CreateChoiceProcessTask => C:\Windows\System32\browserchoice.exe /launch (Geen bestand)
Task: {6DD3A0F8-F6DC-4DF4-AD46-E01D2F97848A} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\InstallPlayReady => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /InstallPlayReady $(Arg0) (Geen bestand)
Task: {83BF024F-EDCE-438F-A526-6EA63B096687} - System32\Tasks\SidebarExecute => C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /addGadget (Geen bestand)
Task: {CCD22A47-10F7-46F3-9488-FDA16D6D957F} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\SqlLiteRecoveryTask => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe -SqlLiteRecoveryTask (Geen bestand)
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <==== AANDACHT
HKU\S-1-5-21-3769809095-3783424619-1328341166-1000\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <==== AANDACHT
C:\Users\nicole\AppData\Local\{F6678F8A-6392-4475-B946-B2518DE34657}
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Geen bestand
ShortcutWithArgument: C:\Users\Public\Desktop\Acer Store.lnk -> C:\Program Files\Acer Accessory Store\Starturl.exe () -> hxxp://store.acer-euro.com/be?utm_source=Icon&utm_medium=Icon&utm_campaign=Acer%2BInternal
HKLM\software\microsoft\Windows\CurrentVersion\Telephony\Providers => ProviderFileName2 -> ndptsp.tsp (Geen bestand)
EmptyTemp:
Reboot:
end::
*****************

CreateRestorePoint => Fout: Geen automatische fix gevonden voor dit item.
"HKU\S-1-5-21-3769809095-3783424619-1328341166-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\MicrosoftEdgeAutoLaunch_0587DC2196DFCD7E1637F9F24B0A9656" => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{01AB1B67-1DD6-4EA8-BD20-58E370685969} => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{01AB1B67-1DD6-4EA8-BD20-58E370685969} => is succesvol verwijderd
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\DispatchRecoveryTasks => is succesvol verplaatst
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Media Center\DispatchRecoveryTasks => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{13E39BD7-1881-4551-B479-43840082EBF5} => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{13E39BD7-1881-4551-B479-43840082EBF5} => is succesvol verwijderd
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate => is succesvol verplaatst
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Boot\{3EBF1322-0F76-490B-ADB2-08F46F502191} => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{3EBF1322-0F76-490B-ADB2-08F46F502191} => is succesvol verwijderd
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\RecordingRestart => is succesvol verplaatst
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Media Center\RecordingRestart => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{5FC2B69A-3444-4B62-B6F6-E1D0864F2A89} => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{5FC2B69A-3444-4B62-B6F6-E1D0864F2A89} => is succesvol verwijderd
C:\WINDOWS\System32\Tasks\CreateChoiceProcessTask => is succesvol verplaatst
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\CreateChoiceProcessTask => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{6DD3A0F8-F6DC-4DF4-AD46-E01D2F97848A} => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{6DD3A0F8-F6DC-4DF4-AD46-E01D2F97848A} => is succesvol verwijderd
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\InstallPlayReady => is succesvol verplaatst
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Media Center\InstallPlayReady => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{83BF024F-EDCE-438F-A526-6EA63B096687} => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{83BF024F-EDCE-438F-A526-6EA63B096687} => is succesvol verwijderd
C:\WINDOWS\System32\Tasks\SidebarExecute => is succesvol verplaatst
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\SidebarExecute => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{CCD22A47-10F7-46F3-9488-FDA16D6D957F} => is succesvol verwijderd
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{CCD22A47-10F7-46F3-9488-FDA16D6D957F} => is succesvol verwijderd
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\SqlLiteRecoveryTask => is succesvol verplaatst
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Microsoft\Windows\Media Center\SqlLiteRecoveryTask => is succesvol verwijderd
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer => is succesvol verwijderd
HKU\S-1-5-21-3769809095-3783424619-1328341166-1000\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer => is succesvol verwijderd
C:\Users\nicole\AppData\Local\{F6678F8A-6392-4475-B946-B2518DE34657} => is succesvol verplaatst
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellIconOverlayIdentifiers\00avg => is succesvol verwijderd
C:\Users\Public\Desktop\Acer Store.lnk => snelkoppeling argument is succesvol verwijderd
HKLM\software\microsoft\Windows\CurrentVersion\Telephony\Providers => ProviderFileName2 -> ndptsp.tsp (Geen bestand) => Fout: Geen automatische fix gevonden voor dit item.

=========== EmptyTemp: ==========

FlushDNS => voltooid
BITS transfer queue => 1310720 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 24293711 B
Java, Discord, Steam htmlcache => 0 B
Windows/system/drivers => 4204260 B
Edge => 1106545 B
Chrome => 3488081 B
Firefox => 0 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 0 B
systemprofile32 => 0 B
LocalService => 0 B
NetworkService => 73829662 B
nicole => 164515220 B
UpdatusUser => 164515220 B
DefaultAppPool => 164515220 B

RecycleBin => 1615360 B
EmptyTemp: => 575.4 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Einde van Fixlog 20:00:01 ====

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

27 sep 2022, 10:08

Is wel verwarrend zo. Je stelt uw vraag in Software en dan nog eens in Spyware.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27 sep 2022, 14:27

Hallo,

Hoe werkt nu alles na de fix met FRST?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

27 sep 2022, 14:42

ABBS,

Het werkt nu heel wat beter en sneller.

Hartelijk bedankt hoor.

Ghis

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27 sep 2022, 15:03

Hallo,

Meer kunnen we er waarschijnlijk ook niet uithalen als deze goede schoonmaakbeurt.
Er staan genoeg programma's op die zwaar werken waardoor je pc hard moet werken.
Maar daar zijn ze voor, dus mag je het volgende nog doen waarna we klaar zijn.

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

ghislaine*
Lid geworden op: 27 jan 2005, 13:39
Locatie: Menen

28 sep 2022, 11:29

Abbs,
Heb ook zoals je voorstelde First van de pc verwijderd.
Mijn oprechte dank voor je hulp.

grtjes

Ghis

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

28 sep 2022, 11:43

Hallo,

Bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)