OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

05 nov 2011, 10:24

Clausewitz schreef:H2:
Er moet dus voor jou wel iets interessant zijn aan EB's schrijfsels. Mij boeien ze niet. Jou dus wel. Wat boeit je dan zo?
Het zijn inderdaad maar stereotiepe schrijfsels van EB maar haar brute propaganda moet in het juiste daglicht gesteld worden.Wat jou boeit is je jarenlange bizarre soloslim.
Ja....en wat maakt dat dan nu allemaal uit?
Wat is nu de bedoeling van je uitpakken hier?
Moet er iemand z'n mond dichthouden?

Dan kun je dat toch beter zó zeggen: EB, ik wil dat jij je mond dichthoudt!!

En...als dat dan tóch niet gebeurt? Wat dan??
Heeft het dan zin dat jij je nog zo opwindt?

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

05 nov 2011, 10:29

Henriette 2 schreef:
Clausewitz schreef:H2:
Er moet dus voor jou wel iets interessant zijn aan EB's schrijfsels. Mij boeien ze niet. Jou dus wel. Wat boeit je dan zo?
Het zijn inderdaad maar stereotiepe schrijfsels van EB maar haar brute propaganda moet in het juiste daglicht gesteld worden.Wat jou boeit is je jarenlange bizarre soloslim.
Ja....en wat maakt dat dan nu allemaal uit?Wat is nu de bedoeling van je uitpakken hier?Moet er iemand z'n mond dichthouden? Je bedoelt dat ik haar kinderachtig gezever moet negeren Dan kun je dat toch beter zó zeggen: EB, ik wil dat jij je mond dichthoudt!! Je bent duidelijk partijdig En...als dat dan tóch niet gebeurt? Wat dan??Heeft het dan zin dat jij je nog zo opwindt? Jij windt je op omdat je een stille geloofsgenote van EB bent [/quote]
Wie bewaakt de bewakers.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

05 nov 2011, 10:45

Clausewitz schreef:Jij windt je op omdat je een stille geloofsgenote van EB bent [[/color]/quote]
Ik ben geen stille geloofsgenoot van EB want ik heb reeds kenbaar gemaakt dat ik haar teksten niet lees omdat ze mij niet interesseren.
Maar nu?
Nu beweer jij van wel.
Wat is nu de bedoeling?
Moet ik nu "ja Clausewitz" zeggen?
Ik ben een stille geloofsgenoot.

Is het jou dan goed?

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

05 nov 2011, 11:09

Henriette 2 schreef:
Clausewitz schreef:Jij windt je op omdat je een stille geloofsgenote van EB bent [[/color]/quote]
Ik ben geen stille geloofsgenoot van EB want ik heb reeds kenbaar gemaakt dat ik haar teksten niet lees omdat ze mij niet interesseren.Maar nu?Nu beweer jij van wel.Tja... Als je de mijne leest,lees je ipso facto de hare Wat is nu de bedoeling?Moet ik nu "ja Clausewitz" zeggen?[color= red] Ik zou het waarderen als je eens een eigen mening of een standpunt zoudt kenbaar maken [/color]Ik ben een stille geloofsgenoot.Is het jou dan goed? Voor mij is alles goed als het maar geen klinkklare onzin is.Ik ben geen moderator,censor,corrector en heb ook geen enkele ambitie Gewoon een lid van een forum en liefst met enig niveau van de bijdragen.Exempli gratia van dergelijke onzin:geloven in reïncarnatie,mirakels,
verrijzenissen,maagdelijke moeders,goden die spreken,duivels die kunnen vliegen,verschijningen etc etc
Wie bewaakt de bewakers.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

05 nov 2011, 11:45

Clausewitz schreef: Ik zou het waarderen als je eens een eigen mening of een standpunt zoudt kenbaar maken
Als je daarmee bedoelt een standpunt m.b.t. tot EB's Godsgeloof:
Nee, ik geloof niet in die God of eender welke andere God ook.
Maar het interesseert mij hoegenaamd niet als er iemand is die dat wél gelooft.

Eveneens maakt het mij niets uit of iemand gelooft in reïncarnatie,mirakels,
verrijzenissen,maagdelijke moeders,goden die spreken,duivels die kunnen vliegen,verschijningen etc etc

Hij/zij is vrij om te geloven wat hij/zij wil en mag derhalve hier publiceren wat hij wil.

Dit immers is een forum

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

05 nov 2011, 13:59

H2
Hij/zij is vrij om te geloven wat hij/zij wil en mag derhalve hier publiceren wat hij wil. Dit immers is een forum
Daar ben ik het volmondig mee eens ,als je ook schrijft dat het een discussieforum is, waarbij men van gedachten wisselt.En geen forum om bijbelverzen of creationistische humbug te plakken.
Wie bewaakt de bewakers.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

05 nov 2011, 14:40

Clausewitz schreef: .En geen forum om bijbelverzen of creationistische humbug te plakken.
Is dit niet jouw particuliere perceptie?
Ik vind het geen humbug o.i.d.
Het valt voor mij nergens onder.
Er is geen kader waarin ik dit noodzakelijkerwijs kaderen moet.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

05 nov 2011, 14:54

Henriette 2 schreef:
Clausewitz schreef: .En geen forum om bijbelverzen of creationistische humbug te plakken.
Is dit niet jouw particuliere perceptie?
Ik vind het geen humbug o.i.d.
Het valt voor mij nergens onder.
Er is geen kader waarin ik dit noodzakelijkerwijs kaderen moet.
Kom hier de verlichte nu niet uithangen, hé Henriette.
Je kopieert gewoon de blabla van die nu gesloten site.
Je kunt beter hoor.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 nov 2011, 16:45

Ik wist niet dat ik zo erg in de belangstelling stond ! Bedankt voor de verdedigingen , en ook voor de beschuldigingen ! Ik lees ze graag , zo leer ik sommigen ook beter kennen .
ANGELICA , ik zal je wens vervullen en dat Thomas Evangelie helemaal lezen , ik heb er niets tegen om ook andere visie's te bekijken . Ik geef je later mijn commentaar er over , oké ?
Wat mijn schoolgang betreft , ik heb de studies gevolgd om verpleegster te kunnen worden , en ben daarin ook nog geslaagd ! Toch was ik altijd nogal slordig in het fouten schrijven , maar hier op dit forum moet ik vreselijk oppassen , want hier is een strenge directeur Claus , die op alles let , zelfs als twee puntjes mankeren op een letter !!! en natuurlijk bedoelde ik de mongooltjes , sorry hoor .
Het is waar dat ik mijn geloof van huisuit meekreeg , en het later persoonlijk onderzocht , ik herinner mij nog goed de gesprekken met mijn broer en zussen , hierover . Ik heb ook verschillende andere godsdiensten bezocht , maar tenslotte vond ik toch dat God en Zijn Woord betrouwbaar zijn , en dat onderzoek ik nog dagelijks door Zijn Woord te toetsen aan het leven rondom ons . Het geeft rust en zekerheid , en blijdschap in het leven hier .

Met vriendelijke groet , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

05 nov 2011, 16:54

cappa schreef:
Kom hier de verlichte nu niet uithangen, hé Henriette.
Je kopieert gewoon de blabla van die nu gesloten site.
Je kunt beter hoor.
:lol: :lol: :lol:

Béétje ongefundeerd hè Cappa?
Je wil nu eigenlijk zeggen dat ik lieg? 8O
Wil je eigenlijk zeggen dat 't mij wel interesseert?
Maar dat ik uit verlichtigheid doe alsof 't me niet interesseert?

Tja...als jij dat zo denkt.
Denk je dat er dan iemand jou van iets anders kan overtuigen?

En hier hebben we de zaak weer in de kern te pakken nietwaar?

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

05 nov 2011, 17:28

Henriette 2 schreef:
Clausewitz schreef: .En geen forum om bijbelverzen of creationistische humbug te plakken.
Is dit niet jouw particuliere perceptie? Ken jij een andere als een persoonlijke perceptie?Alleen gelovigen zien door indoctrinatie allerlei verschijningen en mythes Ik vind het geen humbug o.i.d.
Het valt voor mij nergens onder.Je kunt het ook blabla noemen Er is geen kader waarin ik dit noodzakelijkerwijs kaderen moet.
Het kadert gewoon in het gezond verstand wars van inbeelding
Wie bewaakt de bewakers.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

05 nov 2011, 17:31

Henriette 2 schreef:
cappa schreef: Kom hier de verlichte nu niet uithangen, hé Henriette.
Je kopieert gewoon de blabla van die nu gesloten site.
Je kunt beter hoor.
:lol: :lol: :lol:

Béétje ongefundeerd hè Cappa?
Hier valt niet veel te onderbouwen, niet?
Je wil nu eigenlijk zeggen dat ik lieg? 8O
Hé, 'k zou niet durven.
En neen, dat dicht ik je niet toe.

Wil je eigenlijk zeggen dat 't mij wel interesseert?
Maar dat ik uit verlichtigheid doe alsof 't me niet interesseert?
Niet te ver zoeken.
De stijl van
"Het valt voor mij nergens onder.
Er is geen kader waarin ik dit noodzakelijkerwijs kaderen moet"
doet me volledig denken aan bepaalde kwieten van niet-genoemde site die er nogal een speciale mening over zichzelf op nahielden.
Fazal

05 nov 2011, 17:44

ebenhaezer schreef: Ik heb ook verschillende andere godsdiensten bezocht , maar tenslotte vond ik toch dat God en Zijn Woord betrouwbaar zijn, en dat onderzoek ik nog dagelijks door Zijn Woord te toetsen aan het leven rondom ons . Het geeft rust en zekerheid, en blijdschap in het leven hier.
Voor wie het voor zichzelf nodig acht. Met problemen ken je geen rust, en wie heeft die niet!??? Ik heb nog niemand gekend van wie zijn/haar problemen door god werden opgelost. Rust en vrede vind je enkel als er geen problemen zijn. Maar ik denk dat je dan, misschien zonder het beseffen, al lang in de hemel bent.
Gast

05 nov 2011, 18:04

H2:
Dit immers is een forum
FOUT ! Dit is een DISCUSSIEforum en zeker geen Hydepark.
Gast

05 nov 2011, 18:18

ebenhaezer schreef:Ik wist niet dat ik zo erg in de belangstelling stond ! Bedankt voor de verdedigingen , en ook voor de beschuldigingen ! Ik lees ze graag , zo leer ik sommigen ook beter kennen .
ANGELICA , ik zal je wens vervullen en dat Thomas Evangelie helemaal lezen , ik heb er niets tegen om ook andere visie's te bekijken . Ik geef je later mijn commentaar er over , oké ?
Dit kan ik enkel toejuichen EB. Maar ik vrees dat, als je enkel dit evangelie gaat lezen, je er niet veel van zult opsteken zonder begeleiding van een schrift-deskundige. Ik wil je aanraden met dit evangelie kennis te maken via de publicaties van Elaine Pagels.( zie wiki )
Voor alle duidelijkheid, ze doet zeker geen aanval op het geloof hoor. Zelf gaat ze regelmatig naar een kerk in NY om te ' mediteren ' en te genieten van de serene rust.
Begin het best met ' De gnostische evangeliën ' ( uitg.Kosmos Utrecht ) en dan pas " Judas lezen " of hoe je die teksten moet ' lezen '. Ik kan je verzekeren dat er een wereld voor je open gaat. ( en dit geldt ook voor de andere users van dit forum )