Religieuze leiders, hier en elders

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 sep 2019, 10:26

Alle problemen met de economie die Turkije op dit moment ervaart, zijn het gevolg van het samenwerken van vrouwen en mannen , aldus de zeer populaire imam die in elk Turks gezin gekend is.

Imams spreken zich uit over alles wat het leven aangaat: economie, politiek, religie, seks, ontspanning, klederdracht enz. Dat is ook normaal aangezien de islamideologie de totaliteit van het leven wil beheersen; het is daarom ook een totalitaire ideologie.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

15 sep 2019, 15:25

Reportage van Theroux in Vranckx, gisteren over blasfemie en doodstraf in lahore, pakistan:
Drie mannen ter dood veroordeeld voor het vernielen van een sticker met de náám van de pedo-profeet op...
Een jongen van 14 zit reeds 5 jaar in de dodencel omdat hem een cartoon werd toegezonden op facebook met een varken op de kabäa in mekka, jeweetwel, die zwarte steen waarrond moslims elkaar vertrappelen in aanbidding van hun pedofiele roofmoordenaar.
Elke keer wordt zijn advocaat met een kluitje in het riet gestuurd in de rechtbank door uitstel om zo deze jongen te kunnen blijven vasthouden....zijn familie leeft ondergedoken met de vrees om vermoord te worden door de bloeddorstige dorpsgenoten.
Advocaten van de verdediging in godslasteringzaken worden bedreigd en zelfs vermoord, gelyncht door de achterlijke bevolking.
Pakistan is de laatste 40 jaar geradicaliseerd vertelde een advocaat.

Het pakistaanse hooggerechtshof heeft nu geoordeeld dat de meerderheid van de zaken van blasfemie gestoeld zijn op valse beschuldigingen die voortkomen uit vastgoedkwesties of andere, persóónlijke vetes en dat het zélden om godslastering gaat.
Het is in dat achterlijke land zelfs gemakkelijk om wraak te nemen bij een banale ruzie: vals beschuldigen van blasfemie en je slachtoffer wordt óf gelyncht of tot de doodstraf veroordeeld.

Wraakzuchtig en moordzuchtig volkje, ze mogen elkaar liefst allemaal vals beschuldigen, dan roeien pakistanen zichzelf op termijn uit.
Opgeruimd staat netjes, de vrede in de wereld zou er op vooruit gaan.
Zaterdag 14 september: Lachen met God
Wie lacht met God kan dat in Pakistan met z’n leven bekopen.
Wie niet gelyncht wordt door de woedende massa, riskeert veroordeeld te worden tot de dodencel.
Marcel Theroux reist naar Pakistan om meer te weten te komen over de strenge blasfemiewetten.
https://www.canvas.be/vranckx-op-zaterdag

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jan 2020, 20:07

Khalid Benhaddou, de imam van Gent, kreeg niet de toestemming om met een toestel naar Mexico te vliegen aangezien het vliegtuig over Amerikaans grondgebied zou vliegen .

Benhaddou is verbaasd dat hij, de gelauwerde antiterrorisme voorvechter, niet wordt toegelaten in Amerika. Zoals ik al eerder heb geschreven, is K. B. niet gestorven van zijn eerste leugentje. De dag van Charlie Hebdo beweerde hij in Terzake dat de profeet nooit ofte nooit met geweld had opgetreden tegen mensen die hem beledigden. Manifest onwaar is dat. Hij liet ze onthoofden of vermoorden.

Onze sire, Filip, is al het einde van de moslimvasten gaan vieren bij K. B. Als Filip nu maar niet op zijn koninklijke tenen getrapt is door die vernedering van zijn maatje.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jan 2020, 21:08

Is de strijd van ISIS een politieke strijd, of is het een religieuze aangelegenheid? (Of allebei samen?)

De voormalige Praagse imam Samer Shehadeh heeft voor de rechtbank toegegeven dat hij zijn broer en diens vrouw heeft helpen vertrekken naar Syrië om zich daar bij een terroristische beweging aan te sluiten.

In 2016 was hij zelf naar Turkije gereisd om daar contact te zoeken met jihadi's. Hij had toen de intentie om hen te vervoegen. De Tsjechische geheime diensten hebben 'de geestelijke leider' opgepakt.
Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jan 2020, 15:31

Alweer een imam die zich in politieke zaken mengt.

De Palestijnse imam Nidal Siam, heeft vorige week een speech gegeven in de al-aqsa moskee. Daarbij voorspelde hij dat de islamideologie binnenkort zal triomferen.
Jeruzalem zal bevrijd worden en Rome zal onderworpen worden door de islamvolgelingen. Om dat te bereiken moet een jihad worden gevoerd opdat het woord van de ongelovigen ondergeschikt zou worden aan het woord van Allah. Hij riep zijn toehoorders op om het martelaarschap na te streven voor Allah. Of hij dat zelf ook doet, is niet duidelijk.

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 feb 2020, 16:10

In Pakistan heeft de Raad voor de islamitische ideologie nog eens duidelijk gemaakt hoe het zit met vrouwen slaan. Dat is een duidelijk recht van de man. Het slaan moet zodanig gebeuren dat er geen verwondingen achterblijven. De woorden 'lichtjes slaan' worden door de voorzitter van die raad gebruikt. De koran, echter, vermeldt dat woord 'lichtjes' niet.

Kort youtube filmpje waarin de wijze man zijn argumenten geeft. Uiteindelijk komt het hierop neer: het staat in de koran en niemand kan tornen aan het woord van Allah.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 feb 2020, 19:35

Een Palestijns-Libanese tekstgeleerde (van de koran) kan tegelijk ook een heelmeester zijn. Zo lijkt het toch.

Sheikh Ali Al-Yousuf zei vorige week tegen een Turks TV-station dat de Palestijnen "de milt en de lever van Israël zullen uitrukken" en ze zullen het hart van Israël een zware slag toebrengen.
De Palestijnen in Libanon zullen uitbarsten als een vulkaan, aldus de Sheikh wiens plastisch taalgebruik een pluim verdient.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2020, 11:29

In de wereld van de islam (het geloof) heersen toch andere gebruiken dan wat wij in het Westen als gangbaar aanvaarden of veronderstellen.

Een imam in een koranschool kwam na het uitdelen van het eten in aanvaring met twee volwassen 'studenten' van de school (27 en 23 j.). Nadien kwam hij die twee mannen nogmaals tegen op weg naar de moskee. Ze versperden hem de weg, hij trok zijn pistool en schoot ze allebei neer.

When I was returning to Abu Bakr mosque at Maghrib, they blocked my way near the gardens in Shahpur and picked a fight. I took out my pistol and killed them both,”

De religie van de vrede ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 feb 2020, 11:54

In Italië zijn twee pastoors met elkaar op de vuist gegaan. Het dispuut ging over wie vanop de preekstoel de zondagse preek mocht houden.

Zo zou het eruit zien indien je de situatie overplaatst naar de katholieke wereld. Maar het bovenstaande is niet gebeurd. In Islamabad (Pak) echter zijn twee geestelijke leiders met elkaar in conflict gekomen en het gevecht heeft 15 minuten geduurd.
Toen de nieuw aangestelde khateeb (voorganger in de religieuze dienst) de gebeden wou gaan leiden, verzette de vorige khateeb zich eerst verbaal, maar dat ging alras over in een fysieke confrontatie. Tientallen gelovigen van de religie van de vrede waren aanwezig in de moskee.

Religieuze leiders ... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 feb 2020, 12:48

In Bengalen (Indië) heeft een belangrijk geestelijk leider een fatwa uitgesproken over een burgemeester die ook een moslim is. Wat heeft de burgemeester misdaan?

Bij een viering in zijn gemeente/district waar de hindoegod Shiva werd aanbeden was hij aanwezig. Hij heeft 'meegedaan' door water over het beeld van Shiva te gieten (zoals de hindoes doen) en door melk en bloemen te offeren.

De islamitische clericus Syed Ibrahim Siddique haalde er zijn Shariaboek bij en besliste dat de burgemeester vanaf nu geen moslim meer is. Hij mag bij zijn dood ook niet begraven worden op een begraafplaats voor moslims en er mogen geen islamitische gebeden voor hem gezegd worden.

De dialoog tussen godsdiensten, hmmm.... ik weet het nog zo niet. Althans wanneer de islamreligie erbij betrokken is, vlot het niet zo best.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 feb 2020, 16:40

Wil. schreef:
24 feb 2020, 12:48


De dialoog tussen godsdiensten, hmmm.... ik weet het nog zo niet. Althans wanneer de islamreligie erbij betrokken is, vlot het niet zo best.
Een dijk van een understatement.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 feb 2020, 12:11

De Iraanse stad Qom is het centrum van waaruit de corona-uitbraak is gestart. Het is ook een heel belangrijke religieuze stad voor de sjiieten want daar bevindt zich een soort mausoleum van een belangrijk religieus persoon, nl. de vrouw van de 8e imam.

De geestelijke leider die tevens de bewaarder is van het schrijn dat in Qom staat, beweert nu dat het coronavirus door Trump 'gericht' is op de stad. Trump had immers gezegd dat indien de Iraniërs zouden terugslaan nadat die generaal was gedood, hij op zijn beurt de culturele sites van Iran zou aanvallen.

En nu is het dus zo ver, aldus die clericus.

Scheiding van politiek en religie: in de wereld van de moslims is dit niet aan de orde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 mar 2020, 21:28

De Iraakse islamgeleerde Hadi Al-Modarresi, riep een week geleden nog dat het coronavirus een straf van Allah is tegen de Chinezen. Je weet wel: de Chinezen hebben de laatste tijd hun eitje gepeld meet de Oeigoeren (moslims)

Maar... karma bijt stevig terug: Hadi Al-Modaressi blijkt nu toch wel zélf besmet met het coronavirus, zeker 8O Maak dat mee!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mar 2020, 19:28

Een soennitische geestelijke die in Engeland woont (!) heeft ook zijn duit in het coronazakje gedaan. Iran is behoorlijk hard getroffen door de ziekte. Hoe komt dat? Yep: Allah straft de sjiieten omdat ze leugens vertellen over Aïsha.

Nu zijn de sjiieten ook nog eens degenen die het virus verspreiden onder de soennieten, aldus Sheikh Abdul Rahman Dimashqia.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

13 mar 2020, 15:10

Wat een voortdurend aangewakkerd bijgeloof al niet vermag!?
Het kan hard-gelovigen aanzetten tot waanzin, en jawel, tot moord en andere gruwelijkheden tegen de mensheid.