Men wilt alles begrijpen

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 12:14

YYZ schreef:Fuck het economische herstel, ik ga lekker wandelen en dat de slachoffers hun plan maar trekken. Vervolgens een beetje hypocriet tekstjes schrijven over gevoelsleven? Blijf alles gewoon maar ontkennen en je verschuilen achter een berg clichés, we zijn benieuwd wat het nog worden zal.
Ga toch elders zeuren of ga in therapie joh ! :evil:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 12:18

talisman schreef:
YYZ schreef:Fuck het economische herstel, ik ga lekker wandelen en dat de slachoffers hun plan maar trekken. Vervolgens een beetje hypocriet tekstjes schrijven over gevoelsleven? Blijf alles gewoon maar ontkennen en je verschuilen achter een berg clichés, we zijn benieuwd wat het nog worden zal.
Ga toch elders zeuren of ga in therapie joh ! :evil:
Ja ja, zo gaat dat, gekende reacties maar het bevestigt enkel wat er staat natuurlijk.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 12:20

talisman schreef:
YYZ schreef:Fuck het economische herstel, ik ga lekker wandelen en dat de slachoffers hun plan maar trekken. Vervolgens een beetje hypocriet tekstjes schrijven over gevoelsleven? Blijf alles gewoon maar ontkennen en je verschuilen achter een berg clichés, we zijn benieuwd wat het nog worden zal.
Ga toch elders zeuren of ga in therapie joh ! :evil:
Eenvoudig verhaal


Al het positieve wordt ondermijnd door ons te verschuilen achter een soort van tijdloos excuus dat we ‘de macht’ noemen, het geeft legitimatie om aan elke verantwoordelijkheid te verzaken en/of een weg te bewandelen die de bron van het probleem ongemoeid laat. Dit gegeven uit zich in een aantal stereotiepe reacties die wellicht herkenning geven, afgeleiden zijn mogelijk maar onderstaande reeks mag voldoende zijn als vingerwijzing:

• huidige machthebbers zullen dit nooit toelaten
• politiek is enkel bezig met ego- en partijspelletjes, niet met ons welzijn
• dit vereist internationale samenwerking en is onmogelijk
• bankiers manipuleren de markt en zijn enkel uit op geld
• zo werkt het niet
• we moeten ons nu eenmaal aanpassen aan de realiteit
• wij hebben niets te zeggen
• …

Voor sommigen lijkt dit misschien banaal maar in werkelijkheid is het zeer zwaarwichtig hoe deze reacties onze toekomst bepalen, ze vormen een blokkade voor het geambieerde en hoopvolle doorbraaktraject. De vraag stelt zich of we ons echt bewust zijn van wat dit betekent, een monetaire reset biedt ongekende mogelijkheden maar toch weten we dit met slechts enkele woorden van ons weg te duwen. Ethisch gezien en als gewetenskwestie kan dit tellen, het is als zeggen dat het lijden van de armen er helemaal niet toe doet maar toch beschouwen we democratie als een menswaardig systeem. Het stemt ernstig tot nadenken waar dan die blokkade ergens zit, is het werkelijk bij ‘de macht’ dat het probleem te vinden is of bepalen we dit gewoon zelf door het als excuus in te roepen?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 12:45

YYZ schreef:
talisman schreef: Al het positieve wordt ondermijnd door ons te verschuilen achter een soort van tijdloos excuus dat we ‘de macht’ noemen, het geeft legitimatie om aan elke verantwoordelijkheid te verzaken en/of een weg te bewandelen die de bron van het probleem ongemoeid laat. Dit gegeven uit zich in een aantal stereotiepe reacties die wellicht herkenning geven, afgeleiden zijn mogelijk maar onderstaande reeks mag voldoende zijn als vingerwijzing:

• huidige machthebbers zullen dit nooit toelaten
• politiek is enkel bezig met ego- en partijspelletjes, niet met ons welzijn
• dit vereist internationale samenwerking en is onmogelijk
• bankiers manipuleren de markt en zijn enkel uit op geld
• zo werkt het niet
• we moeten ons nu eenmaal aanpassen aan de realiteit
• wij hebben niets te zeggen
• …

Voor sommigen lijkt dit misschien banaal maar in werkelijkheid is het zeer zwaarwichtig hoe deze reacties onze toekomst bepalen, ze vormen een blokkade voor het geambieerde en hoopvolle doorbraaktraject. De vraag stelt zich of we ons echt bewust zijn van wat dit betekent, een monetaire reset biedt ongekende mogelijkheden maar toch weten we dit met slechts enkele woorden van ons weg te duwen. Ethisch gezien en als gewetenskwestie kan dit tellen, het is als zeggen dat het lijden van de armen er helemaal niet toe doet maar toch beschouwen we democratie als een menswaardig systeem. Het stemt ernstig tot nadenken waar dan die blokkade ergens zit, is het werkelijk bij ‘de macht’ dat het probleem te vinden is of bepalen we dit gewoon zelf door het als excuus in te roepen?
En wat heb jij zoal gedaan om daar verandering in te brengen, buiten hier off topic wat te komen zeuren ?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 13:04

talisman schreef:
YYZ schreef:
talisman schreef: Al het positieve wordt ondermijnd door ons te verschuilen achter een soort van tijdloos excuus dat we ‘de macht’ noemen, het geeft legitimatie om aan elke verantwoordelijkheid te verzaken en/of een weg te bewandelen die de bron van het probleem ongemoeid laat. Dit gegeven uit zich in een aantal stereotiepe reacties die wellicht herkenning geven, afgeleiden zijn mogelijk maar onderstaande reeks mag voldoende zijn als vingerwijzing:

• huidige machthebbers zullen dit nooit toelaten
• politiek is enkel bezig met ego- en partijspelletjes, niet met ons welzijn
• dit vereist internationale samenwerking en is onmogelijk
• bankiers manipuleren de markt en zijn enkel uit op geld
• zo werkt het niet
• we moeten ons nu eenmaal aanpassen aan de realiteit
• wij hebben niets te zeggen
• …

Voor sommigen lijkt dit misschien banaal maar in werkelijkheid is het zeer zwaarwichtig hoe deze reacties onze toekomst bepalen, ze vormen een blokkade voor het geambieerde en hoopvolle doorbraaktraject. De vraag stelt zich of we ons echt bewust zijn van wat dit betekent, een monetaire reset biedt ongekende mogelijkheden maar toch weten we dit met slechts enkele woorden van ons weg te duwen. Ethisch gezien en als gewetenskwestie kan dit tellen, het is als zeggen dat het lijden van de armen er helemaal niet toe doet maar toch beschouwen we democratie als een menswaardig systeem. Het stemt ernstig tot nadenken waar dan die blokkade ergens zit, is het werkelijk bij ‘de macht’ dat het probleem te vinden is of bepalen we dit gewoon zelf door het als excuus in te roepen?
En wat heb jij zoal gedaan om daar verandering in te brengen, buiten hier off topic wat te komen zeuren ?
Vertalingen liggen op de Europese Commissie en bij andere organisaties, waarom? Off topic? Men wil alles begrijpen maar begrijpt er geen jota van, de reacties zijn dan ook alleszeggend. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen, of denk je van wel?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 13:34

YYZ schreef: Vertalingen liggen op de Europese Commissie en bij andere organisaties, waarom? Off topic? Men wil alles begrijpen maar begrijpt er geen jota van, de reacties zijn dan ook alleszeggend. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen, of denk je van wel?
Ik zal mijn vraag nog eens herhalen:
En wat heb jij zoal gedaan om daar verandering in te brengen, buiten hier off topic wat te komen zeuren ?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 14:05

talisman schreef:
YYZ schreef: Vertalingen liggen op de Europese Commissie en bij andere organisaties, waarom? Off topic? Men wil alles begrijpen maar begrijpt er geen jota van, de reacties zijn dan ook alleszeggend. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen, of denk je van wel?
Ik zal mijn vraag nog eens herhalen:
En wat heb jij zoal gedaan om daar verandering in te brengen, buiten hier off topic wat te komen zeuren ?
Wel, we schenken je allerhande bewijzen en opties om uit dit tranendal te geraken. De vraag is wat jij ermee doet, blijven ontkennen? Als ik dat zou kunnen dan zou ik overnacht bv alle schulden resetten in de wereld en dan wordt je morgen wakker in een schuldvrije wereld. En dat is maar een eerste stapje natuurlijk, dat begrijp je ook wel, je bent immers expert in alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 15:03

YYZ schreef: Wel, we schenken je allerhande bewijzen en opties om uit dit tranendal te geraken. De vraag is wat jij ermee doet, blijven ontkennen? Als ik dat zou kunnen dan zou ik overnacht bv alle schulden resetten in de wereld en dan wordt je morgen wakker in een schuldvrije wereld. En dat is maar een eerste stapje natuurlijk, dat begrijp je ook wel, je bent immers expert in alles.
Wel TROL, ik zal mijn vraag dan nog maar eens herhalen:
En wat heb jij zoal gedaan om daar verandering in te brengen, buiten hier off topic wat te komen zeuren ?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 15:05

En Janx, hoe lang is jouw lontje nog ?

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

16 sep 2013, 15:12

talisman schreef:En Janx, hoe lang is jouw lontje nog ?
Talis, waarom toch altijd de irritante klootzak uithangen ?
Met de kennis die jij etaleert is dat voor niets nodig .
Ik zou dus maar zedig zwijgen over dat lontje ... :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 15:23

bocuse schreef:
talisman schreef:En Janx, hoe lang is jouw lontje nog ?
Talis, waarom toch altijd de irritante klootzak uithangen ?
Met de kennis die jij etaleert is dat voor niets nodig .
Ik zou dus maar zedig zwijgen over dat lontje ... :roll:
Ik dacht zo dat Janx over een te kort lontje begon. Ik noem Janx daarom nog niet een irritante klootzak hoor.
:lol:
Jij bent een wetenschapper in de historie en ontstaan van de bijbel mijn respekt daarvoor, maar soms hebt je een kort lontje voor andere zaken,
De vraag aan Janx was i.v.m. hoe tolerant hij nog tegenover XYZ moet zijn voor zijn lontje op is. Begrepen ?
Het is je vergeven. :lol:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 15:30

bocuse schreef:
talisman schreef:En Janx, hoe lang is jouw lontje nog ?
Talis, waarom toch altijd de irritante klootzak uithangen ?
Met de kennis die jij etaleert is dat voor niets nodig .
Ik zou dus maar zedig zwijgen over dat lontje ... :roll:
Expert in alles, twee vragen, zevenduizend keer geen antwoord. Maar we moeten wel zwijgen als bevolking, zo werkt het systeem nu eenmaal, zeggen de experten.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 15:34

YYZ schreef:Expert in alles, twee vragen, zevenduizend keer geen antwoord. Maar we moeten wel zwijgen als bevolking, zo werkt het systeem nu eenmaal, zeggen de experten.
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag !

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 15:34

talisman schreef:
YYZ schreef: Wel, we schenken je allerhande bewijzen en opties om uit dit tranendal te geraken. De vraag is wat jij ermee doet, blijven ontkennen? Als ik dat zou kunnen dan zou ik overnacht bv alle schulden resetten in de wereld en dan wordt je morgen wakker in een schuldvrije wereld. En dat is maar een eerste stapje natuurlijk, dat begrijp je ook wel, je bent immers expert in alles.
Wel TROL, ik zal mijn vraag dan nog maar eens herhalen:
En wat heb jij zoal gedaan om daar verandering in te brengen, buiten hier off topic wat te komen zeuren ?
Wel, als ik zou kunnen zou ik overnacht alle schulden resetten aangezien dat slechts gaat over het monetaire beleid, een louter technische ingreep. Enkel jij zegt dat dit niet mogelijk is omdat het welzijn van anderen jou gestolen kan worden. Toch eenvoudig verhaal, je weet toch ook dat het kan en dus niet omdat je dat niet zou weten, anders zou je geen expert zijn en niet eens weten waar het over gaat.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 15:36

talisman schreef:
YYZ schreef:Expert in alles, twee vragen, zevenduizend keer geen antwoord. Maar we moeten wel zwijgen als bevolking, zo werkt het systeem nu eenmaal, zeggen de experten.
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag !
Wel, als ik zou kunnen zou ik overnacht alle schulden resetten aangezien dat slechts gaat over het monetaire beleid, een louter technische ingreep. Dit is een eerste stap, de volgende stappen ken je al. Waarom zou je je talenten niet ten goede inzetten?