Het karakter van Schepper God .

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 jan 2013, 17:08

Er wordt hier altijd dezelfde fout gemaakt ; zoals je goede en slechte mensen hebt , zo heb je ook ware gelovigen en zogenaamde gelovigen , ze hebben de naam maar zijn het niet .
Hier wordt steeds gereageert op de postings van gelovigen , alsof het zogenaamde gelovigen zijn , wat niet eerlijk is , want dan worden ons al de fouten en mistoestanden van sommige gevestigde kerken aangerekent . Dat zou men aan de postings zelf toch wel kunnen herkennen , meen ik .
Al de gelovigen die ik hier op dit Religie Forum ontmoet heb , en die altijd al bekogelt werden , zijn ware gelovigen merkte ik ; zoals bijv. ook Ger Geritse en al de anderen .
Men moet ware gelovigen niet behandelen als de zogenaamde chr. wereld , want dat klopt niet . De Here God ziet ook duidelijk het verschil tussen wie Hem echt liefhebben en wie huichelt . Dat wou ik hier even kwijt , nog een goeie avond verder , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

10 jan 2013, 19:38

EB schreef:De Here God ziet ook duidelijk het verschil tussen wie Hem echt liefhebben en wie huichelt .
Hoe in god's naam (bij manier van spreken) kan men nu iets of iemand liefhebben, iemand die men alleen uit boeken 'kent'(sic!)!???
En waarom zou men huichelen?
Dat vind ik nog straffer dan straf. Je hebt lief ..., of je hebt NIET lief.
Alleen een mens kan hierin bedrogen worden. Want zelfs een dier voelt het verschil.
Wat zijn sommige mensen toch lichtgelovig seg ... !? Echt niet te doen! :roll:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

10 jan 2013, 19:58

De mens is het enige aardse wezen met een bewustzijn om God te leren kennen .

Als Schepper heeft God uit vrije wil de mens geschapen . Hij laat ons dan ook op dezelfde manier vrij om in Hem te geloven, op Hem te vertrouwen en om van Hem te houden .

Voor mijzelf is God er om graag te zien en niet om bang van te hebben, ondanks dat men in oude gebeden het men nog heeft over Gods vreeze, bv in de gebeden om de zeven gaven van de H. Geest af te smeken .


groetjen-werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 jan 2013, 20:27

Fazal schreef:
EB schreef:De Here God ziet ook duidelijk het verschil tussen wie Hem echt liefhebben en wie huichelt .
Hoe in god's naam (bij manier van spreken) kan men nu iets of iemand liefhebben, iemand die men alleen uit boeken 'kent'(sic!)!???
En waarom zou men huichelen?
Dat vind ik nog straffer dan straf. Je hebt lief ..., of je hebt NIET lief.
Alleen een mens kan hierin bedrogen worden. Want zelfs een dier voelt het verschil.
Wat zijn sommige mensen toch lichtgelovig seg ... !? Echt niet te doen! :roll:

Ja FAZAL , waarom zou men huichelen ? Omdat men geen kleur wil bekennen ! Om aan famillie en gemeente te tonen dat je ook gelovig bent , maar in je hart er niets van meent . En zo zijn er velen , ook op 't werk is tonen wie je bent , soms heel moeilijk , omdat men bang is voor bespotting . Dat deden ze met de Heer Jezus ook , maar Hij ging rechtdoor en kwam er voor uit wie Hij was , Dat is kleur bekennen en dus niet huichelen . Nu begrepen jongen ? Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 jan 2013, 20:36

Zondervrees schreef:
werewoef schreef:De mens is het enige aardse wezen met een bewustzijn om God te leren kennen . […]
Kan je dat onderbouwen met een buiten-bijbels argument?

Niet moeilijk , dieren en planten hebben geen verstand en bewustzijn , om God te leren kennen , laat staan lief te hebben . De mens kan nadenken , onderzoeken , hoe de mens en de natuur en het heelal in elkaar zit en zo God leren kennen .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

10 jan 2013, 20:40

ebenhaezer schreef:
Zondervrees schreef:
werewoef schreef:De mens is het enige aardse wezen met een bewustzijn om God te leren kennen . […]
Kan je dat onderbouwen met een buiten-bijbels argument?

Niet moeilijk , dieren en planten hebben geen verstand en bewustzijn , om God te leren kennen , laat staan lief te hebben . De mens kan nadenken , onderzoeken , hoe de mens en de natuur en het heelal in elkaar zit en zo God leren kennen .
Dieren en planten zijn ook "gods" schepselen EB :!: :!:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 20:41

ebenhaezer schreef:
Zondervrees schreef:
werewoef schreef:De mens is het enige aardse wezen met een bewustzijn om God te leren kennen . […]
Kan je dat onderbouwen met een buiten-bijbels argument?
Niet moeilijk , dieren en planten hebben geen verstand en bewustzijn , om God te leren kennen , laat staan lief te hebben . De mens kan nadenken , onderzoeken , hoe de mens en de natuur en het heelal in elkaar zit en zo God leren kennen .
Ben je daar zeker van, zo ja, hoe kan je daar zeker van zijn? Van een heleboel dieren weten we dat ze bewust zijn van hun bestaan. Waarom zouden zij niet bewust kunnen zijn van dat wat jij god noemt? Misschien zijn ze zelfs verstandiger dan de mens, waarom energie verspillen aan iets dat niet bestaat?
Ni Dieu, Ni Maître
Fazal

10 jan 2013, 21:52

ebenhaezer schreef:
Zondervrees schreef:
werewoef schreef:De mens is het enige aardse wezen met een bewustzijn om God te leren kennen . […]
Kan je dat onderbouwen met een buiten-bijbels argument?

Niet moeilijk , dieren en planten hebben geen verstand en bewustzijn , om God te leren kennen , laat staan lief te hebben . De mens kan nadenken , onderzoeken , hoe de mens en de natuur en het heelal in elkaar zit en zo God leren kennen .
Haja, vandaar dat hij dieren heeft geschapen om elkaar op te vreten.
Misschien was die "hij" niet in staat, om hen eveneens verstand en bewustzijn mee te geven!? Dus kon hij er toch niets mee aan!? En by the way, weet jij soms hoe de mens, de natuur en het heelal in elkaar zit? Of heb jij hem 'zonder' al die poespas leren kennen, en liefhebben??? :roll:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

10 jan 2013, 23:50

Klaartje , ik denk niet dat Ebenhauser gezeid heeft dat dieren en ^planten geen schepselen van God zijn .

Volgens mij bezitten al de schepselen de vonk van de de Grote Schepper in zich , maar bij de mens is die vonk , wezenlijke ziel als het ware, in de hindoe-religie Atman genoemd, vonk die elk schepsel doet evolueren naar groter schepsel, zo ontwikkeld dat we onze schepper kunnen leren kennen .

Aan J. Zonder Vrees zou ik willen zeggen dat er een boek bestaat over de yoga aforismen van Patanjali, Oosters wijsgeer, dat heet ; Leer God kennen oftewel How to know God.

Men zegge het voort ...

Groeten -werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

15 jan 2013, 16:58

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:
Zondervrees schreef:
werewoef schreef:De mens is het enige aardse wezen met een bewustzijn om God te leren kennen . […]
Kan je dat onderbouwen met een buiten-bijbels argument?

Niet moeilijk , dieren en planten hebben geen verstand en bewustzijn , om God te leren kennen , laat staan lief te hebben . De mens kan nadenken , onderzoeken , hoe de mens en de natuur en het heelal in elkaar zit en zo God leren kennen .
Haja, vandaar dat hij dieren heeft geschapen om elkaar op te vreten.
Misschien was die "hij" niet in staat, om hen eveneens verstand en bewustzijn mee te geven!? Dus kon hij er toch niets mee aan!? En by the way, weet jij soms hoe de mens, de natuur en het heelal in elkaar zit? Of heb jij hem 'zonder' al die poespas leren kennen, en liefhebben??? :roll:

FAZAL , dat dieren elkaar opvreten , is pas gekomen NA de zondvloed , daarvoor leefden allen in vrede met elkaar ! ( staat in Gods Woord ) .

Hoe de mens , de natuur en het heelal in elkaar zit , hebben wijze geleerden kunnen ontdekken , omdat ze daarvoor hersenen kregen van hun Schepper God .
Wat mij betreft , een gewoon mens , werd het mij geleerd via het onderwijs en verder uit boeken . Toch kon ook ik , uit de natuur , Gods grootheid ontdekken , en uit Zijn Woord zag ik Zijn grote liefde en genade , en dat zonder poespas !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 jan 2013, 11:19

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:
Hoe de mens , de natuur en het heelal in elkaar zit , hebben wijze geleerden kunnen ontdekken , omdat ze daarvoor hersenen kregen van hun Schepper God.
Alle anderen hebben dat dus niet gekregen ...!? :roll:

Volgens mij heeft iedereen hersenen gekregen.
Maar sommigen echter ..., hadden er beter de gebruiksaanwijzing bij gekregen! 8O

FAZAL , misschien heb ik mij niet goed uitgedrukt , hersenen hebben we idd. allemaal , en sommigen gebruiken ze ook echt niet , dat klopt . Maar er is ook nog zoiets als een ' gave ' . Sommigen kregen gaven die ze dan ontdekten , sommigen heel vroeg , als kind nog , anderen later . Zoals in muziek , in ontdekken en uitvinden , wijsheid , genezen , vooruitziend , enz. Hun hersenen gaven dan wel hun medewerking , maar zonder die gave kwamen ze toch nooit zover .
Waarom de ene gaven kreeg en de andere niet , zul je aan de Schepper moeten vragen , Hij zal daar wel Zijn reden voor hebben , ten goede voor de mensheid , daar twijfel ik niet aan , omdat ik gezien heb hoe lief Hij Zijn schepping heeft . En wijs nu niet op de ellende die hier gebeurt , want dat komt alleen door de zondigheid van de mens . M.l. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

17 jan 2013, 14:22

Rolija, ik kan het niet helpen dat je steeds blijft vastzitten aan een god als sprookjes figuur. Wel jammer hoor. Het woordje God betekend heel wat anders voor mij het heeft de betekenis van alles wat is, heeft doen ontstaan, in standhoud en doet voortgaan. Als jij dat als een sprookje wilt zien mij goed hoor en dan zijn we allen mede spelers hierin .... dus ook jij.
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

17 jan 2013, 17:16

Paul Siemons schreef:Ik sta nog elke dag versteld van wat hier...door volwassen personen notabene...toch voor onzin word neergepend....
Ach, meneer Siemons toch. Ontgaat het u dat het leven in zijn algemeenheid gewoon haar gang gaat? Het is ontstaan, het is nu wat het is, en het zal voortgaan. Ge schiet gewoon in de stress als het woordje god ergens staat. Leest niet wat een ander daarmee kan bedoelen maar blijft zelf vast houden aan die verwrongen en onjuiste betekenis van het woordje 'god' die toegekend is door de kerkmensen. Die gedachte heeft een zeer lange baard. Afscheren die handel! 8O 8O 8O!!!
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 jan 2013, 20:27

Afscheren die handel en vooral het woord god niet meer gebruiken; scheelt een ferme slok op de borrel om anderen te laten begrijpen wat je bedoelt Jan.
Leven is leven en dus puur natuur.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

17 jan 2013, 20:53

Waarom zal ik het woordje god niet meer mogen gebruiken? In wezen zijn het de kerkelijken die er een verkeerde interpretatie aan hebben gegeven. God is de werking, al die wetmatigheden welke verankert liggen in al het bestaande. Als die betekenis weer aangenomen kan worden zijn we van een hoop problemen af. Echter, het zijn de leiders van al die geloofs genootschappen waar het wel goed uitkomt dat de volgers opgescheept zijn met het idee dat god een wezen is die verdeeld en heerst, kan geven en nemen. Daardoor is er angst voor die o.a. zgn verdoemenis wat een volkomen onzin is. Het leven, dus die werking verdoemd niets, geeft niets om vloeken, moorden, verkrachten enz. enz. alle gevolgen daarvan roep je op je af omdat je zelf verantwoordelijk bent voor alles wat je doet of laat.
Alles is Één en die Éne is Alles.