Leven we in het eind der tijden ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

07 mei 2018, 19:13

Het leven heeft enkel zin als men er een doel voor zoekt.
Verder heeft het leven geen enkele zin.
Je wordt geboren en je begint al te sterven, al is het na desnoods 100 jaar.
Maar (praktisch) niemand wil zomaar dood.

En alweer maar, of je nu wil of niet, je wordt geboren en je gaat dood. Het leven zelf is maar een passage.
Een passage waarvan je u op uw sterfbed afvraagt, wat ben ik hier eigenlijk komen doen!?
Wat is mijn leven nu eigenlijk waard geweest!? 
Dan komen velen tot de vaststelling, dat hun leven gewoon geen zin heeft gehad.

En dan heb ik het nog niet over mensen die bvb gans hun leven in een rolstoel hebben moeten doorbrengen en volledig van anderen hebben afgehangen, en- of, bvb maanden, soms jaren hebben moeten lijden om uiteindelijk te (mogen) sterven.

Die hebben dan alle redenen om zich op het einde van hun dagen af te vragen, wat ben ik hier in godsnaam komen doen!?
Wat heeft mijn leven voor zin gehad!?

Met dit alles kom ik tot het besluit dat het leven op zich, gewoon geen zin heeft, en dat het eigenlijk slechts tot doel heeft zich voort te planten om het leven hier in stand te houden. Dàt, is het énige dat de natuur van ons verlangt! 

De natuur zoekt steeds evenwicht, maar wordt door de mens steeds weer, en meer en meer, uit evenwicht gebracht.
En dat dit niet kan blijven duren, dat beseft wellicht wel al iedereen.

Overbevolking, vervuiling enzovoort, zullen er uiteindelijk voor zorgen dat op zeker ogenblik, alle leven hier op aarde onmogelijk wordt.

En zeg nu zelf, waarvoor heeft het dan eigenlijk gediend!?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

08 mei 2018, 11:21

zotspook schreef:Godsdiensten en religies zijn sekten die je zo genaamd naar hun normen en waarden willen sturen, het is het opium voor de bevolking.  Niks ervan is bewezen, en welk doel het leven heeft weet niemand.


Zotspook , ja zulke gedachten krijg je dan , als je het bestaan van een Schepper God in twijfel trekt !  Maar twijfel heeft twee kanten : het kan NIET waar zijn , of WEL waar zijn !  In het tweede geval zit je dan wel in problemen ! daar al eens aan gedacht ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

08 mei 2018, 11:58

Fazal schreef:Het leven heeft enkel zin als men er een doel voor zoekt.
Verder heeft het leven geen enkele zin.
Je wordt geboren en je begint al te sterven, al is het na desnoods 100 jaar.
Maar (praktisch) niemand wil zomaar dood.

En alweer maar, of je nu wil of niet, je wordt geboren en je gaat dood. Het leven zelf is maar een passage.
Een passage waarvan je u op uw sterfbed afvraagt, wat ben ik hier eigenlijk komen doen!?
Wat is mijn leven nu eigenlijk waard geweest!? 
Dan komen velen tot de vaststelling, dat hun leven gewoon geen zin heeft gehad.

En dan heb ik het nog niet over mensen die bvb gans hun leven in een rolstoel hebben moeten doorbrengen en volledig van anderen hebben afgehangen, en- of, bvb maanden, soms jaren hebben moeten lijden om uiteindelijk te (mogen) sterven.

Die hebben dan alle redenen om zich op het einde van hun dagen af te vragen, wat ben ik hier in godsnaam komen doen!?
Wat heeft mijn leven voor zin gehad!?

Met dit alles kom ik tot het besluit dat het leven op zich, gewoon geen zin heeft, en dat het eigenlijk slechts tot doel heeft zich voort te planten om het leven hier in stand te houden. Dàt, is het énige dat de natuur van ons verlangt! 

De natuur zoekt steeds evenwicht, maar wordt door de mens steeds weer, en meer en meer, uit evenwicht gebracht.
En dat dit niet kan blijven duren, dat beseft wellicht wel al iedereen.

Overbevolking, vervuiling enzovoort, zullen er uiteindelijk voor zorgen dat op zeker ogenblik, alle leven hier op aarde onmogelijk wordt.

En zeg nu zelf, waarvoor heeft het dan eigenlijk gediend!?


Fazal , denk jij dat een mens , die zo mooi , goed en volmaakt in elkaar zit , geen enkel onderdeel van ons lichaam is zonder doel ( alleen misschien wel de endeldarm , maar dat weet niemand echt .) , denk jij dan echt  dat dit alles ZOMAAR is ? en geen doel of reden van bestaan heeft ?
En wat aan ons lichaam en leven  fout gelopen is ,  dat is alleen ONZE schuld ! Nee , een DOEL is er voor alles en iedereen , anders zou ook ik niet in een Schepper kunnen geloven , nogal logisch ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

08 mei 2018, 14:24

Alée, is dat nu mijn schuld dat ik enkele kwaaltjes heb die behandeld moeten worden.

Een lichaam is verre van perfect, iedereen sukkelt wel met iets en de ziekenhuizen
liggen overvol.
Waarom zou de endeldarm geen functie hebben?

Ik heb nu de neiging om Fazal gelijk te geven.
Fazal

08 mei 2018, 19:44

ebenhaezer schreef: 
Fazal , denk jij dat een mens , die zo mooi , goed en volmaakt in elkaar zit , geen enkel onderdeel van ons lichaam is zonder doel ( alleen misschien wel de endeldarm , maar dat weet niemand echt(???) , denk jij dan echt  dat dit alles ZOMAAR is ? en geen doel of reden van bestaan heeft ?
En wat aan ons lichaam en leven  fout gelopen is ,  dat is alleen ONZE schuld ! Nee , een DOEL is er voor alles en iedereen , anders zou ook ik niet in een Schepper kunnen geloven , nogal logisch ! 
Ebenhaezer, jij weet toch echt niet waarover jij het hebt! 
Bvb: Wat voor schuld draagt iemand, die geboren is als gehandicapte, met zich mee???
En ..., weet jij dan echt niet waarvoor de endeldarm dient ...???
En volgens u weet niemand dat 'echt'!??? Staat niet in de bijbel zeker!?
Nauwelijks te geloven dat er anno 2018, nog zõ veel onwetendheid bestaat.

Oh ja, zéker, de mens zit volmaakt in elkaar, behalve dan toch degene die zelfs niet weet waarvoor zijn/haar hersenen dienen. 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

08 mei 2018, 21:14

Och Fazal, mevr. Ebenhaezer hoopt gewoon dat haar schepper, die
volgens haar toch een mens is, geen endeldarm heeft.
Zou Hij die wel hebben dan zou dat betekenen dat die schepper ook
"op de plee" moet gaan zitten, totaal geen goddelijke handeling
natuurlijk.
Enfin, ik veronderstel dat hé......  :wink:
Fazal

09 mei 2018, 09:07

Nu zal ze weer een paar dagen op hare bijbel zitten knabbelen om een of ander verdedigingske te vinden, wacht maar.

Gewoon zielig. :(
Fazal

09 mei 2018, 10:17

We weten natuurlijk wel dat ebenhaezer 'de endeldarm' met de appendix (uitsteeksel v/d blinde darm) heeft verward
Maar soit, iedereen kan zich vergissen.

En trouwens, dat stukje niemendal heeft wel degelijk een functie.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/a ... ~ad3bd7bd/



 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

09 mei 2018, 11:13

Had ik niet bij stil gestaan dat endeldarm werd verwisseld met appendix,
ben daar niet zo zeker van hoor Fazal.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 mei 2018, 11:18

Fazal schreef:We weten natuurlijk wel dat ebenhaezer 'de endeldarm' met de appendix (uitsteeksel v/d blinde darm) heeft verward
Maar soit, iedereen kan zich vergissen.

En trouwens, dat stukje niemendal heeft wel degelijk een functie.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/a ... ~ad3bd7bd/
 
Personen waar de blindedarm is verwijderd maken meer kans op darmkanker of lekkende darmen.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/al ... nezen.html
Fazal

09 mei 2018, 12:26

lea*** schreef:Had ik niet bij stil gestaan dat endeldarm werd verwisseld met appendix,
ben daar niet zo zeker van hoor Fazal.
De endeldarm is samen met de blinde darm, het colon en de anus een onderdeel van de dikke darm.
De anus (of aars) is de opening aan het eind van de endeldarm, waarlangs de stoelgang je lichaam verlaat.

De endeldarm of rectum is bij zoogdieren het laatste deel van de dikke darm. Hier verzamelt de ontlasting (Lat.: faeces) zich, om vervolgens via de anus het lichaam te verlaten.De endeldarm is bij mensen 15 à 20 cm lang en heeft een S-vorm. In het onderste derde deel van het rectum ligt een gedeelte dat zich gemakkelijk kan verwijden, ampulla recti. De vulling ervan wekt door prikkeling naar het afferente zenuwstelsel de stoelgang (defecatie) op.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Endeldarm (kopiëren en plakken in Google!)

Het wormvormig aanhangsel of de appendix vermiformis is een tot soms 15 cm lang dun rolrond aanhangsel van de darmen dat in het verlengde van het caecum oftewel de eigenlijke blindedarm ligt. Het bevat veel lymfeklierweefsel en een rudimentaire holte die naar de blindedarm toe open is. Het is gelegen in het kwadrant rechtsonder van het abdomen, ook wel de rechter fossa iliaca genaamd.Bij een blindedarmontsteking (appendicitis) is het de appendix die ontstoken is, en niet de eigenlijke blindedarm. Voor de mens met zijn moderne dieet en levenswijze lijkt de appendix meer risico dan nut te verschaffen, maar ... :

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/a ... ~ad3bd7bd/ (kopiëren en plakken in Google!)
Laatst gewijzigd door Fazal op 09 mei 2018, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

09 mei 2018, 12:29

Merci Fazal, weeral wat wijzer geworden...

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 mei 2018, 14:30

Fazal schreef:We weten natuurlijk wel dat ebenhaezer 'de endeldarm' met de appendix (uitsteeksel v/d blinde darm) heeft verward
Maar soit, iedereen kan zich vergissen.

En trouwens, dat stukje niemendal heeft wel degelijk een functie.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/a ... ~ad3bd7bd/



 
 



Bedankt Fazal voor de tip's , en dat je ,  wel iets te laat , mijn vergissing ontdekte  !  daarom zal ik je vorige opmerkingen maar voorbij zien . 
Ja , 86 jaren laten wel eens slijtage zien hoor ! 

Als ik zeg dat WIJ  schuldig zijn voor alle ziekten en mankementen aan ons lichaam , dan bedoel ik gewoon , dat we een mooi en volmaakt lichaam gekregen hebben en dat was de bedoeling van een liefdevolle Schepper ( zelfs naar Zijn beeld en gelijkenis ) ,  maar dat onze opstandigheid en ontkenning van Hem , daar de gevolgen van zijn , dat zegt de H. Schrift  en daar was  de eerste mens ons al in  voorgegaan  ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 mei 2018, 14:43

lea*** schreef:Alée, is dat nu mijn schuld dat ik enkele kwaaltjes heb die behandeld moeten worden.

Een lichaam is verre van perfect, iedereen sukkelt wel met iets en de ziekenhuizen
liggen overvol.
Waarom zou de endeldarm geen functie hebben?

Ik heb nu de neiging om Fazal gelijk te geven.


Sorry Lea , zo had ik het niet bedoeld ,  maar ik gaf Fazal al de juiste uitleg en die is ook voor jou bedoelt . Maak je geen zorgen , de schuld ligt bij de algemene mensheid die zijn Schepper niet kennen wil , en oorzaken hebben altijd gevolgen , en daar hebben we allemaal mee te maken , omdat we nu eenmaal afstammelingen zijn van die eerste mens 
. Natuurlijk zijn er ook altijd mensen die zelf hun gezondheid te niet doen , zoals door overtollig alcohol of drug gebruik . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

09 mei 2018, 15:41

Is ok hoor mevr. Ebenhaezer.

Ik drink een paar porto'kes per jaar, misschien is dat nog teveel?