Jezus Christus , gehuwd ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 sep 2012, 00:23

Voilla zie ... Vooruit met de geit .

Fazal noemt mij, de werewolf arm en ZALIG van geest .

Ik stel hem nu de vraag :

Wat zou hij verkiezen van de twee : Een potje goeie seks ( op de" hoogste schaal , een orgasme van een varken , give or take twenty minutes ) , oftewel drie weken, gene seks maar ZALIG genieten en ontspannen van het gewoon "" niets doen en zonder zorgen wezen .

Ittem ditto dezelfde vraag aan Socrates .

In een ander topic zei Cappa dat hij op de link van hoe dat ge kunt weten wanneer er spirituele verlichting zich voordeed, goed scoorde .

Ik stel Cappa de vraag : heeft iemand die in samadhi verkeert nog behoefte aan seks ?

Ik herinner mij ook een scene uit de film - The Devils' advocate waarop de advokaat , Keanu Reeves aan Al Pacino , de Satan vraagt : And What about Love, waarop Pacino antwoordt ; Overrated !! The same effect as eating a whole box of chocalats . Eerder had hij, de duivel hem zelfs - Bliss on tap voorgesteld voor het krijgen van zijn ziel .

Ik bedoel maar, als de duivel in deze bekende film de advokaat wilt verleiden met de belofte aan Bliss, zelfs Liefde. Waarom zou dan Jezus Christus, voor gelovigen de Bron waaruit de Liefde Zelf ontsproten is, behoefte hebben om gehuwd te zijn of/en seks te hebben ?

Ik vraag het jullie ...

Durft gijlie allemaal aan een Muslim vragen waarom de Mohamed zo een jonge bruid als Aisha nodig had ?? Ik bedoel maar, op het risico van jullie eigen leven ....

mvg-Werewoef
AMEN en AUM

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

20 sep 2012, 08:29

werewoef schreef:In een ander topic zei Cappa dat hij op de link van hoe dat ge kunt weten wanneer er spirituele verlichting zich voordeed, goed scoorde .
Ik stel Cappa de vraag : heeft iemand die in samadhi verkeert nog behoefte aan seks ?
Dat zult ge moeten vragen aan iemand die in samadhi vertoeft, mijn beste. Of misschien kunt ge het eens vragen aan een aantal pastoors.
Maar vindt ge nu zelf niet dat de eerste zin compleet uit zijn context gerukt is? Of is een grapje te hoog gegrepen voor u?
werewoef schreef:Ik bedoel maar, als de duivel in deze bekende film de advokaat wilt verleiden met de belofte aan Bliss, zelfs Liefde. Waarom zou dan Jezus Christus, voor gelovigen de Bron waaruit de Liefde Zelf ontsproten is, behoefte hebben om gehuwd te zijn of/en seks te hebben ?
Ik snap het verband niet tussen bliss en gehuwd zijn. 8O En ook niet tussen de bron van liefde en sex.

Overigens is liefde een emotie van de mens, en zijn alle mensen de bron van hun liefdegevoel. Maar ook hier weer wordt blijkbaar onderscheid gemaakt tussen liefde en Liefde.
Zoals je blijkbaar onderscheid maakt tussen de jezusfiguur en Superjezus, "de Bron Van Liefde Zelf".

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 sep 2012, 10:11

werewoef schreef: Ik stel hem nu de vraag :

Wat zou hij verkiezen van de twee : Een potje goeie seks ( op de" hoogste schaal , een orgasme van een varken , give or take twenty minutes ) , oftewel drie weken, gene seks maar ZALIG genieten en ontspannen van het gewoon "" niets doen en zonder zorgen wezen .

Ittem ditto dezelfde vraag aan Socrates .

mvg-Werewoef
Ofwel was Jezus geen mens en valt het hele verhaal in duigen, ofwel was hij wel mens en had hij op tijd en stond de normale dierlijke behoefte aan seks. In het Koptische document werd hij - gelukkig voor de paus van Rome - geen homo genoemd...
Laat het middel nooit het doel vervangen !

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 sep 2012, 01:51

Ja, min joengens ... sinds dat Cappa een bom ( Jezus gehuwd )liet vallen in mijn topic over Maria, Moeder van ons Heer en ik welwillend een nieuw topic daarover opende om een boom op te zetten of door te zagen of al dan niet Jezus Christus zou gehuwd zijn ,ziet je hier begot geen kat meer .

Voila zie, ik ga Cappa eens rap uit de doeken wat eigenlijk, feitelijk de onderliggende (sic ) reden is van het celibaat . Volgens de werewoef dan en ik laat me leiden door de yoga-sutra van Patanjali Deel 2 nr 38 :

Ik citeer :Wanneer iemand standvastig wordt in het zich onthouden van onkuisheid, verwerft hij spirituele energie. """ Commentaar :

Seksuele aktiviteit en de gedachten en fantasieeen over seks, verbruiken een groot deel van onze levenskracht . Wanneer die kracht in stand gehouden wordt door onthouding, wordt zij GESUBLIMEERD tot spirituele energie . Dergelijke energie is onmisbaar voor een geestelijke leraar ; het is de kracht waarmee hij begrip overbrengt op zijn leerlingen . Want ware religie wordt niet "" onderwezen "", zoals geschiedenis of wiskunde ; zij wordt OVERGEBRACHT , zoals licht of warmte .

Dan gaan we even verder naar sutra nr 40 en 41 .

Jeesus ! ik citeer nie graag maar tja ...

""" Als gevolg van zuiverheid ontstaat onverschilligheid jegens het lichaam en walging van lichamelijke gemeenschap met anderen ___ Bovendien verwerft men zuivering van het hart, opgewektheid van geest, het vermogen tot konsentratie, beheersing van de hartstochten en geschiktheid voor het ZIEN van het ATMAN . Commentaar :

Het fysieke lichaam is de grofste en meest uiterlijke manifestatie van ons bewustzijn . Naarmate iemand geest gezuiverd raakt, verliest hij op natuurlijke wijze zijn besef van identifikatie met lichaam . daarom raakt hij er onverschillig tegenover, terwijl hij het beschouwt als enkel een uitwendig kledingstuk, dat nieuw noch schoon is . Verder staakt hij het begeren van de lichamen van anderen, omdat hij die lichamen niet langer vereenzelvigt met het bewustzijn dat in hen woont . Als we werkelijk het ATMAN binnen anderen kenden en liefhadden, zou de SEKSUELE DAAD VOLSLAGEN ZINLOOS LIJKEN .

wanneer men weet , dat het Atman OVERAL en altijd EENHEID is , ......

Waarom zouden twee uiterlijke omhulsels elkaar dan omhelzen ???

Voila, zie Cappa, het was een betje en een tetje lang, maar ik hoop dat ge er iets van opgestoken hebt .

Ik vraag het je nogmaals ; waarom zouwen grote Leraren zoals Christus, Boedha, Shankara , Ramakrishna en nog zoveel anderen behoefte hebben om, zoals Socrates het uitdrukt, aan de menselijke ( dierlijk paren -sic ) lichamelijke seksuele gemeenschap ?

Volgens een intervieuw met een kloosterlinge, toen men haar vroeg of ze het vrouwelijk orgasme soms niet mistte , antwoordde ze dat dit enkel maar een micro-zalig moment was van de immense zaligheid in de hemel

Yours truly and sincerely ,

werewoef
AMEN en AUM

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

22 sep 2012, 10:16

"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

22 sep 2012, 10:38

werewoef schreef: Voila, zie Cappa, het was een betje en een tetje lang, maar ik hoop dat ge er iets van opgestoken hebt .
Tja, dat gelooft gij allemaal, hé woef, maar voor mij is dat allemaal praat voor de vaak.

Overigens, of die speciale figuren zin hebben in sex of niet, dat moet ge hen vragen. En die non weet blijkbaar wat een orgasme is - dat heeft ze dan toch niet gemist gelukkig - maar hoe ze met de hemel kan vergelijken, da's me nog niet helemaal duidelijk. 8O

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

22 sep 2012, 10:46

Beste Woefke..... het verplicht onthouden van lichamelijke betrekkingen (tussen partners) is tegen de menselijke natuur, dat weten we allemaal. Blijkbaar had zelfs de grote profeet "Mohammed" hier sterk behoefte aan of niet....
Het is toch niet omdat men geestelijk zo bedreven is, dat men dit moet onderdrukken; zoveel voorbeelden van bekende geleerden enz..... die wel met een partner leven en al dan niet kinderen hebben toch !

Ik snap die redenering niet, heeft ene "God" nu soms gevraagd om dit uit iemands geest of leven te zetten; het blijft een onnatuurlijk gegeven en vandaar dan ook al die vreselijke uitspattingen, het wreekt zich :x :roll: :roll:

God heeft een levend wezen daarvoor niet geschapen, wel zei Hij :
Gaat en vermenigvuldig u :D
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

22 sep 2012, 11:30

Als er al zoiets bestaat als 'spirituele ontwikkeling', dan kan het alleen gebeuren door het leven zo volledig mogelijk te leven. Daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Al de rest zijn morele regeltjes, die soms hun zin misschien hebben in specifieke omstandigheden of maatschappijen, maar niets te maken kunnen hebben met enige universaliteit.

Een middeleeuwse spreuk luidde:
"For a trees branches to reach to heaven,
its roots must go to hell".

Hier zegt men:
"Hoe groter geest, hoe groter beest".

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

22 sep 2012, 11:47

Hier zegt men ook,

Het is onmogelijk om de mensen hun domheid te doen inzien, want daar is verstand voor nodig.


Mvg,


Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

22 sep 2012, 12:04

Klaartje schreef:
God heeft een levend wezen daarvoor niet geschapen, wel zei Hij :
Gaat en vermenigvuldig u :D
Hetgeen men nu meer en meer verdraait naar "vermenigvuldig u en gaat"! :wink:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

22 sep 2012, 12:20

Fazal schreef:
Klaartje schreef:
God heeft een levend wezen daarvoor niet geschapen, wel zei Hij :
Gaat en vermenigvuldig u :D
Hetgeen men nu meer en meer verdraait naar "vermenigvuldig u en gaat"! :wink:
Inderdaad en die paters denken dat dit ook van toepassing is bij de jongens :roll: :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

22 sep 2012, 18:45

werewoef schreef:Fazal noemt mij, de werewolf arm en ZALIG van geest .
Ik stel hem nu de vraag :
Wat zou hij verkiezen van de twee : Een potje goeie seks ( op de" hoogste schaal , een orgasme van een varken , give or take twenty minutes ) , oftewel drie weken, gene seks maar ZALIG genieten en ontspannen van het gewoon "" niets doen en zonder zorgen wezen .
Het antwoord zal nogal verschillen naargelang ge het vraagt aan een oude man of ne jonge gast. Als oude man verkies ik misschien het tweede; als jonge gast is genieten en ontspannen gewoon irreëel als ge sex nodig hebt.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 sep 2012, 23:57

Ik krijg hier stillekes een vermoeden dat jullie allemaal rond de hete brij aan het draaien zijn . :roll:

Nou, moe, hoe zit het nou . Was de Heer Jezus Christus nu gehuwd of niette ?

Als ge A zegt moet ge ook B durven zeggen . Heremejij nog an toe , zeg . :roll:

mvg-werewoef
AMEN en AUM

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

23 sep 2012, 08:13

Dat een gelovige jood - hij werd aangesproken met rabbi - in die periode niet getrouwd zou zijn is weinig warschijnlijk. Te meer daar hij pas vanaf zijn dertig in het openbaar gekomen zou zijn. Wat deed hij daarvoor dan? Met zijn tenen spelen? 't Zal wel wat anders geweest zijn. :)

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 sep 2012, 10:36

Even meegaand in 't sprookje, vermits er geen echte bewijzen zijn dat ie ooit geleefd heeft ;
vermits er een zeker Maria Magdalena rond hem draaide, zal er dus wel van een relatie sprake geweest zijn.
Waarom ook niet ? Van celibaat was er toen geen sprake.
Ook staat het vrij zeker vast dat hij de Verlosser van de Joden zou worden, vandaar zijn rebellie en bijhorende straf van de Romeinse overheersing. Niks god of zoontje van.
De kerk maakte van Jozef gauw een voedstervader om een goddelijke afkomst te kunnen doordrukken.
Jezus was zeker een mensenkind met Jozef als vader.
Niks menselijks was hem dus vreemd WW.