Google account - Google One == 't Loopt fout.

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

11 mei 2024, 18:45

Wegens een in twee stukken gebroken creditcard, die door de bank SNEL werd vervangen - én vanzelfsprekend een ander kaartnummer kreeg (16 cijfers) is er een maandelijkse abonnementskostprijs mis gelopen.

Ik deed één volgens mijn pc scherm, geslaagde wijziging. Maar Google blijft maar hameren op het oude kaartnummer. En ze halen er zelfs mijn inloggegevens bij, die al 5 jaar geleden door de huidige zijn vervangen.

Opeenvolgende nieuwe pogingen ... 't helpt niets.

Maar ook, al vijf dagen na elkaar 4 à 5 berichten van Google op mijn gsm te krijgen wordt mij toch wat irritant.
Door een pc aangemaakte, vaak dezelfde, soms zelfs elkaar tegensprekende boodschappen ... :cry:
- - - - -
Ik wil graag met "iemand" van Google in contact komen.
Mijn vraag is :
- - - - -
a) Heeft u mij een telefoonnummer (in België - en Nederlandstalig) ?
OF
b) de link naar één of andere internetpagina van hen, waar ik een "chat" kan beginnen ? "
Engelstalig zou voor een chat nog kunnen.

Dank u voor uw hulp.

procman4
Laatst gewijzigd door procman4 op 12 mei 2024, 03:45, 2 keer totaal gewijzigd.
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 mei 2024, 20:50

Als ge Google Chrome als browser gebruikt kunt ge daar ook bij "Instellingen" --> "Autofill & passwords" ( Payment methods ) het één en 't ander verwijderen/wijzigen. Dat zijn lokaal afgelegde gegevens op je PC en niet noodzakelijk gebonden met je Google ( + email ) Account ...

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

12 mei 2024, 03:37

Fred1950 schreef:
11 mei 2024, 20:50
Als ge Google Chrome als browser gebruikt kunt ge daar ook bij "Instellingen" --> "Autofill & passwords" ( Payment methods ) het één en 't ander verwijderen/wijzigen. Dat zijn lokaal afgelegde gegevens op je PC en niet noodzakelijk gebonden met je Google ( + email ) Account ...
Bedankt "Fred 1950".
Doch ik weet dat Google als men voorheen al akkoord ging, je paswoorden (en ook adres, en tel. nr enz enz.) opslaat. Om jou dan die gegevens aan te bieden als het "invulvakje" er om vraagt. Dus, dat is het probleem NIET.

Het probleem is dat de Google afdeling die "Google One - = opslagruimte in de cloud beheert, niet wil verstaan dat je van de ene dag op de andere VERPLICHT kan zijn om een creditkaart met een ander nummer te gaan gebruiken.
Ze blijven maar door drammen dat ik hen 1.99 € moet. En WILLEN PERSÉ dat ik die kaart, met dat nummer gebruik. Terwijl die kaart niet meer bestaat, en bij dezelfde bank (! !) ook al vervangen is.
.

Ik heb "iemand" nodig om mee te praten, het uit te legen. Ofwel "iemand" waarmee ik "kan chatten", het kan neer schrijven.
- - - - -
Iemand anders met hulp beschikbaar ? Dank je
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

12 mei 2024, 06:38

procman4 schreef:
12 mei 2024, 03:37
Ik heb "iemand" nodig om mee te praten, het uit te leggen. Ofwel "iemand" waarmee ik "kan chatten", het kan neer schrijven.
Op de manier zoals op deze webpagina: klik1 wordt uitgelegd misschien?
Hier nog een aantal webpagina's met info, maar wellicht heb je die allemaal al bekeken: klik2, klik3, klik4, klik5.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

12 mei 2024, 09:17

@procman4
Ik lees hier nergens dat je je gegevens in ,je Google account hebt gewijzigd. Is dat niet de aangewezen plaats???

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mei 2024, 10:04

Misschien eens op die "Google One" uitschrijven ( account verwijderen als dat al kan ) ) en dan opnieuw aanvragen. Ik persoonlijk zou nooit 1.99 € willen betalen voor 100 GB en dan nog wel maandelijks :roll:

Voor een schappelijke prijs ( +- 100 Euro ) koop je al een externe harde USB schijf van 4 TB ( terra byte ) en dan zitten je gegevens ook niet eens op dat "cloud" gedoe. Je verliest met die cloud een pak privacy en als je niet op het internet geraakt , kan je ook niet aan die cloud.

Het is niet omdat het modern en "super flashy" met je tijd mee zijn is , dat het ook veilig en het een meerwaarde heeft. It's all about the money.

4 TB = 4000 GB , veertig keer meer dan 100 GB

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

12 mei 2024, 14:01

hviaene schreef:
12 mei 2024, 09:17
@procman4
Ik lees hier nergens dat je je gegevens in ,je Google account hebt gewijzigd. Is dat niet de aangewezen plaats???
@hviaene - @ allen,

Mijn vraag - helemaal boven aan, heeft een andere versie gekend. De aanmaak werd halverwege (langdurig) onderbroken door een telefoon. Nadien proberen op te slaan als concept. Lukte niet meer. In een ver verleden nog al eens voorgehad. Is blijkbaar de regel bij Seniorennet. Maar ...

Ik kan je meedelen dat ik de - wat Google noemt "primaire betaalmethode" - (dat waren de 16 cijfer van mijn kapotte oude creditkaart) - verwijderd heb. En de nieuwe creditcard heb ingevoerd.

In dezelfde operatie
heb ik mijn adres gegevens aangepast. Google zit echter met een onbetaalde 1.99 € die - volgens hun denkwijze nog vast hangt aan die oude creditkaart. En die, al bieden ze die domiciliering nog 17 keer aan de bank aan, steeds zal geweigerd worden.

In een tweede poging zag ik dat mijn adresgegevens wel degelijk gewijzigd waren.
In diezelfde 2e poging heb ik mijn : a) mijn oude kaartnummer NOGMAALS verwijderd, en ook mijn nieuwe bankkaart nummer.
En in dezelfde ingreep mijn "nieuwe" kaartnr" en "een tweede bijkomende (!) creditkaart ingevoerd.
Niets helpt ; Google blijft mij berichten sturen dat ik mijn gegevens dreig kwijt te spelen

Ik schat (!) de werkwijze van Google in als volgt :
Hun systeem staat hun programma toe, wijzigingen van de klanten te aanvaarden ; als het over persoonsgegevens gaat, en gelijkaardige. Maar …
Als het over “primaire betaalgegevens” gaat, waar onbetaalde bedragen open staan dan verwerpt hun systeem die wijzigingen en start met het sturen van (licht) dreigende berichten over het verlies van de bestanden van de klant.
Geen mens komt er aan te pas. Geen mens bekommert zich om die zeldzame klant, die zo iets voor heeft.
Wat maakt het Google uit dat ze maandelijks 1,99 € minder binnen krijgen.

Daarom dus wil ik een mens van vlees en bloed contacteren ; misschien heeft die persoon in een telefoongesprek of chatbericht “warme menselijk trekken” en doet er iets aan. _____Lijd ik aan een syndroom van “Whisfull thinking” ?
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mei 2024, 14:20

procman4 schreef:
12 mei 2024, 14:01
.....
Als het over “primaire betaalgegevens” gaat, waar onbetaalde bedragen open staan dan verwerpt hun systeem die wijzigingen en start met het sturen van (licht) dreigende berichten over het verlies van de bestanden van de klant.
Geen mens komt er aan te pas. Geen mens bekommert zich om die zeldzame klant, die zo iets voor heeft.
Wat maakt het Google uit dat ze maandelijks 1,99 € minder binnen krijgen.
....
Hun software zal dergelijke situaties niet aankunnen. Kan de bank zelf met het oude rekeningnummer niets aanvangen om die betaling alsog door te voeren ? Ik neem aan dat je de nieuwe kaart nog steeds bij dezelfde bank hebt gekregen. Een Google-man van vlees en bloed zal wel een lijdensweg worden , en zeker om iemand aan de lijn te krijgen die de situatie kan verhelpen.

Laat dit een leerschool zijn voor iedereen die zich laat verleiden om met "clouds" te werken .... :|

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

12 mei 2024, 15:41

Fred1950 schreef:
12 mei 2024, 10:04
Misschien eens op die "Google One" uitschrijven ( ? ? ?) enz. enz
Dank voor de tijd die je er in stak. Verder : "No Comment"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fred1950 schreef:
12 mei 2024, 14:20
Hun software zal dergelijke situaties niet aankunnen..... (? ? ? ? ? ? ? ? ? ) enz. enz.
Dank voor de tijd die je er in stak. Verder : " (bijna ..No Comment"

Afbeelding
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office