De sekte der Rulofianen

hier is plaats voor alle wereldreligies

De volgelingen van Jozef Rulof vormen een sekte

Ja
6
25%
Neen
13
54%
Weet niet
5
21%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 feb 2012, 13:51

Soms moet je een beetje geluk hebben. Zo heb ik zopas een pak informatie gevonden, informatie die pijnlijk duidelijk maakt wat er aan de hand is met de volgelingen van de mysogine en racistische 'profeet' Jozef Rulof.
Zijn volgelingen vormen immers niet minder dan een feitelijke sekte.
Nu ga ik die informatie niet in een keer hier zomaar bekend maken, het zou wel een heel lange post worden.
Maar het liegt er niet om. Was het nog niemand opgevallen dat de agressiviteit waarmee wayti zijn geloof verdedigt opvallende gelijkenissen vertoond met de manier waarop een Scientology-aanhanger dat doet?
En hoe onvoorwaardelijk die boeken van Rulof verdedigd worden, zelfs al staan er de grootste absurditeiten in.
Later meer!
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 feb 2012, 19:11

Eerste argument waarom de volgers van Rulof een sekte vormen: de geschriften van Rulof, gewoonlijk 'de boeken' genoemd, worden beschouwd als de absolute waarheid. Er wordt niet aan getwijfeld. Dissidenten die ook maar enige twijfel uiten, worden uit de groep van ware gelovigen uitgesloten. Er bestaan een aantal fora waar Rulofianen elkaar ontmoeten op het internet. Wie de ware leer durft te betwijfelen wordt onverbiddelijk uitgesloten.
Sekte? Ja.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 feb 2012, 20:30

Beste man jij hebt geen flauw benul van wat een sekte is.. Ik ben ooit lid geweest van 3 sektes met de nodige bijeenkomsten, brainwashing enz. Ik heb er mijn buik vol van. Tot zoiets laat ik mij NOOIT meer verleiden. Wij hebben alleen de boeken.. geen geplande bijeenkomsten, geen leraars, NIKS.. En de internetsites zijn gewoon geintereseerde mensen die zich aangesproken voelen door het werk zoals jij en dit willen naar buiten brengen, zoals jij ook steeds op Skepp gaat neuzen of is dat ook een sekte? Nieuwe poll: Is Skepp een sekte? Ik verdedig JOZEF evenzeer als dat ik Victor Zammit of Christus verdedig. Hou gewoon op met jouw vervolging waarom zo halsstarrig uw gelijk proberen zoeken en weer opnieuw door afbraak. Wat wil je hier mee bereiken..? Ik vind jouw reacties helemaal niet meer normaal, zelfs egocentrisch en dat voor een senior en sinjoor...jozef zei trouwens zelf: Maak er geen sekte van..
Soms moet je een beetje geluk hebben. Zo heb ik zopas een pak informatie gevonden,
En jij hebt geen geluk gehad, je hebt gewoon gezocht en WEER op de verkeerde sites.. maar wij verwachtten ook niks anders van jou... Waarom stel je de inquisitie niet opnieuw in dan kan je ons op de brandstapel zetten...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 feb 2012, 21:43

wayti schreef:Beste man jij hebt geen flauw benul van wat een sekte is.. […]
Was het nog niemand opgevallen dat de agressiviteit waarmee wayti zijn geloof verdedigt opvallende gelijkenissen vertoond met de manier waarop een Scientology-aanhanger dat doet?
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 feb 2012, 21:51

Was het nog niemand opgevallen dat de agressiviteit waarmee wayti zijn geloof verdedigt opvallende gelijkenissen vertoond met de manier waarop een Scientology-aanhanger dat doet?
En is het nog niemand opgevallen dat de agressiviteit waarmee zondervrees zijn geloof verdedigt opvallende gelijkenissen vertoond met de manier waarop de inquisitie dit deed?
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 feb 2012, 22:09

wayti schreef:
Was het nog niemand opgevallen dat de agressiviteit waarmee wayti zijn geloof verdedigt opvallende gelijkenissen vertoond met de manier waarop een Scientology-aanhanger dat doet?
En is het nog niemand opgevallen dat de agressiviteit waarmee zondervrees zijn geloof verdedigt opvallende gelijkenissen vertoond met de manier waarop de inquisitie dit deed?
Ah! De zogenaamde jij-bak: wat jij zegt ben je zelf.
Grappig overigens: wayti probeert het eigen gedrag op zijn vermeende tegenstander af te wentelen, te spiegelen. En poogt er nog een schepje bovenop te doen door de poging een link te maken met de inquisitie. Waarschijnlijk de Spaanse.
Onze wayti bevestigt dus gewoon het uitgangspunt van dit topic: de reacties zijn precies dezelfde als die van een scientology-aanhanger.
De Rulofjes vormen dus inderdaad een feitelijke sekte. Maar meer bewijzen zullen volgen! De plaatselijke Rulofianen weten niet wat hen binnenkort te wachten staat! Wetenschappelijk bewezen!
Ni Dieu, Ni Maître

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

08 feb 2012, 23:50

Was dat misschien jouw uitspraak, Zonder Vrees : "ik heb geen god nodig om goed te doen" ?

Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

roel
Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Locatie: Wetteren

09 feb 2012, 02:47

Wat mij opvalt in het verweer van Wayti is de zinsnede:
"Maar WIJ verwachten ook niets anders van jou". !!!!?????
Wie is "WIJ" ?????

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 feb 2012, 04:29

Wie is "WIJ" ?????
Ik dacht dat dit duidelijk is... De mensen die door Zondervrees hier steeds worden aangevallen, of moet ik daar nog een tekeningetje bijmaken ook...
Hier ziet gij zelf tot wat zulke aanvallen kunnen leiden, insinuaties en verdachtmakingen over alles en nog wat. Zo ging het ook tweeduizend jaar geleden en tot wat heeft het geleid..., blijkbaar is men nog niet veel bijgeleerd...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 feb 2012, 04:44

De Rulofjes vormen dus inderdaad een feitelijke sekte. Maar meer bewijzen zullen volgen! De plaatselijke Rulofianen weten niet wat hen binnenkort te wachten staat! Wetenschappelijk bewezen!
Zei de inquisiteur en hij stak het vuur aan..
Heb jij je al ooit eens afgevraagd of ge wel goed bezig zijt, maar het zal jou een zorg wezen nietwaar, als jouw ego maar gelijk krijgt... Vergeet nooit beste man dat iedere oorzaak zijn gevolg heeft.... En het verleden heeft het reeds bewezen ook negatieve kritiek is reklame...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 feb 2012, 05:12

Beste mensen,

Als deze persoonlijke aanvallen het enige resultaat zijn van al mijn postingen, is het misschien beter dat ik zelf het goede voorbeeld geef en mij terug trek zoals onze goede vriend ZONDERVREES al voorstelde (tot mijn machientje werkt). Dan heb ik ook DE wetenschappelijke bewijzen in mijn hand. Dit heen en weer gediscusieer leid helemaal tot niks, niemand wordt er wijzer door. De meesten senioren komen hier gewoon hun frustaties posten en breken meer af dan ze opbouwen en sommigen alleen om hun ego op te kunnen schroeven. Ik ben hier al een tijdje ongewild aan het meedoen aan die afbraak terwijl ik alleen maar wou opbouwen. Ik wou de mens laten weten dat er geen dood is noch een God van haat. Maar blijkbaar hebben ze daar op dit forum geen nood aan. Later als de mens meer voor deze zaken zal openstaan zal er ook gemakkelijker over deze dingen kunnen gepraat worden. Tot laters misschien..? Veel succes nog op dit forum... AAN IEDEREEN...

Mvg: Wayti...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

09 feb 2012, 06:30

Lieve help, Wayti, gij geeft het toch vlug op, hoor . :? :? :?
Ik heb geen weet van Rulof en zijn boeken, tenzij van uitknipsels op het forum .Met sommige zaken kan ik het vinden , maar met andere absoluut niet , als het over homo's gaat bv. en nog een paar dingen .

Mijn goede lerares van meditatie zei eens tegen mij "" Do not bewilder the ignorant "" Wat nut heeft het om te ruzien met Zonder Vrees als dienne persoon nog niet begonnen is of er nog niet aan toe is om zijn eigen spirituele reis binnenin te ondernemen .? Wat zin heeft het dat iemand met een BDE zijn ervaring meedeelt aan iemand zonder spirituele aspiraties ?? Niemendalle, toch .

Ik werewoef heb hier al zeven jaar een topic over de H. Maria . Over Haar rol als Moeder van de Zaligmaker, Haar rol als Bemiddelares , over de genade van Hare bijstand en nog zo een duizend, duizend zakens .

Mijn beste Wayti, wat peinst ge nu wat ik hier de afgelopen jaren heb moeten horen ? Een van de topics is zelfs gesloten geweest omdat het door de anderen te gortig werd gemaakt .

Zolang ik nog een beetje geluk heb van wat gezondheid, zal ik het niet opgeven om van de bijstand en van de aanwezigheid van Onze Lieve Vrouwe
hier op aarde te spreken .

Sommigen verklaren de werewoef ook voor zot en nog wat fraais . Dat dezen allen alla fijn en dapper eens goed en deftig aan mijn tram hangen. Zo zie ik het . Hua !!!

In een van de boeken over Ramakrishna, de heilige van Bengalen, zei een wijze vrouw tegen deze heilige het volgende :

"" Er zijn mannen die zot zijn van goud, anderen van wijn en vrouwen, maar gij zijt zot van God "" God belichaamd als de Godin Kali, welke Ramakrishna als de Goddelijke Moeder Beschouwde .

Het ga je goed,

werewoef
AMEN en AUM

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

09 feb 2012, 08:31

Tekenend voor een sekte zijn de verschillende niveau's der deelnemers: je hebt de oningewijden en enkel stap voor stap kan je stilaan gaan behoren tot een uitverkoren kransje dat zelfs de geheimste geschriften mag lezen.
De volgelingen van Rulof gebruiken de boeken op precies dezelfde wijze: eerst wordt je geacht grondig de boeken voor beginners te bestuderen, pas daarna kan je je wagen aan een reeks boeken die enkel voor de ingewijden bestemd zijn.
Er is zelfs een aan Rulof gewijd forum, waar je als deelnemer moet beginnen op kelderniveau en dan via opdrachten (jezelf voorstellen is de eerste) kan opklimmen via het gelijkvloers en dan pas tot de hogere verdiepingen. Als je behoort tot de beginnersklasse, mag je zelf niet lezen wat voor de hogere niveau's bestemd is, je kan die hogere verdiepingen zelfs niet zien, je weet zelfs niet hoeveel verdiepingen er zijn. En wat je al helemaal niet weet is wie er beslist of je een verdieping hoger mag en op basis waarvan je mag 'opstijgen'.
Sekte? Ja.
Ni Dieu, Ni Maître

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 feb 2012, 10:30

Werewoef schreef: Lieve help, Wayti, gij geeft het toch vlug op, hoor .

Verschiet gij daarvan: da's het laatste wat hij kon intikken!
Want, volgens een niet nader genoemde maar doorgaans steeds welingelichte bron, stonden hulpverleners aan zijn deur te kloppen om hem mee te nemen naar een verblijf met zachte wanden en ze hadden ook zijn nieuw kostuum bij......op een klavier tikken.... ingegespt in een dwangbuis......zal er voor een hele poos niet meer inzitten vermoed ik!



Mvg,
P.Siemons

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

09 feb 2012, 11:28

Tekenend voor een sekte: de leden sluiten zich af van de rest van de wereld.
Dat kan op een psychische wijze (bekend als 'beeld maar geen klank'), dat kan in extreme gevallen ook fysiek, geografisch. Soms meet noodlottige afloop: sekteleden die met zijn allen verhuizen en ook met zijn allen besluiten om maar van de wereld af te stappen.
Ook op een forum is dat merkbaar: sekteleden sluiten zich af, luisteren enkel naar gelijkgestemden, antwoorden enkel met voorgekauwde antwoorden of citaten uit hun 'heilige' boeken of citaten van de meester etc.
Komt er teveel weerstand tegen hun optreden, dan trekken ze zich terug op de eigen stellingen en sluiten zelfs de 'eigen' topics en communicatiekanalen af.
Rulof: een sekte? Reken maar van yes.
Ni Dieu, Ni Maître