Heeft God alles doen ontstaan?

hier is plaats voor alle wereldreligies

martien55
Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28

09 jan 2011, 16:21

Nou niet zozeer jammer als wel duidelijk.
Evolution is a fact of life. Deal with it.
Gast

09 jan 2011, 16:29

duidelijk, of in het verkeerd keelgat geschoten?

martien55
Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28

09 jan 2011, 16:51

:-)
Niks mis met mijn keelgaten of andere lichaamsdelen.

Kwantum mechanica is vast het bewijs dat God bestaat. net als het "zero point field" Hoewel die misschien meer het bewijs is voor eeuwig leven.

En water kun je door er boos naar te kijken veranderen in "boze kristallen"
Natuurlijk.

Weten schap en spiritualiteit of geloof of hoe je het wil noemen hebben niets met elkaar te maken. Door net te doen of dat wel zo is krijg je een ongelofelijke warboel die vooral een doolhof van concepten en denkbeelden is maar nergens een werkelijke inhoud heeft. Die conceptuele inhoud en met name de leegte daarvan is wat in het boeddhisme "leegte" is.

Ik maak bezwaar tegen het misbruiken van wetenschap voor godsbewijzen of andere spirituele aangelegenheden.
Evolution is a fact of life. Deal with it.
Gast

09 jan 2011, 17:25

martien55 schreef::-)
Niks mis met mijn keelgaten of andere lichaamsdelen.
gelukkig maar
Kwantum mechanica is vast het bewijs dat God bestaat. net als het "zero point field" Hoewel die misschien meer het bewijs is voor eeuwig leven.
werd dat hier dan beweerd of gesuggereerd?
En water kun je door er boos naar te kijken veranderen in "boze kristallen"
Natuurlijk.
tja er zijn er idd. die dat beweren en dan? Aan zondervrees legde je nochthans uit dat de ene waarnemening niet minder is als de andere.
Weten schap en spiritualiteit of geloof of hoe je het wil noemen hebben niets met elkaar te maken
.
Het zijn idd. twee gebieden. Het ene behandelt het uiterlijk zichtbare en aantoonbare en het andere het innerlijk onzichtbare. Maar beiden maken ze deel uit van het leven. Dus zo los staan ze niet van elkaar. Waarom wil je dat zo krampachtig gescheiden houden. De een is toch niet de vijand van de andere? Wat is er mis aan het zien van gelijkenissen?
Door net te doen of dat wel zo is krijg je een ongelofelijke warboel die vooral een doolhof van concepten en denkbeelden is maar nergens een werkelijke inhoud heeft. Die conceptuele inhoud en met name de leegte daarvan is wat in het boeddhisme "leegte" is.

Ik denk dat het concept die jij nu hanteert over leegte eerder gaat in de richting van het is lulkoek. En wordt hier gedaan alsof?

Code: Selecteer alles

Ik maak bezwaar tegen het misbruiken van wetenschap voor godsbewijzen of andere spirituele aangelegenheden
.
Dat kan ik begrijpen en ben het daar ook mee eens. Maar een gelijkenis zien is niet gelijk aan misbruik he.

Je allergie tegen creatonisten lijkt eerder de vorm aan te nemen van een kramptoestand. Kramptoestanden veroorzaken veel beperkingen. Opletten he Martien dat het niet overgaat in anafylactische shock

martien55
Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28

09 jan 2011, 22:49

armandine schreef: Je allergie tegen creatonisten lijkt eerder de vorm aan te nemen van een kramptoestand. Kramptoestanden veroorzaken veel beperkingen. Opletten he Martien dat het niet overgaat in anafylactische shock
En de groeten.
Evolution is a fact of life. Deal with it.
Gast

10 jan 2011, 09:19

8O het was niet mijn bedoeling om je op de kast te jagen.

martien55
Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28

10 jan 2011, 12:03

?????
Mij op de kast jagen?
Kom nou zeg.
Evolution is a fact of life. Deal with it.
Gast

10 jan 2011, 12:13

8O :?: :?: :?: er ontgaat mij blijkbaar iets.

martien55
Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28

10 jan 2011, 12:16

Tsjah....
Evolution is a fact of life. Deal with it.

Gloria
Lid geworden op: 28 dec 2006, 23:22
Locatie: hellendoorn

05 feb 2011, 22:25

Armandine, ik zou graag willen weten in welke taal je zinnetje onderaan is en wat het betekent! Kan het zijn dat het iets te maken heeft met het licht?

Verder, het hele ontstaan van alles, denk ik toch dat het van het begin af aan "gestuurd"werd en de evolutie het werk heeft voortgezet en het nu nog steeds doet.
Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan...

Stephaan
Lid geworden op: 31 jan 2005, 16:08
Locatie: Provincie Antwerpen

06 feb 2011, 11:26

Een ster schijnt op het uur van onze ontmoeting - Elen síla lúmenn' omentielvo.

Op deze plaats geef ik jou vriendschap - Sinomë antanyel nilmë ...
Gast

06 feb 2011, 12:44

Gloria schreef:
Armandine, ik zou graag willen weten in welke taal je zinnetje onderaan is en wat het betekent! Kan het zijn dat het iets te maken heeft met het licht?
zie hiervoor Stephaan zijn bijdrage. Het komt van Tolkien : in de ban van de ring.
het is ook mijn betrachting om mensen op die manier tegemoet te treden. Wat niet altijd lukt.
Verder, het hele ontstaan van alles, denk ik toch dat het van het begin af aan "gestuurd"werd en de evolutie het werk heeft voortgezet en het nu nog steeds doet
.
Er ontstond eigenlijk niets, Gloria. Alles is werking. En uit werking ontstaat het fysieke, het materiële. Dat lijkt misschien simplistisch maar is juist zeer moeilijk om uit te leggen en te begrijpen wat ik hiermee wil zeggen.
Aangezien er veel tegenstand is over wat ik hierover te zeggen heb en ik je topic niet wil verstoren, kan ik je aanbevelen om mijn topic
een quantumvisie op God eens door te nemen. Misschien kan mijn topic levensvragen in het teken van de esotherische wijsheid je ook meer verduidelijking geven over mijn visie.

Ik liet mijn topics echter sluiten om dezelfde bovenvernoemde reden.

Gloria
Lid geworden op: 28 dec 2006, 23:22
Locatie: hellendoorn

06 feb 2011, 14:45

Armandine, Mooie spreuk en wat ik al dacht dat het iets te maken moest hebben met LICHT
Ik ben nu bezig met het bekijken en luisteren wat ik dan moest gaan zien en horen. Het begint eigenlijk al ietwat glibberig en dat is dat er wordt gesproken over MOGELIJKHEDEN en het BEWUSTZIJN. Mogelijkheden zijn geen feiten....De wereld van de mogelijkheid is erg groot en ook erg rekbaar, maar dat het dan een feit wordt is een andere zaak en moeilijker en zelfs voor veel mogelijkheden onwaarschijnlijk dat het een feit zal worden...Maar het interesseert mij en ga het verder allemaal rustig bekijken en beluisteren.
Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan...

Gloria
Lid geworden op: 28 dec 2006, 23:22
Locatie: hellendoorn

24 sep 2011, 20:16

Nu dat men ontdekt heeft dat er een hogere snelheid bestaat dan het licht en dan de stelling van Einstein de helling op gaat, komt ook de mogelijkheid dichterbij dat men andere planeten zou kunnen bezoeken en mede ook ander buitenaards leven.
Voor de mensen die denken dat de aarde alleen intelligent leven heeft wordt het steeds moeilijker om in een ouderwets scheppingsverhaal nog te geloven. Ook het geloven dat wij ooit op een volmaakte wereld ons leven in het hiernamaals kunnen verder leven voor eeuwig, is ook iets dat in deze moderne tijd niet meer kan! Immers de aarde zal niet meer bestaan nadat de zon is uitgezet en vervolgens te sterven. Er ontstaan steeds nieuwe sterren en planeten en ook nieuwe galexies.
Wij zullen er nooit achterkomen hoe het zit met een mogelijke inmenging van een God en het doel ervan.
Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan...
Gast

25 sep 2011, 09:01

Gloria schreef:Nu dat men ontdekt heeft dat er een hogere snelheid bestaat dan het licht en dan de stelling van Einstein de helling op gaat, komt ook de mogelijkheid dichterbij dat men andere planeten zou kunnen bezoeken en mede ook ander buitenaards leven.
Voorzichtig ! De snelheid van die neutrino's is amper groter dan die van het licht. Men kan nu de snelheid van neutrino's als referentie nemen voor de "hoogst mogelijke snelheid" i.p.v licht , en in alle werken van Einstein het woord "licht" door "neutrino's" vervangen . De stellingen van Einstein houden nog steeds stand .... en misschien nog beter dan ooit.

Er moet natuurlijk nog bewezen worden dat er geen denk - of meetfouten gemaakt geweest zijn.

Zodus , blijf met twee voeten op de grond , er is niets dat ons kan doen denken aan een nieuw soort ruimtereizen , etc...