atma/brahma

hier is plaats voor alle wereldreligies

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

13 feb 2012, 17:36

Omdat "zuiver" (b l a n c o) bewustzijn zoals je het noemt, niet ingevuld is. Niet ingevuld door het denken, niet door emoties, niet door conditionering, door .... . Zuivere ZIJNStoestand : bestaan
neutraal objectief

Zo zie ik het toch

Zuiver bewustzijn is allesomvattende liefde

die liefde kun je ontwikkelen
als je daartoe geëvolueerd bent
de ene kan het, de andere niet


zo voel ik het altans

lieve groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

13 feb 2012, 19:40

Zuivere ZIJNStoestand : bestaan
neutraal objectief
Schrijft Angelica.

En wat vang je daarmee zoal aan? In een bloempot gaan staan en wachten tot het regent?
Of misschien toch telkens weer tot actie moeten overgaan om je "bestaan" te verzekeren.
Al lopen er hier op het moment een aantal rond die een ander voor zich laten werken, maar dat wordt besproken in andere topics.
Sorry A, maar ik hou niet van die wollige praatjes.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

13 feb 2012, 20:34

Het is zoals in het bekende Vlaamse liedje ;- Het zit van binnen -

Sprak Jezus indertijd niet van een mosterdzaadje en het Koninkrijk Gods ??

WATER THE ROOT, TO ENJOY THE FRUIT ( uit T.M- Middens )
:idea:

En Rheinhilde, ben je innenin al durven wisten gaan piepen ?

Werefoef
AMEN en AUM
Gast

13 feb 2012, 20:45

werewoef schreef: Sprak Jezus indertijd niet van een mosterdzaadje en het Koninkrijk Gods ??
... maar wat daar mee bedoeld werd......
hebben ze nog vast geen kaas van gegeten .werewoef
... proberen ze dit ..
Yogastahkurukarmani
... dan maar. Hilarisch gewoon.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

13 feb 2012, 20:56

Omdat "zuiver" (b l a n c o) bewustzijn zoals je het noemt, niet ingevuld is. Niet ingevuld door het denken, niet door emoties, niet door conditionering, door .... . Zuivere ZIJNStoestand : bestaan
neutraal objectief
Een zuiver (blanco) bewustzijn betekent enkel totale rust denk ik zelf, geen werking, geen leven. En het doel van de schepping (ik noem het maar even zo) is leven en werking te zijn. Daarvoor is het universele bewustzijn aan gevoel gaan werken. Zich splitsen in vele vele bewustzijns gevoelens. Daardoor is deze kosmos en de vele anderen ontstaan. Daarvoor is er evolutie in alles wat leeft.
Natuurlijk zeg ik het met mijn beperkte woordenschat het is niet anders. we zijn niet allen gelijk, stel je voor, allemaal naar een blanco bewustzijn wat een stilte en rust. Als dat het doel zou zijn dan was het universele bewustijn er nooit aan begonnen denk ik dan maar, in al mijn beperkingen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

13 feb 2012, 21:16

Talisman, begot, long time no see .

Heb ik je doen lachen ? Das fijn, zie . Allèz, mijne boyscouttedaad is weeral eens volbracht zie . Doet mij plezier . Hua !

Werewoef
AMEN en AUM

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

13 feb 2012, 21:38

Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

14 feb 2012, 10:13

talisman schreef:
werewoef schreef: Sprak Jezus indertijd niet van een mosterdzaadje en het Koninkrijk Gods ??
... maar wat daar mee bedoeld werd......
hebben ze nog vast geen kaas van gegeten .werewoef
... proberen ze dit ..
Yogastahkurukarmani
... dan maar. Hilarisch gewoon.
I'm not impressed... :roll:
Straf dat WW zulk onuitspreekbaar woord plotseling wél foutloos kan schrijven. Heeft hij toch op moeten oefenen denk ik.
Gast

14 feb 2012, 10:48

werewoef schreef:Talisman, begot, long time no see .

Heb ik je doen lachen ? Das fijn, zie . Allèz, mijne boyscouttedaad is weeral eens volbracht zie . Doet mij plezier . Hua !

Werewoef
Met een goede clown moet ik altijd lachen WW. En baaidewee, heb een tijdje in 't zonnetje gaan zitten achter een portootje, terwijl uw kont aan 't bevriezen was. Moet g' ook eens doen. Misschien kunt ge mee met een bus bee-wegers naar Compostella.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 feb 2012, 05:16

In de zon met een porto is ook maar een dooie bedoening. Met de Rheinhilde aan je tafeltje ware geestiger geweest . Hua.

werewoef
AMEN en AUM
Gast

15 feb 2012, 08:22

werewoef schreef:In de zon met een porto is ook maar een dooie bedoening. Met de Rheinhilde aan je tafeltje ware geestiger geweest . Hua.

werewoef
Ontwaar ik daar enige jaloezie ?

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

16 feb 2012, 12:12

De wereld is 'n illusie.

Brahman alleen is werkelijk(heid)
Brahman IS de wereld.
Gast

16 feb 2012, 12:31

Henriette 2 schreef:De wereld is 'n illusie.

Brahman alleen is werkelijk(heid)
Brahman IS de wereld.
Dus Brahman is ook maar een illusie.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

16 feb 2012, 12:39

Wanneer de wereld wordt gezien als de wereld is de wereld 'n illusie.
De wereld is geen illusie wanneer Brahman wordt herkend/gezien in de wereld.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

16 feb 2012, 13:04

Henriette 2 schreef:Wanneer de wereld wordt gezien als de wereld is de wereld 'n illusie.
Gewoon niet waar wegens volslagen nonsens.
Henriette 2 schreef:De wereld is geen illusie wanneer Brahman wordt herkend/gezien in de wereld.
Vrij vertaald: als je de werkelijkheid beschouwt als wat er is, dan ben je fout bezig en ben je niet met de werkelijkheid bezig. Je bent alleen met de echte werkelijkheid bezig als je er allerlei goden en andere volslagen verzonnen dingen bij droomt.
Ni Dieu, Ni Maître