Jezus heeft nooit bestaan

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 aug 2013, 17:45

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Dat is geen preek man , alleen een goede raad aan onze Roly ! Het is wel jouw gezeur dat OFF TOPIC is ! Deze topic gaat over Jezus , weet je nog ? en juist de Evangelieën gaan over Hem , of wist je dat niet ?
Mis ! De evangeliën gaan over een mythologische versie van Yeshua, en die heeft nooit bestaan. Dit in tegenstelling tot de hystorische figuur waarvan er nu wel zeker bewijzen van gevonden zijn. En niet enkel van hem maar ook zijn ganse familie. Hoe durf jij dit nog ontkennen ???? Heb je enig idee wat voor studies hierop gedaan zijn om dit bewijs te leveren ? Ga jij dat weerleggen ? Wie denk je wel dat je bent !!! :evil:

Ik ben gewoon Ebenhaezer , een dametje van 81 jaar , die de Heer Jezus heb leren kennen als mijn Verlosser en liefdevolle God !
Heb jij soms enig idee hoeveel studies en arbeid het heeft gekost om al de Tabletten en Geschriften van de Bijbel samen te stellen ? God Zelf heeft er over gewaakt omdat Hij zijn vijanden kende . Resultaat : een miliard christenen en milioenen Bijbels , en ze vermeerderen nog steeds !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 aug 2013, 17:57

ebenhaezer schreef: Heb jij soms enig idee hoeveel studies en arbeid het heeft gekost om al de Tabletten en Geschriften van de Bijbel samen te stellen ?
Ik wel, maar jij niet.
God Zelf heeft er over gewaakt omdat Hij zijn vijanden kende . Resultaat : een miliard christenen en milioenen Bijbels , en ze vermeerderen nog steeds !
Dat is mensenwerk voor het mensDOM.
En als je iets meer wil weten hoe en door wie de bijbel geschreven is kan ik je dit aanraden: " Wie schreef de Bijbel " van Karel van der Toorn, hoogleraar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Universiteit_van_Amsterdam
http://www.uitgeverijtenhave.nl/karel-v ... ijbel.html
Géza Vermes:
http://www.biblicalarchaeology.org/dail ... 80%932013/

Vermes concludes that Jesus did not reach out to non-Jews. For example, he attributes positive references to Samaritans in the gospels not to Jesus himself but to early Christian editing. He suggests that, properly understood, the historical Jesus is a figure that Jews should find familiar and attractive. This historical Jesus, however, is so different from the Christ of faith that Christians, says Vermes, may well want to rethink the fundamentals of their faith.
Fazal

12 aug 2013, 19:26

EB schreef:Ik ben gewoon Ebenhaezer , een dametje van 81 jaar , die de Heer Jezus heb leren kennen als mijn Verlosser en liefdevolle God !
Van wat verwacht jij eigenlijk verlost te worden EB? Van uw (zondig) leven misschien...? :roll:
Trouwens, proficiat met uw leeftijd, dat betekent dat uw god nog geen directe plannen heeft met u. Zijn wegen zijn natuurlijk ondoorgrondelijk, dat beweert uw bijbel althans.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

12 aug 2013, 22:22

talisman schreef: Mis ! De evangeliën gaan over een mythologische versie van Yeshua, en die heeft nooit bestaan. Dit in tegenstelling tot de hystorische figuur waarvan er nu wel zeker bewijzen van gevonden zijn. En niet enkel van hem maar ook zijn ganse familie. Hoe durf jij dit nog ontkennen ???? Heb je enig idee wat voor studies hierop gedaan zijn om dit bewijs te leveren ? Ga jij dat weerleggen ? Wie denk je wel dat je bent !!! :evil:
Dat het bewezen is dat het kistje van Jacobus niet vervalst zou zijn tja..... tot daar toe, alhoewel er toch nog twijfels over bestaan. Maar allez de rechter heeft naar eer en geweten geoordeeld en het is dus niet vervalst!!! 8)
Wil dat nu zeggen dat daarmee meteen bewezen is dat de Talpiot tombe het familiegraf van Jezus is ? NEEN hé
Er lagen nog veel meer gebeenten in en rond de kistjes in datzelfde graf. Al dat gedoe daar rond is puur sensatie man.
En die studies ? Welke studies ? Er zou bewezen zijn dat de resten van een vrouw en een man, verondersteld Maria Magadalena en Jezus te zijn, niet hetzelfde DNA hadden ..... En dat is genoeg om te beweren dat zij in het leven man en vrouw waren ...... Houdt natuurlijk geen steek !
Misschien was het wel de vrouw van een andere man waarvan de resten daar ook nog lagen ?

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 aug 2013, 22:47

De ene jehova helpt de andere he.....dat zal zo in de wachttoren staan :lol: :lol:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 aug 2013, 22:55

bluevelvet schreef: Dat het bewezen is dat het kistje van Jacobus niet vervalst zou zijn tja..... tot daar toe, alhoewel er toch nog twijfels over bestaan. Maar allez de rechter heeft naar eer en geweten geoordeeld en het is dus niet vervalst!!! 8)
En als het niet vervalst is... is het echt. En, onozel wicht, heb je enig idee hoeveel Jakobussen er in het begin van onze jaartelling waren die hun vader Jozef noemde en een broer hadden met de naam Jezus ?
Wil dat nu zeggen dat daarmee meteen bewezen is dat de Talpiot tombe het familiegraf van Jezus is ? NEEN hé
JA hé ! Verder waren in diezelfde tombe nog aanwezig ene Yeshua bar Jehosef ( Jezus, zoon van Jozef ), ene Mariamne e mara ( geen DNA relatie met de rest van de familie ), ene zekere Jehosef ( Jozef ) en een zekere Maria, en nog een zekere Matteüs. De rest van de ossuaria opschriften waren niet meer leesbaar, maar vast ook nog familie of zeer naaste verwanten. Hebt ge enig idee ( ik denk het niet ) hoeveel keer deze combinatie zich kon voordoen? Ha nee, dat weet je niet, anders zou je bek houden en hierover meer willen weten.
Er lagen nog veel meer gebeenten in en rond de kistjes in datzelfde graf. Al dat gedoe daar rond is puur sensatie man.
Als je dat allemaal zo goed weet te vertellen kan je me dan ook de namen geven van de archeologen die de inventaris en de berging verzorgt hebben ? Dit is een vraag waar ik antwoord op verwacht.
En die studies ? Welke studies ? Er zou bewezen zijn dat de resten van een vrouw en een man, verondersteld Maria Magadalena en Jezus te zijn, niet hetzelfde DNA hadden ..... En dat is genoeg om te beweren dat zij in het leven man en vrouw waren ...... Houdt natuurlijk geen steek !
Wel onnozel wicht, dit zal dan wel zeker zijn maitresse geweest zijn. En dit wil ook zeggen dat je het originele verslag van de berging niet gelezen hebt. Dan weet je ook niet de testen, de labo's en de deskundigen die hieraan gewerkt hebben.
Misschien was het wel de vrouw van een andere man waarvan de resten daar ook nog lagen ?
Mijn vrouw was het niet hoor. :lol:
Ge moet wel totaal achterlijk en seniel zijn zulke shit hier neer te poten. Nu heeft men eens een concreet bewijs dat deze familie bestaan heeft, en nu is het weer niet goed. Waarom ? Kalveren zoals jij verwachten dat hun held ' ten hemel gestegen ' is. In elk geval jullie mythologische held, maar niet de historische Yeshua bar Jehosef.
Ik vraag me nu toch af waarom ik nog mijn tijd steekt in zulke psychoten zoals jij ! :evil:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 aug 2013, 23:08

Het is onbegrijpelijk dat die psychoten nog toegelaten worden op het forum :idea: Het is hun juist te doen om propaganda te maken voor hun clubje....
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 aug 2013, 23:42

rolija schreef:De ene jehova helpt de andere he.....dat zal zo in de wachttoren staan :lol: :lol:
Duidelijk een club voor debielen !!

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

13 aug 2013, 00:37

http://www.reasonablefaith.org/supposed ... amily-tomb
Wie leest uit bovenstaande site en wie de naam "Jezus" uit dat kindgekrabbel kan opmaken is voorwaar een genie !

Bij al die tegenargumenten nog blijven beweren dat de Talpiot tombe Jezus familiegraf is ongeoorloofd.

http://waarom-jezus.nu/cgi-bin/qgen?cfg ... t.pageid=1
Site, dit keer in het Nederlands, met een duidelijke uitleg waarom getwijfeld moet worden aan het zogezegde familiegraf van Jezus.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 aug 2013, 04:37

bluevelvet schreef:http://www.reasonablefaith.org/supposed ... amily-tomb
Wie leest uit bovenstaande site en wie de naam "Jezus" uit dat kindgekrabbel kan opmaken is voorwaar een genie !
In vergelijk met jou is iedereen een genie.

Als je dat allemaal zo goed weet te vertellen kan je me dan ook de namen geven van de archeologen die de inventaris en de berging verzorgt hebben ? Dit is een vraag waar ik antwoord op verwacht.
Bij al die tegenargumenten nog blijven beweren dat de Talpiot tombe Jezus familiegraf is ongeoorloofd.
Tja, na 7 jaar onderzoek en rechtsgang had men geen tegenargumenten meer om te beweren dat het om een vervalsing ging. Ik heb er drie boeken over gelezen. Hoeveel, buiten uw reli-sites, heb jij er al over gelezen ?
http://waarom-jezus.nu/cgi-bin/qgen?cfg ... t.pageid=1
Site, dit keer in het Nederlands, met een duidelijke uitleg waarom getwijfeld moet worden aan het zogezegde familiegraf van Jezus.
Ask Jesus ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Wat een trol ben jij zeg !

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

13 aug 2013, 10:25

De rechtszaak ging over het vermiste kistje : vals of niet vervalst ? De rechter sprak zich niet uit over het vermeende familiegraf van Jezus.

En in plaats van te lachen zou talisman beter de aantijgingen die tegen pleiten weerleggen zoals opgesomd in beide sites hierboven, en er zijn er heel wat :
één voor één, en hij zal niet meer weten waar zijn hoofd staat !

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 aug 2013, 10:34

bluevelvet schreef:De rechtszaak ging over het vermiste kistje : vals of niet vervalst ? De rechter sprak zich niet uit over het vermeende familiegraf van Jezus.
Als je Engels verstaat heeft de rechter geconcludeerd dat het Jakobus-ossuarium niet vervalst is. Uit onderzoek is ook gebleken dat het hier gaat om het ' verloren ' kistje uit de Talpiot-tombe ( Jezus' familiegraf )
En nog steeds heb je geen antwoord gegeven op bovenvermelde vragen: Heb je al één van de naslagwerken gelezen die verslag doen over deze vonst én me enkele namen te noemen die bij deze opgraving aanwezig waren.
En in plaats van te lachen zou talisman beter de aantijgingen die tegen pleiten weerleggen zoals opgesomd in beide sites hierboven, en er zijn er heel wat :
één voor één, en hij zal niet meer weten waar zijn hoofd staat !
Ik hou met niet bezig met sites van sekteleden of bedriegers. Mijn linken ( als je wil in verschillende talen aan te vinken ) laten dit duidelijk zien. En nu begin je al deftig mijn kloten uit te hangen hoor trollenmadam !! :evil:

carpinus
Lid geworden op: 14 mei 2012, 09:56

13 aug 2013, 11:53

Ik ben reeds uit één van de subforums hier gestapt. Maar ik stel vast dat de beledigingen, grofheden en scheldpartijen vanwege één bepaalde deelnemer, een zekere Talisman, zich evenzeer voordoen in andere draden. Ik zou de betrokkene toch eens willen verzoeken zijn taalgebruik wat bij te schaven. Discussies kunnen met evenveel interesse en met veel meer genoegen gevoerd worden wanneer de hoffelijkheid in ere wordt gehouden. En dit heeft niets te maken met "op de man spelen" of met "trollen".

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 aug 2013, 12:05

carpinus schreef:Ik ben reeds uit één van de subforums hier gestapt. Maar ik stel vast dat de beledigingen, grofheden en scheldpartijen vanwege één bepaalde deelnemer, een zekere Talisman, zich evenzeer voordoen in andere draden. Ik zou de betrokkene toch eens willen verzoeken zijn taalgebruik wat bij te schaven. Discussies kunnen met evenveel interesse en met veel meer genoegen gevoerd worden wanneer de hoffelijkheid in ere wordt gehouden. En dit heeft niets te maken met "op de man spelen" of met "trollen".
Hoepel toch op man !

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

13 aug 2013, 12:20

carpinus schreef:Ik ben reeds uit één van de subforums hier gestapt. Maar ik stel vast dat de beledigingen, grofheden en scheldpartijen vanwege één bepaalde deelnemer, een zekere Talisman, zich evenzeer voordoen in andere draden. Ik zou de betrokkene toch eens willen verzoeken zijn taalgebruik wat bij te schaven. Discussies kunnen met evenveel interesse en met veel meer genoegen gevoerd worden wanneer de hoffelijkheid in ere wordt gehouden. En dit heeft niets te maken met "op de man spelen" of met "trollen".
Hé uitgelooide droogstoppel, ga eens pilaarbijten op een reli-site zeg.
Jawatte