e-reader installeren

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

mduplessis
Lid geworden op: 26 feb 2023, 10:26

26 feb 2023, 10:36

Ik probeer mijn pas gekochte Kobo e-reader te installeren, om boeken van de cloudlibrary te downloaden vanaf mijn iMac, versie High Sierra. Daarvoor heb ik Adobe Digital Editions geïnstalleerd en een login aangemaakt.
Om een gedownload boek over te zetten op mijn Kobo-lezer, vraagt hij het ADE wachtwoord voor autorisatie . Dit als digitale beveiliging (DRM) Maar ik krijg steeds een foutmelding E_AUTH_BAD_DEVICE_KEY
Ik kan het boek dan ook niet off-line lezen. IK heb gisteren de verbinding gedesautoriseerd met de combinatie vd toetsen cmd shift d, en opnieuw de autorisatie gevraagd. Tevergeefs. IK had vroeger een Sony e-reader. ALs ik ga kijken op reader support, kom ik steeds terecht op een sit evan Sony. Er moet dus nog een link zijn met mijn oude (en al lang niet gebruikte Sony reader)
Kan iemand helpen?

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

27 feb 2023, 09:22

Heb je na déauthorisering het e-book verwijderd?
Want dat móet volgens de handleiding voordat je opnieuw authoriseert.
Na verwijderen van het e-book moet je zowel ADE (Adobe Digital Editions) opnieuw authoriseren alsook je toestel (de e-reader). Dat laatste met een Adobe-id (en die id is niet hetzelfde als dat van je ebooks.com-account).
Op onderstaande webpagina's wordt het allemaal uitgelegd (maar wellicht heb je die tekst al gelezen):
Voor info over downloaden ADE: klik hier.
Voor info over dé-authorisering: klik hier.
En voor info over Authorisering: klik hier.