Mijn scanner is nooit autom aangesloten

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

16 mei 2023, 16:51

Ok werk met een printer HP DESKJET 3057A (all in one) welke me volledige voldoening geeft echter is het telkenmale een probleem wanneer ik iets moet inscannen.
Via de printer op scannen drukken geeft steeds de boodschap "Computer niet gevonden. Zorg ervoor dat HP software op de pc is geïnstalleerd"..... ?
Printen gaat meestal perfect zonder tussenkomsten al moet ik wel via de instellingen "printers" de 'probleemoplosser' gebruiken om de printer aan de praat te krijgen. eenmaal die probleemoplosser gestart begint de printer na enkele sec te printen.
Wil ik echter scannen dan moet ik telkenmale "scanners" zoeken en dan krijg ik een scannerscherm waar ik kan "scannen" indrukken ..... Via de toets op mijn printer gaat het nooit...
Wellicht ergens iets fout met de installatie ?
Ik doe wel telkenmale de HP Smart update wanneer ik die boodschap krijg.
Dank voor advies !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

17 mei 2023, 09:33

Hallo,

Je moet instellen waar de scan moet worden opgeslagen, hier enig uitleg (zie de linken).

Ga naar deze site: https://support.hp.com/nl-nl/document/i ... 2561903-16
Klik op: Veelgestelde vragen
Klik op: Hoe kan ik scannen via het bedieningspaneel van de printer?


Handleiding les vanaf: bladzij 25
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02856095.pdf
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

22 mei 2023, 13:53

thanks !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.