PC Windows 11 start niet meer op-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 apr 2024, 17:51

Charlie Maru schreef:
26 apr 2024, 16:30
Fred1950 schreef:
26 apr 2024, 15:31
....

Zozo , en je hebt hiervoor nooit een licentie sleutel nodig. Je kan uiteraard illegaal installatie media op het internet terugvinden die noch om een licentiesleutel , zelfs niet om activatie vragen. En wat nog interessanter is , je kan zo een installatie disk of USB perfect zelf maken met tools die Microsoft zelf ter beschikking stelt ( oscdimg , dism ) ...
Allez gij.......waarom illegale installatie media van het net gaan halen als je deze eigenlijk niet nodig hebt ?
En uw interessanter geval met de tools van Microsoft, dat is al in voege vanaf het begin van Windows10 onder de noemer "MediaCreationTool".
Dat heeft niets met die tools die ik aanhaal te maken .
Fred, de Jos zijn probleem was gekoppeld aan een "digitale licentie".
Het gaat hier dus niet om eender welke andere vorm van licentie of bedrijfslicenties.
Ik heb het hier dan ook over digitale licentie nietwaar ?
_Jos_ schreef:
23 apr 2024, 11:07
Ik zie onder Activeringsstatus dat Windows is geactiveerd met een digitale licentie
Trouwens, 99% van de gebruikte toestellen in omloop voor privé gebruik zijn voorzien van een digitale licentie; er worden nog bitter weinig pc's zelf ineen gestoken waar je dan zelf nadien een licentie moet voor aankopen, het is den dag van vandaag het sop van de kool niet meer waard.
Fred1950 schreef:
26 apr 2024, 15:31
Installeer eens Windows 10 op een oude PC die Windows 7 of 8 heeft gedraaid ....
Wat is dat nu voor zever ????
We hebben het hier wel over een "HERINSTALLATIE", en niet over een upgrade.
Dus Win11 herinstalleren op een PC waar voordien ook Win11 op stond, of Win10 herinstalleren waar voordien ook Win10 op stond.

Trouwens, Win10 op een oude PC is (voor mij) geen enkel probleem hoor. :wink:
Ik heb er al op Win10 gezet waar voordien Vista op stond........alléén zijn/waren die oude knollen geen racepaarden en lopen ze wat op hun gemakske......
Alle licenties die met een Microsoft server geactiveerd worden zijn "digitale licenties" zowel de MAK als de OEM installaties. Als ge registreert met KMS , dan krijg je "Windows is activated using your organization's activation service"

Voor een refurbished "moderne" PC of laptop ga je wel en licentie key nodig hebben , tenzij de refurbisher daarop Windows installeert en met zijn OEM license die activeert. Check zelf maar eens met slmgr /dlv in een command prompt of uw license "toevallig" geen OEM_COA_NSLP ( OEM:NONSLP channel ) is.

Eigenlijk ... kan je niet weten wat ik allemaal over die materie weet ... :P

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

26 apr 2024, 18:18

Fred1950 schreef:
26 apr 2024, 17:51
Eigenlijk ... kan je niet weten wat ik allemaal over die materie weet ... :P
Heel veel blijkbaar.....als je het al raar vindt dat Jos zijn herinstallatie terug geactiveerd was terwijl alle partities verwijderd waren......
Fred1950 schreef:
23 apr 2024, 11:24
Die is blijkbaar inderdaad geactiveerd. Raar , want als je alle partities verwijdert ga je *normaal* ook de licentie sleutel uitwissen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn ,...................
Maar ik blijf u hier niet achternalopen hoor terwijl je maar rond de pot blijft draaien.....
Ge kunt hier verder alléén rond de kerk blijven lopen.... :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 apr 2024, 19:03

Charlie Maru schreef:
26 apr 2024, 18:18
.....
Heel veel blijkbaar.....als je het al raar vindt dat Jos zijn herinstallatie terug geactiveerd was terwijl alle partities verwijderd waren......

.....
... omdat hij heeft ingelogd bij Microsoft en zijn account ( en backup ) daar bekend was. Zo simpel is het.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

26 apr 2024, 19:09

Fred1950 schreef:
26 apr 2024, 19:03
Charlie Maru schreef:
26 apr 2024, 18:18
.....
Heel veel blijkbaar.....als je het al raar vindt dat Jos zijn herinstallatie terug geactiveerd was terwijl alle partities verwijderd waren......

.....
... omdat hij heeft ingelogd bij Microsoft en zijn account ( en backup ) daar bekend was. Zo simpel is het.
Nonsens.....ge hebt geen MS account nodig om te heractiveren. :wink:

En hier stop ik er mee......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 apr 2024, 19:12

Charlie Maru schreef:
26 apr 2024, 19:09
...

En hier stop ik er mee......
Goed. Lees dit maar eens https://www.mydigitallife.net/differenc ... duct-keys/

OEM SLP product keys are the only keys that are able to perform offline activation instantly and locally, without going online or connecting to Microsoft server. OEM SLP keys are only issued to big manufacturers such as Dell, Asus, Sony, etc.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

26 apr 2024, 20:33

Je bent helemaal verkeerd Fred.
Op een echt typisch computerforum lag je der al uit door de onzin wat je uitkraamt.
Je zit te zeveren over oudere computers.
Een nieuwe Windows 11 installatie waar ooit een vorige Win11 op stond, zelfs met een nieuwe SSD er in wordt automatisch geactiveerd. Alles word onthouden in de UEFI(wat niet hetzelfde is als de BIOS) van de computer.
Bij het opnieuw installeren van Win 11 ben je verplicht om internet verbinding te maken tijdens de installatie of je raakt niet meer verder. En je bent tevens verplicht om een Microsoft account in te vullen of de installatie gaat ook niet verder. Je kan die nadien wel omzetten naar een lokaal account. Ik spreek van ondervinding. Zelfs op 4 laptops die ons geschonken werden(afgeschreven) door een firma waar de HD(SSD) er uit werd gehaald om privacy redenen.

Ik ga niet verder in discussie. Blijf jij maar verder met je oude rommel zitten, dat houd je van straat.

Bye the way, de link die je plaatste dateert van 2009. Dus 15 jaar geleden.
Afbeelding

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 apr 2024, 23:18

sacho schreef:
26 apr 2024, 20:33
....
Bij het opnieuw installeren van Win 11 ben je verplicht om internet verbinding te maken tijdens de installatie of je raakt niet meer verder. En je bent tevens verplicht om een Microsoft account in te vullen of de installatie gaat ook niet verder. ....
Allemaal onwaar. Ik installeer soms wekelijks op mijn test PC een Win 10 of Win11 versie ( zelfs XP ) zonder met het internet verbonden te zijn , en dat op een bijna 20 jaar oude server PC ( ja , ook Win 11 ). Soms is dat een US Win 10 32bit versie , soms een nederandstalige versie of wat dan ook , en dat om "bepaalde" dingen te testen zoals het zelf maken van een installatie ISO of USB. Op nederlandstalige fora over computers kan ik amper de info halen die ik wens .... Ik ben niet "zomaar" een dagelijkse gebruiker die zijn nek wil uitsteken , ik heb 20 jaar lang "apparatenbeheer" software voor Windows geschreven , en die is op het internet terug te vinden.

Wat in die link van mij geschreven staat is nog steeds actueel. Denk niet dat "Windows" zoveel veranderd is op 20 jaar tijd. Het "uitzicht" is veranderd en er zijn een pak "features" erbij gekomen , maar de kernelsoftware , het operating system op zich , is amper gewijzigd sinds Windows XP. Men kan zich immers niet veroorloven dat programmas van pakweg 10 jaar geleden niet meer zouden werken. Trouwens , voer zelf eens de slmgr /dlv opdracht in een command prompt window in. Je gaat één van de begrippen zoals OEM of MAK of .... te zien krijgen zoals in die link wordt beschreven.

Wilt ge iets lezen van 2022 , ga dan naar https://www.itechtics.com/windows-oem-s ... a-dm-keys/ of https://www.itechtics.com/windows-10-pr ... -versions/ En als dit nog niet voldoende is , ga dan naar "February 8, 2024" https://www.groovypost.com/howto/find-y ... oduct-key/ om het nog wat ingewikkelder te laten uitschijnen.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

27 apr 2024, 12:21

M$ Windows is een schil, de basis is nog steeds DOS zodat
via de opdracht prompt heel veel zo niet alles kan aangepast
worden. Nadat M$ het contract met IBM verloor zijn ze op
zoek gegaan naar andere maandelijks inkomsten Office 365
is hiervan een voorbeeld. Ook het verzamelen van gegevens
via cloud (One Drive) is hun niet vreemd.
Vorige browser Internet Explorer mocht niet gebundeld worden
met OS Windows wat is het verschil met EDGE?
I Afbeelding SeniorenNet