De Bijbelse Feestdagen in bijna de hele wereld bekend .

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 mei 2015, 10:45

Men zegt soms ' het staat in de sterren geschreven ' , maar dat dit dan nog grote waarheid is , weten weinigen .
Er bestaat een boek , of boeken , waarin Sterrekundigen beschreven hebben , dat de sterren er niet ZOMAAR zijn , ze hebben betekenis en onthullen oneindig veel meer dan men hiervan kon ontdekken .
Ook alle Bijbelse feestdagen , de loop in de wereldgeschiedenis , ook de geboorte van Jezus , staan in de sterrewereld beschreven .

Ik ben nog op zoek naar deze boeken , ze zijn in het Engels , maar er zouden er ook al vertaald zijn hoorde ik , daar moet ik nog achter komen . Het is heel interessant en alweer een bewijs van Gods wijsheid en almacht !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

09 mei 2015, 17:48

ebenhaezer schreef:Men zegt soms ' het staat in de sterren geschreven ' , maar dat dit dan nog grote waarheid is , weten weinigen .
Er bestaat een boek , of boeken , waarin Sterrekundigen beschreven hebben , dat de sterren er niet ZOMAAR zijn , ze hebben betekenis en onthullen oneindig veel meer dan men hiervan kon ontdekken .
Ook alle Bijbelse feestdagen , de loop in de wereldgeschiedenis , ook de geboorte van Jezus , staan in de sterrewereld beschreven .

Ik ben nog op zoek naar deze boeken , ze zijn in het Engels , maar er zouden er ook al vertaald zijn hoorde ik , daar moet ik nog achter komen . Het is heel interessant en alweer een bewijs van Gods wijsheid en almacht !
Daardoor is de astrologie ontstaan Ebby .
De machthebbers van toen, wilden vooral die macht behouden en de stumpers onder de knoet houden.
Daarom waren er de sterrenwichelaars, die de "sterren bestudeerden", en daar allerhande voorspellingen uit lazen. Geen kat die het tegendeel kon bewijzen.
Zelfs een Messias zou op een bepaald tijdstip geboren worden....
En haast niet te geloven, maar er is nog altijd een massa mensen die dat voor waarheid nemen.
Niet alleen de sterre bleef stille staan, maar ook de tijd blijkbaar.
Vreemd eigenlijk, dat onze maan niet werd gebruikt om te voorspellen, was wat te dichtbij misschien.
Planeten die vele lichtjaren verwijderd zijn van onze aardkloot, maken blijkbaar meer indruk op de goegemeente.
Vandaag al naar je horoscoop gekeken Eb ? Hopelijk goed nieuws.
Fazal

09 mei 2015, 18:52

Als ebenhaezer tijdens die bijbelstudie, nu ook nog astrologie moet gaan studeren, dan zal ze binnen de kortste keren helemaal doordraaien. Doe haar dat a.u.b. niet aan. :?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

09 mei 2015, 19:19

Fazal schreef:Als ebenhaezer tijdens die bijbelstudie, nu ook nog astrologie moet gaan studeren, dan zal ze binnen de kortste keren helemaal doordraaien. Doe haar dat a.u.b. niet aan. :?
Je vindt elke dag je horoscoop in de krant Fazal :wink:
Fazal

10 mei 2015, 12:13

@ Reini:
EB schreef:Ik ben nog op zoek naar deze boeken , ze zijn in het Engels , maar er zouden er ook al vertaald zijn hoorde ik , daar moet ik nog achter komen . Het is heel interessant en alweer een bewijs van Gods wijsheid en almacht !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 mei 2015, 20:00

FAZAL , REINI , het gaat hier niet over horoscopen of sterrenwichelaars , maar over erkende wetenschappelijke sterrekundigen !
Ook is het niet mijn doel om deze dingen te BESTUDEREN , maar om hun resultaten te mogen zien .
Omdat ik vorig jaar het een en ander er over hoorde , door iemand die engels kent en er over vertelde , en ik vond het heel interessant , daarom dat ik er naar op zoek ben .
Meer moeten jullie daar niet achter zoeken , ik wilde dit dan graag hier doorgeven vooral omdat het ook over de bijbelse feestdagen gaat ! Oké ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 mei 2015, 20:06

ebenhaezer schreef:FAZAL , REINI , het gaat hier niet over horoscopen of sterrenwichelaars , maar over erkende wetenschappelijke sterrekundigen !
Ook is het niet mijn doel om deze dingen te BESTUDEREN , maar om hun resultaten te mogen zien .
Omdat ik vorig jaar het een en ander er over hoorde , door iemand die engels kent en er over vertelde , en ik vond het heel interessant , daarom dat ik er naar op zoek ben .
Meer moeten jullie daar niet achter zoeken , ik wilde dit dan graag hier doorgeven vooral omdat het ook over de bijbelse feestdagen gaat ! Oké ?
Het één heeft met het ander niets te maken, daarom schreef ik wat ik schreef.
Over Bijbelse feestdagen staat niets in de sterren.
Fazal

10 mei 2015, 20:17

ebenhaezer schreef:FAZAL , REINI , het gaat hier niet over horoscopen of sterrenwichelaars , maar over erkende wetenschappelijke sterrekundigen !
Ook is het niet mijn doel om deze dingen te BESTUDEREN , maar om hun resultaten te mogen zien .
Omdat ik vorig jaar het een en ander er over hoorde , door iemand die engels kent en er over vertelde , en ik vond het heel interessant , daarom dat ik er naar op zoek ben .
Meer moeten jullie daar niet achter zoeken , ik wilde dit dan graag hier doorgeven vooral omdat het ook over de bijbelse feestdagen gaat ! Oké ?
Is uw goed recht ebenhaezer, maar een goede raad, verwacht er maar niet te veel van.
Hier hetgeen u moet weten alvorens je u in boeken verdiept.
Probeer het eerst afzonderlijk te zien, en niet direct in verband te brengen met de bijbel.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 mei 2015, 16:36

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:FAZAL , REINI , het gaat hier niet over horoscopen of sterrenwichelaars , maar over erkende wetenschappelijke sterrekundigen !
Ook is het niet mijn doel om deze dingen te BESTUDEREN , maar om hun resultaten te mogen zien .
Omdat ik vorig jaar het een en ander er over hoorde , door iemand die engels kent en er over vertelde , en ik vond het heel interessant , daarom dat ik er naar op zoek ben .
Meer moeten jullie daar niet achter zoeken , ik wilde dit dan graag hier doorgeven vooral omdat het ook over de bijbelse feestdagen gaat ! Oké ?
Is uw goed recht ebenhaezer, maar een goede raad, verwacht er maar niet te veel van.
Hier hetgeen u moet weten alvorens je u in boeken verdiept.
Probeer het eerst afzonderlijk te zien, en niet direct in verband te brengen met de bijbel.

Bedankt FAZAL , dat is voor mij een heel nuttige tip en dat waardeer ik .
Astrologie is natuurlijk een pseudo wetenschap , maar Astromonie vind ik bijzonder interessant en dat wil ik verder bekijken .
Natuurlijk is ook op dat gebied dit een zaak met twee verschillende belichtingen , en daarom zoek ik ook een beschrijving van gelovige wetenschappers , al kan ook de juistheid er van , niet voor 100 % bewezen worden .
Toch het bekijken waard !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

13 mei 2015, 11:51

Astronomie dien je vooral 'objectief' te bekijken EB, en niet in het kader van slechts 'gelovige' wetenschappers. Maar geloof mij maar, astronomie is heel wat ingewikkelder dan de bijbel. Dus, vooraleer je er in slaagt om daar iets van te begrijpen, en het 'nadien' met de schriften in de bijbel wil vergelijken ...!?
Tegen die tijd ..., is de wereld al lang vergaan. :wink:

Als je het bekijkt zoals enkel 'gelovige' wetenschappers het bekijken, dan blijf je gewoon in uw coconnetje hangen, en zal je van de 'echte astronomische wetenschap', geen barst verstaan.

Aan de bijbel verandert er niets, maar de wetenschap vordert gestadig, en dient daardoor ook menigmaal haar vroegere bevindingen te herzien. Maar juist dat, is er nog het meest boeiende aan.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

13 mei 2015, 21:16

Tegen die tijd ..., is de wereld al lang vergaan. :wink:
Einde der feestdagen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

15 mei 2015, 18:08

Fazal schreef:Astronomie dien je vooral 'objectief' te bekijken EB, en niet in het kader van slechts 'gelovige' wetenschappers. Maar geloof mij maar, astronomie is heel wat ingewikkelder dan de bijbel. Dus, vooraleer je er in slaagt om daar iets van te begrijpen, en het 'nadien' met de schriften in de bijbel wil vergelijken ...!?
Tegen die tijd ..., is de wereld al lang vergaan. :wink:

Als je het bekijkt zoals enkel 'gelovige' wetenschappers het bekijken, dan blijf je gewoon in uw coconnetje hangen, en zal je van de 'echte astronomische wetenschap', geen barst verstaan.

Aan de bijbel verandert er niets, maar de wetenschap vordert gestadig, en dient daardoor ook menigmaal haar vroegere bevindingen te herzien. Maar juist dat, is er nog het meest boeiende aan.

FAZAL , Het was ook mijn bedoeling niet om zelf astronomisch onderzoek te doen !!! , alleen om te zien wat wetenschappers ontdekt hebben ! en onder deze onderzoekers zijn ook gelovigen , dus wil ik het van allebei weten , normaal toch ? En ik denk dat de boeken die ze daarover geschreven hebben , bedoeld zijn om het te verstaan , denk je ook niet ?
Weet je , als ik het toch niet zou verstaan , is dat niet zó'n probleem , alleen jammer dan , ik heb het in elk geval geprobeerd !
Wat is er trouwens mis aan als ik dat boeiend vind ? Voor mij is dat schepping van mijn God .

Idd. de Bijbel verandert niet , maar ook de sterrenformaties . houden hun vaste plaats en bewegingen , toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

15 mei 2015, 18:21

janx schreef:
Tegen die tijd ..., is de wereld al lang vergaan. :wink:
Einde der feestdagen.

JANX , in elk geval NU nog niet ! We hadden gisteren trouwens ' Hemelvaart ' , dan mochten we gedenken , dat Jezus na al zijn lijden , terug gekeerd is naar zijn Vader . Het werk waarom hij hier kwam , was VOLBRACHT , en nu zit hij aan zijns Vaders zijde , geëerd en gekroond ! Dat mocht Stefanus nog getuigen voor hij stierf , ja , de verlossing van zonden was wel een feit , maar haat en vervolging voor christenen is gebleven , ja nog verergerd ! En dat zal zo blijven totdat Jezus terug komt zoals hij beloofd heeft .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

15 mei 2015, 18:42

EB schreef: Idd. de Bijbel verandert niet , maar ook de sterrenformaties . houden hun vaste plaats en bewegingen , toch ?
Nee ebenhaezer, eigenlijk niet! Over langere termijn, zelfs hélemaal niet!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 mei 2015, 16:25

Fazal schreef:
EB schreef: Idd. de Bijbel verandert niet , maar ook de sterrenformaties . houden hun vaste plaats en bewegingen , toch ?
Nee ebenhaezer, eigenlijk niet! Over langere termijn, zelfs hélemaal niet!

Oké FAZAL , dat kan best , maar daar zullen die wetenschappers dan ook wel rekening mee houden bij hun onderzoekingen en resultaten !
Ben wel benieuwd wat daar allemaal in te ontdekken valt , 'k heb ook jouw tip nog niet helemaal doorlopen .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .