Religieuze leiders, hier en elders

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jun 2020, 12:02

De Abu Sayyaf Group is volgens IS de Oost-Aziatische afdeling van IS. ASG bestaat al veel langer dan IS.

Op de Filipijnen heeft het leger 3 mannen van die groep opgepakt. Onder hen de imam van de groep. Die man verzorgt al tientallen jaren de gewonde strijders van ASG.

In welke wereld de geestelijke leiders van de moslims leven, is voor velen onder ons moeilijk te begrijpen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

20 jun 2020, 18:32

Wil. schreef:
20 jun 2020, 12:02
In welke wereld de geestelijke leiders van de moslims leven, is voor velen onder ons moeilijk te begrijpen.
Laten we ons beter afvragen in welke wereld hun volgelingen leven.
Die zgn, en dat geldt voor àlle geestelijke leiders, weten maar al te goed in welke 'domme' wereld zij leven!
En 'dat weten', praat al hun (mis)daden goed. Hun volgelingen weten toch van niet beter.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jun 2020, 10:04

Afbeelding

Hoe geil is dá, jo?!

De Iraanse Ayatollah Alamolhoda heeft verwezen naar een fatwa van Khamenei die vrouwen verbiedt om met de fiets te rijden in het openbaar waar mannen hen kunnen zien.

De logica achter dit besluit is dat vrouwen dienen beschermd te worden tegen de lusten van jonge, viriele mannen. Een vrouw op een fiets is als een steekvlam die het seksuele kruitvat van mannen onmiddellijk in brand zet.

Hete teef! ↓ ↓ (en zeker met die crocs aan haar voeten)
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 jun 2020, 15:23

Ik meen Marianne - de dame op de fiets - te herkennen van het Holland Pop Festival :lol: :lol: :lol:
1970 Rotterdam, Kralingse Bos.

Wij luisterden (o.a. :oops: ) samen naar Janis Joplin, Joan Baez en Jimi Hendrix, maar ook Armand en Boudewijn de Groot.

"En op de Dam bij ’t monument, zit je geweldloos op je krent" zongen Van Kooten en De Bie.


Zalige tijd!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jan 2021, 16:31

In Soedan loopt er een imam rond die het tamelijk moeilijk heeft met westerse kunstuitingen. Ik heb het niet over de kakmachine of ingepakte bruggen. Neen, het gaat over Michelangelo's "schepping van Adam" .

De clericus Muhammad Al-Amin Ismail stond deze week op zijn preekstoel en toonde het vermaledijde handboek dat de leerlingen moet inwijden in de Europese Renaissance. Daarin staat het kunstwerk enkele keren afgebeeld. En dat is niet naar de zin van Muhammed. Sterker nog: de imam gaat in overdrive en laat de naam van Allah door de moskee galmen tot het bij iedereen goed binnenkomt. Vervolgens barst hij in een ontroostbaar snikken uit.
Wie durft Allah af te beelden en dan nog met de arm rond een naakte vrouw!?? Heiligschennis! Alle scholen moeten dicht volgens de wijze man.

Hij haalt zijn gram: Dr. El Garai, de verantwoordelijke voor het schoolboek, is zijn job kwijt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 jan 2021, 19:14

Verdomd, de instellingen voor waanzinnigen, zijn dus wel degelijk te klein! 8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 jan 2021, 16:27

Een Oegandese imam had zich in november ll. bekeerd tot het christendom. Dat is hem slecht bekomen.

Overlopers worden nl. met de dood bedreigd in de islamideologie. Enkele getrouwe volgelingen van de profeet hebben die visie dan ook ten uitvoer gebracht. Ze hebben de imam doodgeslagen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 jan 2021, 16:54

Het moet niet altijd treurnis zijn zoals in het vorige bericht. Er vallen ook sappige verhalen te vertellen over geestelijke leiders.

Adnan Oktar is een Turkse 'telekoranist' (zoals televangelist) die vooral bekendheid heeft verworven omdat hij in de islamwereld nogal wat boeken heeft uitgebracht waarin hij het creationisme verdedigt.

Nu zit hij echter in de pekel: Adnan is voor de rechter moeten verschijnen op betichting van serieuze aantijgingen. Er wordt hem seksueel misbruik van kinderen verweten maar ook het leiden van een criminele bende, verkrachting, fraude, politieke en militaire spionage (voor de Gulen beweging) en het veroorzaken van zwaar lijden.

De rechtbank heeft hem veroordeeld tot zo maar even 1.075 jaar opsluiting.
Hier Adnan - alias Harun Yahya (zijn schrijversnaam) - in beter tijden:

Afbeelding

Adnan vertelde tijdens zijn rechtszaak dat hij 'meer dan 1000 vriendinnen' had. Tijdens zijn godsdienstige TV-uitzendingen waren de schaars geklede dames altijd van de partij. Niet elke clericus in de moslimwereld was daar (openlijk) blij om. Maar Adnan verklaarde ook dat hij 'buitengewoon potent' was.

Benieuwd hoe dat gaat aflopen tijdens die 1.075 jaar achter de tralies 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

13 jan 2021, 10:59


Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 jan 2021, 20:39

Een absolute, donkere schandvlek op een deel van het katholicisme.
Ik vraag me af hoe ze dit ooit konden verantwoorden op basis van de regels van hun geloof.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jan 2021, 11:24

Qazwini, een sjiitische imam uit Detroit, weet het zeker: de vernedering die Trump nu aan het ondergaan is, is een goddelijke weerwraak voor de moord op Qasem Soleimani (de generaal) en Abu Mahdi Al-Muhandis (de kerngeleerde).

Wel handig als je Allah zo aan je kant hebt staan. Jammer voor die twee vermoorde kerels dat Allah niet iets eerder heeft ingegrepen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2021, 19:56

De Grieks-orthodoxe aartsbisschop van Athene en gans Griekenland, Ieronymos, beweert dat de islam geen religie is, maar een politieke beweging. De volgelingen zijn 'een volk van oorlog' aldus de kerkleider.

Daar sta ik van te kijken en wel om twee redenen: 1) het lef om dit hardop te zeggen en 2) géén religie van de vrede, dus zoals moslims zélf beweren.

Zou er spraakverwarring bestaan doordat moslims een andere betekenis aan 'vrede' geven dan westerlingen en orthodoxen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2021, 20:02

Er is al onmiddellijk reactie gekomen van de Turken: Ieronymos beledigt de islam!

De aartsbisschop heeft zich al 'genuanceerder' uitgedrukt: hij had het naar eigen zeggen over de groep van extreme fundamentalisten die terreur en dood zaaien.

Zo, dat is dan weer uitgeklaard. Wat een beetje druk van de voormalige kolonisator al kan teweeg brengen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 feb 2021, 12:11

De Libanese professor in de theologie As’ad Al-Sahmarani is zeer erg gekant tegen het initiatief dat uitging van Abu Dhabi - het Abrahamistisch Huis - waarbij het uitgangspunt is dat de drie godsdiensten in het Midden-Oosten (jodendom, christendom, islam) gemeenschappelijk kernpunten zouden moeten hebben. Dat zou dan moeten mogelijk maken dat er een 'interreligieuze dialoog' op gang komt.

Dit project is gedoemd om in de vuilnisbak van de geschiedenis terecht te komen, aldus de geleerde man, want over de joden staat in de heilige koran te lezen dat zij werden veranderd in apen en varkens. Met zulk een zootje hoeven moslims geen gemeenschappelijke punten op te zoeken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mar 2021, 19:31

In Den Haag noemt de imam Fares Mokiem de Ahmadiyya-moslims 'varkens' . Die Ahmaddiyya zijn in zijn ogen 'erger dan beesten' . Voor westerlingen zijn de Ahmadiyya een sekte binnen de moslimwereld die eerder 'tolerant' zijn, maar voor een échte moslim zijn ze zelfs geen moslims. Deze vrouw - ex-parlementariër in Maleisië - wil dat er een verbod komt op het onderwijzen van de 'vreedzame islam' .

Waarschijnlijk staat Fares Mokiem een boete van 1.000 euro te wachten.

Is het niet eigenaardig dat deze imam beboet zal worden omdat hij zijn gedacht hardop zegt, terwijl onze koning Filip gaat zoete broodjes eten bij een moslimgezin, nadat ze samen een stuk hebben gelezen uit de koran waarin dit staat:
Soera 98: 6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.


Als ik er goed over nadenkt, dan is 'erger dan beesten' hooguit even zwaarwichtig als 'de slechtste der schepselen'. Voor Filip is dat geen probleem, zo is gebleken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.