" Wat is de mens , dat Gij zijner gedenkt ! "

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

28 jul 2019, 18:04

"Heden zult gij met mij in het paradijs zijn."
Het paradijs was zgz hier, op aarde, met Adam en Eva. Het kan nadien moeilijk verhuisd zijn naar de hemel!
Trouwens, hoe stel jij u de hemel voor ...? Allemaal samen aan tafel ...? Waar ...? Op de wolken?

"Voor ongelovigen is er de dood in het graf , in afwachting van het eeuwig Oordeel, voor iedereen die ooit leefde vanaf de schepping tot aan de oordeelsdag."
Laat mij niet lachen, het klinkt zo al belachelijk genoeg.
Ik zal in ieder geval niet in mijn graf liggen wachten op het eeuwig oordeel, wees maar gerust.

"Een keuze maken is dus heel goed en wijs , daarom hebben we ook een wil , vrijheid en verstand! Ja , wat is de mens dat Gij zijner gedenkt ? Ja , Hij geeft om ons !"
Dat hij om ons geeft, dat hebben we allemaal al altijd en overal genoeg gezien en mogen ondervinden. (Lol, maar triestig)!
En dat verstand zullen we maar laten voor wat het is zeker!?

Jij gelooft ook alles wat in de bijbel staat. Geen discussie mogelijk.
Het is zo, gewoon omdat het zo in de bijbel staat.
Je vergeet hierbij dat al die epistels door verschillende mensen werden geschreven.
Ik ga ze hier niet allemaal opnoemen, anders ben ik volgend jaar nog bezig.
En eerlijk gezegd, ik ken ze ook niet allemaal.

Maar mijn eeuwige vraag waar ik nog altijd geen antwoord heb op gekregen, en er wellicht nooit een zal op krijgen was, en is nog steeds: "Wat moest god met de mens?"
En kom nu weer niet af dat god's wegen ondoorgrondelijk (zouden) zijn.

Dat vind ik echt een beetje TE gemakkelijk.
Gebruik nu eindelijk eens uw verstand dat je zgz van uw god hebt meegekregen(sic!), want daar heb ik tot nu toe nog altijd niets van gemerkt.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

28 jul 2019, 19:23

Fazal schreef:
28 jul 2019, 18:04
"Heden zult gij met mij in het paradijs zijn."
Het paradijs was zgz hier, op aarde, met Adam en Eva. Het kan nadien moeilijk verhuisd zijn naar de hemel!
Trouwens, hoe stel jij u de hemel voor ...? Allemaal samen aan tafel ...? Waar ...? Op de wolken?
Deze woorden "Jezus zegt tot de boosdoener : ik zeg u : heden zult gij met mij in het paradijs zijn" komen inderdaad uit de bijbel. Maar...... de originele teksten werden zonder leestekens geschreven. En hier is het belangrijk onderscheid te maken :idea:
Zoals het hierboven staat lijkt Jezus tegen de boosdoener te zeggen dat hij nog dezelfde dag in het paradijs (*) zal zijn.
Als men de leestekens anders invult kan men het volgende lezen :
Jezus zegt tot de boosdoener : "ik zeg u heden : u zult met mij in het paradijs zijn.
Dat is logischer "dezelfde" dag kon niet omdat Jezus gedurende drie dagen in het graf was en nog een 40tal dagen op de aarde rondliep alvorens naar de hemel op te stijgen. Ten andere gaat niemand na de dood rechtstreeks naar hemel of hel zoals de RKK leert. Waarom zou er anders nog een opstanding nodig zijn als ieder zijn straf(hel) of beloning (hemel) al na de dood gekregen heeft :roll:
Noteer ook dat Jezus niet van hemel spreekt maar van paradijs.

(*) Weliswaar wordt met paradijs het aardsparadijs bedoelt dat Adam en Eva verloren hadden. De aarde is gemaakt voor de mens. Psalmen 115 : 16 :"De hemel is van God, maar de aarde heeft hij aan de mensen gegeven".
De aarde gaat niet verdwijnen zegt de bijbel. De mens is ZO gemaakt om op aarde te leven, en alles wat de aarde te bieden heeft, is ter zijner beschikking om zelfs eeuwig te kunnen leven.
Een fysiek lichaam kan de hemel niet beërven volgens de Schrift. Alleen geesten kunnen de hemel bewonen.
Fazal

28 jul 2019, 19:56

Het gaat hier niet over leestekens!
Die leestekens heb ik erbij geplaatst om de woorden van ebenhaezer kracht bij te zetten.
En of het nu dezelfde dag was of 40 dagen later, maakt ook niet uit.
Alhoewel niemand mij kan wijsmaken dat een dode hier nog 40 dagen nadien nog kan rondspoken.
En nog minder dat hij die boosdoeners in het paradijs zou willen ontvangen.

Maar verder, nog steeds geen antwoord op een simpele vraag!
"Wat moest god met de mens???"

Soit ..., als het niet in de bijbel staat, dan zullen jullie het ook niet weten.
En zo zijn er vele vragen waar noch de bijbel, noch jullie, een antwoord op weten.
Zo kan je dus geen ongelovigen bekeren.
Maar goed, dat zal dan weer niet de bedoeling zijn zeker!?

Oké dan, maar waar zijn jullie dan eigenlijk mee bezig?
Of is het soms de bedoeling hier gans de bijbel te zitten aframmelen, alleen om te bewijzen dat jullie hem begrijpen? Hetgeen ik zeker ook al niet geloof.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

28 jul 2019, 23:17

Hemel, paradijs ? Misschien is de hemel en hel hier en nu op deze aarde . B.V Een verliefd koppel dat op huwelijksreis is , ergens op een of ander exotisch eiland , wanen zich of zijn in de zevende hemel en leven van de hemelse dauw .Een kindje dat geboren wordt in een nietaflatende oorlogsgebied begint zijn prille bestaan in de hel .
Toen de H.Maria aan het heilige meisje Bernadette verscheen in 1858 in de grot van Massabielle Lourdes, zei Zij dat Ze Bernadette niet kon helen in dit leven , maar dat Zij het Meisje ging gelukkig maken in de ANDERE wereld . O.L.Vrouw sprak dus duidelijk over een andere wereld en niet van de hemel .
Sommige esotherische bewegingen hebben het over parallelle " bestaans-zijns " in ons leven . B.V ; als Fazal , waarvan ik vermoed dat ie niet in incarnatie gelooft, dit nu leest , kan hij op een ander parallelle moment , op de schoolbank van het zesde studiejaar aan het luisteren zijn naar een aardrijkskunde les .En dit even nog zo maar voor de neus . Weten jullie waarom de engeltjes altijd zo erg moe zijn op een stralende zomerdag ?? Dat komt omdat ze dan niets hebben waarop ze kunnen zitten . :P

mvg-werewoef
AMEN en AUM

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

29 jul 2019, 11:20

Afbeelding

American case of a Near-Death-Experience which occurred as a result of accident which occurred on 10/14;1985, between 6-7 PM in Silver Spring MD.

Jupiter driehoek Uranus in 9de huis(hogere kennis), deze persoon heeft het licht gezien na een ongeval.
Fazal

29 jul 2019, 11:50

"Wat moest god met de mens???"

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 jul 2019, 18:51

Fazal schreef:
29 jul 2019, 11:50
"Wat moest god met de mens???"


Ja Fazal , ik geloof alles wat in de Bijbel staat , omdat dit Boek voldoende bewezen heeft , dat het méér dan uniek is : zelfs Wetenschappers zijn het meestal daarmee eens ! Geen enkel ander boek kan de Bijbel evenaren ! Dit is duidelijk Gods werk !

" WAT MOEST GOD MET DE MENS " ?
" WAT IS DE MENS DAT GIJ ZIJNER GEDENKT " Als je wat dieper zoudt nadenken Fazal , dan zou je het begrijpen . Om te beginnen is het normaal dat God met hetgeen Hij geschapen heeft , BEGAAN is , ja ? Hij had een DOEL met de mens , dat is duidelijk ! Alles wat Hij schiep daarvoor , was met het doel VOOR DE MENS ! om hen gelukkig te maken !
Hij schiep ons naar Zijn beeld en gelijkenis , dàt alleen bewijst al zijn Liefde voor hen ! een doel dat heel dicht bij Hem kwam , dààr wilde Hij ons hebben , dicht bij Hem , en tenslotte in Zijn Koninkrijk .

Dàt is het wat HIJ MOEST MET DE MENS ! Hopelijk is dat voor jou nu wat duidelijker !

met vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

29 jul 2019, 19:41

Neen! Niet duidelijker!
Nogmaals wat moest god met de mens? Had hij de mens nodig?
Als ik de gelovigen moet volgen, dan heeft god de mens geschapen tot zijn eigen verheerlijking.
Zo zou hij de mens hebben geschapen om aanbeden te worden en degenen die hem aanbidden met zgz het eeuwig leven te belonen. Hij zou dus de mens hebben geschapen om zijn heilige zelve, door de mens in de bloemekes te laten zetten.

En gezien ik dat zelf absoluut niet geloof begrijp ik ook uw redenering, (die alweer ergens uit de bijbel komt) niet.
Dus ..., mijn vraag blijft! Wat moest god met de mens???

Zo ebenhaezer, als jij nu eens wat dieper zou nadenken, alhoewel ik ervan overtuigd ben, dat jij dat niet kan, dan zou u 'mijn' vraag beter begrijpen.

En dat hij ons zou hebben geschapen naar zijn beeld en gelijkenis, is onmogelijk, gezien nog niemand hem heeft gezien. Zo kan ook niemand weten hoe die 'heilige hij' er uitziet.
Alle prentjes over hem zijn dus alvast pure fantasie.
Laatst gewijzigd door Fazal op 29 jul 2019, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

29 jul 2019, 20:02

Fazal, breek daar toch uw hoofd niet over!
Fazal

29 jul 2019, 20:13

Ach Lea, je hebt eigenlijk gelijk. Met zulke mensen is een objectieve verstandige discussie totaal uitgesloten.
Hun verstand is zodanig beneveld dat zij niet meer in staat zijn het te gebruiken.
En dan durven ze nog zeggen dat ze dat verstand van hun schepper hebben meegekregen.
Mocht ik god zijn, ik zou mij verdorie zwaar beledigd voelen. :twisted:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

30 jul 2019, 10:04

Fazal schreef:
29 jul 2019, 11:50
"Wat moest god met de mens???"
U mag gerust aannemen dat deze vraag ook door gelovigen gesteld wordt :idea:
Waarom wendt u zich niet tot het “Woord van God” om te weten te komen wat God met de mens moest of waartoe God de mens gemaakt heeft ? Is het niet logisch dat alleen de Maker van de mens u het antwoord kan verschaffen ?
Het antwoord kunt u vinden in de bijbel.
Geen enkel boek kan de bijbel evenaren !
Is het niet verwonderlijk dat dit boek, meer dan 2000 jaar oud, nog altijd zo actueel is ?
Weet u in hoeveel miljard exemplaren dit unieke boek wereldwijd verspreid is en weet u ook waarom :roll:
De vraag aan God stellen waarom of waartoe hij de mens gemaakt heeft is te vergelijken met een vaas die de vraag stelt aan de ”pottenbakker” waarom hij hem gevormd/gemaakt heeft.
Fazal

30 jul 2019, 11:04

bluevelvet schreef:
30 jul 2019, 10:04
Fazal schreef:
29 jul 2019, 11:50
"Wat moest god met de mens???"
U mag gerust aannemen dat deze vraag ook door gelovigen gesteld wordt :idea:
Waarom wendt u zich niet tot het “Woord van God” om te weten te komen wat God met de mens moest of waartoe God de mens gemaakt heeft ? Is het niet logisch dat alleen de Maker van de mens u het antwoord kan verschaffen ?
Het antwoord kunt u vinden in de bijbel.
Als het antwoord in de bijbel staat, dan kunnen de bijbel-aanhangers het antwoord geven op die vraag.
Maar eigenaardig is en blijft, dat dat antwoord er maar niet komt.
Tenzij ver naast de kwestie, zoals in het geforceerde antwoord van ebenhaezer.

En alweer beroepen ze zich op de bijbel, zònder hun gezond verstand te gebruiken door 'geen antwoord te willen vinden' op zulke en andere vragen. Ze vragen zich gemakshalve hélemaal niets meer af. Ze gaan misschien op zoek in de bijbel, maar vinden enkel antwoorden die geen antwoorden zijn, omdat er in de bijbel geen 'klare en duidelijke' antwoorden o.m. hierop, te vinden zijn.

Alles in de bijbel is vaag en verwarrend, en bevat zodanig veel fantasie dat er enkel mensen zijn die "denken" ... dat zij begrijpen wat er geschreven staat.
Dat boek zit idd zodanig goed in elkaar dat de lezer zgz op alles een antwoord vindt, hetgeen dus hélemaal niet het geval is.

Een goede raad: lees de bijbel als je daar voldoening in vind, maar gebruik tussendoor ook eens uw gezond verstand, en laat u niet 'te' diep meevoeren in een mist van waan.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 jul 2019, 11:28

Helemaal juist Blue. , Gods Woord zegt ook dat we moeten worden ' als een kind ' , eenvoudig en vertrouwend , want ' papa ' weet hoe het moet !
Nee Fazal , God had de mens niet nodig , maar de mens heeft Hem nodig , dat is al menigmaal gebleken in dit leven , uit onszelf zijn we niets , we hebben elkaar nodig , dat is wel duidelijk !
Nee , Hij schiep de mens niet voor Zichzelf , wel met vreugde en wijsheid , zodat Hij kon zeggen , dat het ZEER GOED was . Zo werkt ook een pottenbakker inderdaad !
Men kan toch dingen maken of doen , voor de ander , om hen gelukkig te maken , of te helpen ? Wat doen goede ouders niet allemaal voor hun kinderen , of geliefden voor hun partner ! Zo deed onze Maker ook voor wat Hij schiep !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 jul 2019, 11:55

"goede ouders", niet alleen over "de papa" spreken, de moeder is er ook en is even belangrijk als de vader!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 12:01

Nee Fazal , God had de mens niet nodig , maar de mens heeft Hem nodig , dat is al menigmaal gebleken in dit leven , uit onszelf zijn we niets , we hebben elkaar nodig , dat is wel duidelijk !
Moet ik hieruit besluiten dat die 'elkaar' - dwz de mensen - in feite God is?
Die 'elkaar' kan in jouw zin niet verwijzen naar God, want die heeft ons niet nodig, schreef je.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.