Verlossing

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 sep 2013, 15:13

janx schreef:
Ik bedoel natuurlijk dat er aan alles een einde komt Jantje !
zeker beste Ebenhaezertje zo ook met de inhoud van die verzameling boekjes die door de mensen zijn geschreven, en zo als ik het zie, beslist niet het woord van god is. Maar het leven zelf is oneindig meiske ook al zie jij het anders dan mij. Ik heb absoluut niets tegen jouw geloof in een god maar ik heb zeker wel wat tegen die bijbelse god. Het zet de mensen op een doodlopende weg. Maar goed, als je daar nog niet het gevoel voor hebt dan houd het op voorlopig.

Hé JANX , volgens jou komt er ook een EINDE aan die verzameling boekjes ( Bijbeldeelen ) ! waarom worden er dan nog steeds duizenden Bijbels gekocht en herdrukt ? Blijkbaar toch geen einde !

Natuurlijk zijn ze geschreven door mensen , maar wel door mensen die Jezus gekend hebben en door Zijn Geest geinspireerd werden , zoals ik dat geloof .

Ik weet niet welk een GEVOEL ik zou moeten hebben , om niet meer te geloven in God en Zijn Woord ? Wat voor ' gevoel ' heb jij dat ik niet kan hebben ? Moeilijk hoor ! Hoe kun jij weten wat ik gevoel ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 sep 2013, 15:25

bocuse schreef:
Klaartje schreef:
Het staat alom op ontploffen met die waanzin en die imaginaire GOD, die een God van vrede zou moeten zijn, zijn schepsels de mens zijn "waanzinnig" :!: :evil:
Ja Klaartje, en volgens het boeksken, heeft hij de mens geschapen naar zijn beeld en gelijkenis....maar de beroepskwezels zullen daar dan wel weer een uitleg voor hebben......

Natuurlijk BOCUSE , een gelovige staat niet met z'n mond vol tanden hoor , wij weten wie de Schepper van deze aarde is en kennen de kracht van Zijn Woord ! We hoeven ons nergens voor te schamen , dat is heel wat anders dan om beroepstegenstander te zijn !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

01 sep 2013, 15:36

ebenhaezer schreef:
bocuse schreef:
Klaartje schreef:
Het staat alom op ontploffen met die waanzin en die imaginaire GOD, die een God van vrede zou moeten zijn, zijn schepsels de mens zijn "waanzinnig" :!: :evil:
Ja Klaartje, en volgens het boeksken, heeft hij de mens geschapen naar zijn beeld en gelijkenis....maar de beroepskwezels zullen daar dan wel weer een uitleg voor hebben......

Natuurlijk BOCUSE , een gelovige staat niet met z'n mond vol tanden hoor , wij weten wie de Schepper van deze aarde is en kennen de kracht van Zijn Woord ! We hoeven ons nergens voor te schamen , dat is heel wat anders dan om beroepstegenstander te zijn !
Voila se, quod erat demonstrandum :roll:
Een beetje verbale luchtgitaar en het is weeral eens opgelost !!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 sep 2013, 15:54

luz schreef:Kan iemand mij eens uitleggen waarom mensen een geloof willen hebben?
Willen ze zo graag regeltjes om hun leven gemakkelijker te maken?
Hoe komt het dat mensen nog steeds zo goedgelovig willen zijn?

Ik kan er met mijn verstand niet bij.

Soms ga ik, uit beleefdheid, nog eens naar de kerk om een begrafenis bij te wonen. Echt mijn mond valt telkens open van verbazing, dat kan toch onmogelijk dat mensen van deze tijd al die onzin nog geloven.

Heb het ooit meegemaakt dat een,goede, vriendin bij jehovah's getuigen lid werd. Ze was nochtans niet achterlijk geboren hoor. Dat is echt iets wat je met je, simpel, boerenverstand niet kan volgen: dat iemand opeens de regeltjes nodig heeft van een sekte om te leven.

Sorry beste gelovigen maar elk geloof is in mijn ogen een sekte!

Hallo LUZ , een gelovige wil geen ' regeltjes ' hebben om gemakkelijker te leven , maar God gaf in zijn Woord die regels om de mens te beschermen tegen zonde en niet verkeerd te lopen in dit leven , dus ter bescherming .
Een mens komt tot geloof omdat hij ontdekt heeft dat Gods Woord hem rust en vrede geeft , in gerechtigheid en liefde voor alle mensen ! En dat is geen ' onzin ' , maar het echte leven zoals God dat heeft bedoeld .
Eigenaardig dat alle geloofsgemeenschappen ' secten ' worden genoemd ! Zijn al die andere groepen in de wereld op gebied van politiek , sporten , geleerden en ontdekkers , verzamelaars en wat weet ik veel , ook geen secten ? Waarom dat onderscheid ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

01 sep 2013, 16:38

Het verschil zit in "het aanbidden" van iets.
Iets adoreren wat zegt hoe je moet leven.

Elke groep of gemeenschap, of het nu politiek of godsdienstig is, die dit verwacht van zijn (blindelingse) volgers is goed fout bezig.
Jullie god schrijft, net als één of andere god van een andere sekte, voor hoe jullie moeten leven. Goed fout dus.
Fazal

01 sep 2013, 19:22

EB schreef:Hé JANX , volgens jou komt er ook een EINDE aan die verzameling boekjes ( Bijbeldeelen ) ! waarom worden er dan nog steeds duizenden Bijbels gekocht en herdrukt ? Blijkbaar toch geen einde !
Natuurlijk (nog) niet, er lopen nog genoeg simpele zielen rond, die 'denken' zo'n (leidinggevend) boek nodig te hebben. Ze zouden anders wel eens verloren kunnen lopen. :roll:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

01 sep 2013, 21:28

Hé JANX , volgens jou komt er ook een EINDE aan die verzameling boekjes ( Bijbeldeelen ) ! waarom worden er dan nog steeds duizenden Bijbels gekocht en herdrukt ? Blijkbaar toch geen einde !

Natuurlijk zijn ze geschreven door mensen , maar wel door mensen die Jezus gekend hebben en door Zijn Geest geinspireerd werden , zoals ik dat geloof .

Ik weet niet welk een GEVOEL ik zou moeten hebben , om niet meer te geloven in God en Zijn Woord ? Wat voor ' gevoel ' heb jij dat ik niet kan hebben ? Moeilijk hoor ! Hoe kun jij weten wat ik gevoel ?
Er worden nog steeds boeken zoals de bijbel en de koran verkocht, vergeven en daarom her gedrukt omdat vele mensen zich afvragen wie en wat de mens, de aarde en het heelal heeft doen ontstaan.
Men is zoekende.
Een normaal en legitiem proces in de mens op weg naar zijn/haar bewustzijns vermeerdering.. Jammer genoeg wordt daar veelal op een verkeerde manier misbruik van gemaakt om die mens angst aan te jagen indien ze zich zelf vragen gaan stellen over de waarheidsgehalte van al het geschrevene. Men verwijst ze dan naar teksten over vergelding en straf en naar beloning om te leven volgens bepaalde richtlijnen en dogma's. En die enkel te volgen betekend een stilstand in je eigen ontwikkeling en dus van stilstand naar een verdere verruiming van je gevoelsvermogen.
Het leven zelf is er om je levensgevoel te kunnen ontwikkelen en te verruimen naar alles wat leeft. Dus is mijn conclusie dat je ondanks ook best wel van goede wil bent, je toch een niet zelf afvragende en onderzoekende geest hebt omdat je denkt dat alles zo is als het boek 'de bijbel' je wilt doen voorspiegelen en daarin berust.
Dat is stilstand van je gevoelsverruiming waardoor je persoonlijkheid niet verder kan uitgroeien.
Dat is wat ik er van denk hoor.
Liefde voor de ander is prachtig maar aller eerst liefde voor je eigen leven en ontwikkeling alvorens je die kan delen met anderen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 sep 2013, 21:06

luz schreef:Het verschil zit in "het aanbidden" van iets.
Iets adoreren wat zegt hoe je moet leven.

Elke groep of gemeenschap, of het nu politiek of godsdienstig is, die dit verwacht van zijn (blindelingse) volgers is goed fout bezig.
Jullie god schrijft, net als één of andere god van een andere sekte, voor hoe jullie moeten leven. Goed fout dus.

LUS , toen jij geboren was , heb je geluisterd en geleerd van je ouders , later op school , en daarna de werkbaas . GOED FOUT DUS !
Dat zijn normale dingen , net zoals men dat later doet in een gemeenschap of wat dan ook !
Fout is wel echt , dat jij zoveel cretiek hebt op anderen , terwijl je zelf misschien wel ergens aan meewerkt en juist hetzelfde doet , anders moet je wel een heel eenzaam man zijn vrees ik .
Iedereen zit wel ergens in een kring , zelfs de familiekring , waar je toch ook niet buiten de schreef moet gaan ! Denk je dat ook niet ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

02 sep 2013, 21:11

Ik denk dat gelovige mensen eigenlijk gelukkig zijn, zij leven in een wereld waar alles geregeld wordt en hebben hier vrede mee, het geeft hen rust en kracht.

Het blijft een triviaal onderwerp want is vaak erg persoonlijk :idea:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

04 sep 2013, 11:51

Klaartje schreef:Ik denk dat gelovige mensen eigenlijk gelukkig zijn, zij leven in een wereld waar alles geregeld wordt en hebben hier vrede mee, het geeft hen rust en kracht.

Het blijft een triviaal onderwerp want is vaak erg persoonlijk :idea:

Dat klopt , maar niet helemaal , ook gelovigen leven in deze woelige wereld , en delen in de brokken , zodat ook bij hen moeilijke situaties komen . Maar wij weten waar we troost en hulp kunnen vinden , en dat geeft rust en kracht .
Bedankt voor je begrip Klaartje .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

04 sep 2013, 14:09

Geloof geeft rust zeggen ze....bijna elke oorlog, genocide, verdrukking homofilehaat of vrouwenmishandeling heeft te maken met godsdiensten.

En dan die "heilige" in Rome met zijn verkleedkleren aan, de ongelooflijke pretentie om naar een land als Afrika op bezoek te gaan, een land wat zo geteisterd wordt door aids, en de raad te verkondigen om maar zeker geen condooms te gebruiken. Zoiets is gewoon misdadig! En dat is het grote voorbeeld van katholieken.
Hoe kunnen jullie rust hebben als jullie afgezant dergelijke uitspraken ginder gaat doen en duizenden toekomstige doden op zijn geweten heeft?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 sep 2013, 14:55

luz schreef:Geloof geeft rust zeggen ze....bijna elke oorlog, genocide, verdrukking homofilehaat of vrouwenmishandeling heeft te maken met godsdiensten.

En dan die "heilige" in Rome met zijn verkleedkleren aan, de ongelooflijke pretentie om naar een land als Afrika op bezoek te gaan, een land wat zo geteisterd wordt door aids, en de raad te verkondigen om maar zeker geen condooms te gebruiken. Zoiets is gewoon misdadig! En dat is het grote voorbeeld van katholieken.
Hoe kunnen jullie rust hebben als jullie afgezant dergelijke uitspraken ginder gaat doen en duizenden toekomstige doden op zijn geweten heeft?
Eben zit bij een andere sekte. :?
Fazal

04 sep 2013, 19:35

ebenhaezer schreef: Fout is wel echt , dat jij zoveel cretiek hebt op anderen , terwijl je zelf misschien wel ergens aan meewerkt en juist hetzelfde doet , anders moet je wel een heel eenzaam man zijn vrees ik .
Sorry hoor EB, maar Luz is een vrouw.

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

04 sep 2013, 23:33

Ja, en één die heel kwaad kan worden over sommige dingen...( :evil: )