MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

03 mei 2015, 12:11

Het zou goed zijn indien zij eens verscheen aan IS!
Maar wat ze destijds dààr is komen doen, is mij een raadsel!?
Wat was haar doel om exact dààr, voor een hoopje kinderen te verschijnen?
Heeft ze daar iets mee bereikt? Ik dacht van niet.
En ik vind het bijzonder raar, dat 'zulke' gelovige zusters en ook haar moeder, haar NIET konden zien! Zalig zijn de armen van geest. En kinderen, zijn beïnvloedbaar, tot en met!

Ik vraag mij tevens af, waarom Maria meestal aan kinderen en vrouwen, en minder aan mannen verschijnt??? Zou hun fantasie minder grenzen kennen? Het lijkt mij in ieder geval niet uitgesloten.

Ik stelde mij lang geleden met een paar vrienden, hier in Gent, midden op de Korenmarkt, eens bij wijze van test, druk wijzend naar een plaats in de hemel te kijken, en in geen tijd, stonden verschillende mensen rondom ons eveneens naar boven te kijken. En geloof het of geloof het niet, er waren er bij die iets zagen, maar de meeste niet. Mijn vrienden en ikzelf, in ieder geval niet.

Wat ze zagen was allemaal verschillend. Er waren er zelfs bij die een traag voorbij drijvende wolk voor een vliegend schaap aanzagen. En ik ben er zelfs zeker van dat sommigen in een of andere wolk, god hebben gezien.

Gelukkig is niemand op de knieën gevallen, want de kasseien op de Korenmarkt waren ook toen al niet van de poes. :wink:

Niettemin vind ik dat er te weinig naar boven wordt gekeken, want het uitspansel kan prachtig zijn, althans voor mensenogen. Wolken, met daar tussenin een mooi blauwe hemel, (meestal niet omgekeerd) vogels en vliegtuigen. Er is altijd wel iets te zien, ook 's nachts. de maan, de sterren en planeten. Er is altijd 'wel iets' om van te genieten en- of over na te denken. Maar hersenspinsels ..., zijn aan mij echt niet besteed!

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

03 mei 2015, 23:49

Hawel Fazal, ik heb het eens gevraagd aan de infostand in Banneux . Het blijkt dat O.L.Vrouw dikwijls verschijnt juist voor een grote "" calamiteit " of onheil . In Het jaar 1932 en 1933 was het de opkomst van het nazi-regime in Duitsland . In Burundi was het voor de genocide van de Tutsi . In Medjugorge was het voor de balkanoorlog .

Volgens deze geestelijke is het Maria die ons komt waarschuwen in de zin van ; wees alert, waakt en bidt , want er staat iets te gebeuren op wereldvlak .

ave, werewoef
AMEN en AUM
Fazal

04 mei 2015, 10:59

Het heeft allemaal toch niet zoveel geholpen! Helemaal niets zelfs!

Het is wel al bewezen, dat men 'o.m.' door zeer intens te bidden, in een soort hallucinatie-toestand kan geraken. Dan is het ook niet uitgesloten dat men verschijningen ziet. Trouwens, hoeveel mensen hebben die verschijningen gezien? Jaja ..., héél veel waarschijnlijk.

Ik heb het al geschreven, ze moest maar eens beter op voorhand aan ISIS en Boko Haram, en nog op veel andere plaatsen zijn verschenen, maar ze heeft dat dus niet gedaan. Waarschijnlijk was ze daar niet welkom geweest, en beschouwde ze het als bekeken!? Er is niet eens een soort heilige kat verschenen. Dus, zelfs haar kat heeft ze niet gestuurd.

En verder, is het al altijd en overal oorlog geweest, en zo te zien, zal dat altijd zo blijven. En niet alleen in het Midden-Oosten! Nee dus, ze is niet altijd en overal verschenen waar ze zgz nodig was.

Doet ze nu ook niet meer. Waarschijnlijk omdat ze eindelijk heeft begrepen dat het toch allemaal nutteloos was. Waarom zich dan nog vermoeien nietwaar!? :wink:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

04 mei 2015, 19:02

Jawel, Fazal, ik begrijp ten volle je redenering . Ik geef toe dat ikzelf in deze tumulte tijden ook wat meer openbaar hemels bezoek verwacht . Maar, tja ... engelengeduld zekerst .

Heb vandaag op Brt ttx gelezen dat in 1933 de bouw van het concentratiekamp van Dachau werd begonnen . Zo een 41000 mensen lieten er het leven . De verschijning van de H. Maagd in Banneux was in dat zelfde jaar .

Ik was even gaan kijken op TV Lourdes, naar de vaste camera gericht op de grotto en me dunkte dat de Gave redelijk hoog stond en toch wat wild stroomde . Hopelijk zijn de Fransen sinds twee of drie jaar geleden, wat beter voor bereid .

Gegroet, werewoef
AMEN en AUM
Fazal

04 mei 2015, 20:21

werewoef schreef:Heb vandaag op Brt ttx gelezen dat in 1933 de bouw van het concentratiekamp van Dachau werd begonnen . Zo een 41000 mensen lieten er het leven . De verschijning van de H. Maagd in Banneux was in dat zelfde jaar .
"Van 15 januari tot 2 maart 1933 verscheen de Maagd Maria acht keer aan een meisje van 11 jaar oud, Mariette Beco".

Wat had dat kind van 11 daarmee te maken!???
Kon zij het misschien verhinderen??? En waarom 8 keer???
Begreep dat kind het soms niet meteen?
Nee, natuurlijk niet! En tòch, gaf Maria niet af.

Ik heb het al nog geschreven, dat Maria meestal aan jonge vrouwen en kinderen verschijnt, of, is verschenen. Het 'waarom', is nog het grootste raadsel. Of ... misschien juist niet!??? :wink:

En eigenlijk ligt Banneux nogal ver van Dachau! ± 642 km.
Het een had met het andere, op dat ogenblik, dus weinig te maken.

Ikzelf ben in 1936, en jawel, op 11/09 geboren. Maar ik heb Maria niet gehoord of gezien!
Nochtans had ze me enkele jaren later, toch kunnen verwittigen voor hetgeen bvb in 2001 ging gebeuren!? En dan nog!? Had ik dat kunnen verhinderen?

Meer nog, Hitler was in volle opkomst in 1936, maar ook voor dàt gevaar, is zij mij niet komen verwittigen! En ... waarom is zij aan Hitler himself niet verschenen? Had zij soms een reden om bang te zijn? Ha waarschijnlijk wel ..., omdat ze Joods was natuurlijk!? :?

Ik was dus niet alleen hélemaal NIET voorbereid op hetgeen er stond te gebeuren, maar tevens had ik er, net zoals Mariette Beco, niets kunnen tegen doen!

Nu kan je natuurlijk zeggen dat zij wist dat ik als kind niets kon beginnen, maar wààròm heeft ze dan wèl Mariette Beco, een kind van 11 jaar oud, ingeschakeld???

Jaja, dat zal wel weer een van god's ondoorgrondelijke plannen geweest zijn zekerst!? :roll:

En dus neenee ..., misschien met alle Chinezen, maar NIE met den dezen!
Het lijkt mij heel simpel! Telkens weer komen we uit op bedrog of hallucinatie.
NEEN! Doden verschijnen niet! En dus Jezus, en ook Maria niet!

En hun geest nog minder, want geesten zijn spoken, en spoken, zelfs de gelovigen weten dat, bestaan niet! Hélemaal NIET! 8)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

04 mei 2015, 23:02

Beste Fazal, in het jaar 2009 in Zeitoen, in de geburen van Cairo, boven een koptische kerk is Maria verschenen in het bijzijn van duizenden mensen van alle soort geloof. Het is in de krant en op TV geweest. Zie weblink :

http://zeitun-eg.org/warraq.htm

Maar zelfs als je dit als massahysterie beschouwt kan ik nog altijd je redenering begrijpen . Sommigen spreken over het komend rijk van den Duivel, maar niemand kan ontkennen dat de twintigste eeuw niet aan Hem toebehoorde.

Groetn van werwoef
AMEN en AUM
Fazal

05 mei 2015, 11:35

werewoef schreef:Beste Fazal, in het jaar 2009 in Zeitoen, in de geburen van Cairo, boven een koptische kerk is Maria verschenen in het bijzijn van duizenden mensen van alle soort geloof. Het is in de krant en op TV geweest. Zie weblink :

http://zeitun-eg.org/warraq.htm
Geef mij eens één reden 'waarom' Maria af en toe zou verschijnen werewoef!

Er zijn oorspronkelijk drie lichtgevende kruisen te zien.
Als je de foto goed bekijkt, kan je goed zien dat de verlichting van alle drie de kruisen, waarschijnlijk door de vochtige luchtgesteldheid op dit ogenblik, lichtjes schijnt uit te deinen.
Afbeelding

En hieronder lijkt het mij duidelijk dat de vochtige lucht het licht sterk begint te beïnvloeden. Mist of lage bewolking kan het licht (ter plaatse) sterk uitzetten.
Anderzijds wordt het beperkt in afstand.
Afbeelding

Op de eerste video begint er precies eentje te bewegen, en op het einde gaat de verlichting van de drie kruisen terzelfdertijd uit.
Maria is op die video's wegens het felle licht, alleszins niet te herkennen.
Het verschijnsel, (dus niet de verschijning) kan vele oorzaken hebben, zowel technisch als natuurkundig. Het is trouwens nog nooit eerder gebeurd, dat een zgn geestelijke verschijning op foto of video kon worden vastgelegd.

Scheelde er iets met elektriciteit? Of was het aan een min of meer vochtige laaghangende en traag passerende wolk te wijten!? De wind kan er ook een rol in spelen.

Alhoewel ik op dat punt niet genoeg wetenschappelijke kennis bezit, sluit ik deze mogelijkheden in ieder geval toch niet uit.

En dat mensen, vooral in groep, enorm beïnvloedbaar zijn, hoeft al zeker geen betoog. De ene ziet er Maria in en zegt het met krachtige gestes tegen de andere(n), en hoe meer de andere(n) zich op het verschijnsel fixeren, zien ze er na enige tijd allemaal Maria in. Dat is nu eenmaal typisch eigen aan mensjes.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

05 mei 2015, 22:49

Zoals je al boven zeide, kan het goed wezen dat je door heel intens te bidden bepaalde dingen gaat zien of gewaar worden . Misschien werkt het op volgende wijze : een groep van mensen verzamelt zich op een plek met in hun bewustzijn allemaal dezelfde intentie van hoop , geloof en zelfs liefde . Neem bv nu de "" sanctuaire "" van Lourdes , waar ge de stilte kunt horen en al die bewustzijnen van de gelovigen één groot bewustzijn vormt op één bepaalde plaats . Misschien pikken de gewone aanwezigen de golven van deze "" wifi "" met de hemel ook op en profiteren ze mee in de verkering met God en de hemel .

Das mijn beschouwing althans, maar çoit , iedereen mag gerust dit onozel vinden . Je bent er mee groot gebracht of niette .

Ave, werewoef
AMEN en AUM

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

07 mei 2015, 20:25

Vandaag interessant artikel in "De Morgen"over hoe ons brein reageert (ons bedriegt) met/ op bepaalde zogezegde "bovennatuurlijke" visies :

http://www.demorgen.be/wetenschap/waaro ... -a2311519/
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

08 mei 2015, 08:44

Bedankt voor de link naar dit artikel Klaartje...

Wat betreft de "cold reading" van de paragnost (lichaamstaal en dergelijke) moet ik toch opmerken dat ik 20 jaar geleden eens een "channel" ontmoet heb die mij nooit gezien had. Ik moest gewoon mijn naam opgeven en hij sprak een "boodschap" van zijn "gids-geest" in, die ik dan later kreeg op cassette en ik was verbijsterd over de accuraatheid van zijn analyse.
Dat kan natuurlijk zelfbedrog zijn. Maar toch... er zaten zeer persoonlijke details in die hij onmogelijk om een normale wijze kon te weten komen...
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 mei 2015, 10:12

Vesselin schreef:Bedankt voor de link naar dit artikel Klaartje...

Wat betreft de "cold reading" van de paragnost (lichaamstaal en dergelijke) moet ik toch opmerken dat ik 20 jaar geleden eens een "channel" ontmoet heb die mij nooit gezien had. Ik moest gewoon mijn naam opgeven en hij sprak een "boodschap" van zijn "gids-geest" in, die ik dan later kreeg op cassette en ik was verbijsterd over de accuraatheid van zijn analyse.
Dat kan natuurlijk zelfbedrog zijn. Maar toch... er zaten zeer persoonlijke details in die hij onmogelijk om een normale wijze kon te weten komen...
En kreeg je die casette op hetzelfde tijdstip mee ?
Of kon die gids wat in je persoonlijke data neuzen ?
Een aandachtige lezing van dat interessante artikel geeft toch aan wat mensen prijs geven zonder zich daar bewust van te zijn.
Ook werd , ik dacht in de VS, een waarzegger die in een volle zaal bepaalde mensen hun leven uitspitte, zogenaamd zonder voorkennis, ontmaskerd.
Iedereen moest bij het binnenstappen wel zijn naam doorgeven....zijn "gidsen" achter de schermen deden het voornaamste werk.
En de profeet had een oortje in.
:roll:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

08 mei 2015, 10:30

Neen... het was echt bizar.
Ik had telefonisch een afspraak gemaakt.
Ik werd in een wachtkamer binnengelaten. Zijn vrouw kwam binnen en zei: "Mijn man zit boven". Als hij klaar is met het inspreken van zijn "boodschap" kom ik je halen.
Een kwartiertje later gebeurde dat. Ik kwam bij hem op de kamer. Ik had hem nog nooit gezien en hij mij niet.
Hij speelde gewoon het bandje af en wat ik hoorde verbijsterde mij.
Sindsdien ben ik wat betreft het paranormale een "twijfelaar".
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 mei 2015, 10:56

Vesselin schreef:Neen... het was echt bizar.
Ik had telefonisch een afspraak gemaakt.
Ik werd in een wachtkamer binnengelaten. Zijn vrouw kwam binnen en zei: "Mijn man zit boven". Als hij klaar is met het inspreken van zijn "boodschap" kom ik je halen.
Een kwartiertje later gebeurde dat. Ik kwam bij hem op de kamer. Ik had hem nog nooit gezien en hij mij niet.
Hij speelde gewoon het bandje af en wat ik hoorde verbijsterde mij.
Sindsdien ben ik wat betreft het paranormale een "twijfelaar".

Hij wist dus perfect wie u was.
Herlees de link van Klaartje nog eens ; men gelooft toch zo graag het gehemzinnige, het raadselachtige.
Waarschijnlijk moest je voor die oplichterij ook betalen....

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

08 mei 2015, 11:07

Reini schreef:Hij wist dus perfect wie u was.
Waar haal je dat?! Hij wist helemaal niet wie ik was!!!

Ik weet dat jij en zoveel anderen zeggen "dit kan niet". Discussie gesloten. Dat stoort mij in het geheel niet.
Maar ik weet wat ik heb meegemaakt en ik kan niet anders dan tenminste de hypothese van telepathie aux sérieux nemen.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

08 mei 2015, 15:37

Vesselin schreef:Neen... het was echt bizar.
Ik had telefonisch een afspraak gemaakt.
Ik werd in een wachtkamer binnengelaten. Zijn vrouw kwam binnen en zei: "Mijn man zit boven". Als hij klaar is met het inspreken van zijn "boodschap" kom ik je halen.
Een kwartiertje later gebeurde dat. Ik kwam bij hem op de kamer. Ik had hem nog nooit gezien en hij mij niet.
Hij speelde gewoon het bandje af en wat ik hoorde verbijsterde mij.
Sindsdien ben ik wat betreft het paranormale een "twijfelaar".
Vesselin jongen, ga eens naar een optreden van Gili...paranormaliteit in overvloed...