Leven we in het eind der tijden ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

27 apr 2018, 20:50

ebenhaezer schreef: 
Ho Talisman ,  verstoppertje spelen achter een ' Big bang ' , of : dat er nooit een begin en eind bestaat ,  of  : het gaan zoeken bij andere planeten , is heel gemakkelijk ! 
De realiteit niet willen zien terwijl ge er niet naast kunt kijken!???
Neen, verstoppertje spelen achter god en de bijbel, dàt, is nog véél gemakkelijker.
Niet moeten nadenken, niet moeten kijken, en dus ook niet moeten zien, enkel maar gewoon alles klakkeloos aannemen, en fanatiek geloven in iets dat wetenschappelijk, nee, zelfs hélemaal niet, te bewijzen valt, 

En neen, gevaarlijk bent u waarschijnlijk niet, maar uwe leer is dat zeker wél.
U weet waarschijnlijk ook niet, dat 'iedere' religie, dus ook het christelijk geloof, ontstaan is als een sekte!

Voor mij zijn alle religies sektes, de ene al gemoedelijker, en jawel, ook soms gevaarlijker dan de andere.
Ze brainwashen allemaal, en daar gebruiken ze alle mogelijke middelen voor, en dus zeer zéker ook de bijbel.
 

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

28 apr 2018, 08:33

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: 
Ho Talisman ,  verstoppertje spelen achter een ' Big bang ' , of : dat er nooit een begin en eind bestaat ,  of  : het gaan zoeken bij andere planeten , is heel gemakkelijk ! 
De realiteit niet willen zien terwijl ge er niet naast kunt kijken!???
Neen, verstoppertje spelen achter god en de bijbel, dàt, is nog véél gemakkelijker.
Niet moeten nadenken, niet moeten kijken, en dus ook niet moeten zien, enkel maar gewoon alles klakkeloos aannemen, en fanatiek geloven in iets dat wetenschappelijk, nee, zelfs hélemaal niet, te bewijzen valt, 

En neen, gevaarlijk bent u waarschijnlijk niet, maar uwe leer is dat zeker wél.
U weet waarschijnlijk ook niet, dat 'iedere' religie, dus ook het christelijk geloof, ontstaan is als een sekte!

Voor mij zijn alle religies sektes, de ene al gemoedelijker, en jawel, ook soms gevaarlijker dan de andere.
Ze brainwashen allemaal, en daar gebruiken ze alle mogelijke middelen voor, en dus zeer zéker ook de bijbel.
 
Hoe gevaarlijk geloof voor de wetenschap kan zijn heeft Galilei ondervonden. Pas in 1992 heeft de Kerk zijn excuses aangeboden. Ebenhaezer leeft duidelijk nog in die tijd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Galileo_G ... t_met_Kerk

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 apr 2018, 09:33

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Ook de Wetenschap weet dat er niets uit het niets kan ontstaan ! Er is een Maker en dus kun je daar beter met een dankbaar hart rekening mee houden !
Dat er iets uit het niets kan ontstaan zegt de wetenschap ook niet. Voor de big bang was er een vorige big bang en daarvoor nog een big bang en ga zo maar door in het oneindige. Weet je wat oneindig betekend ? Er is nooit een begin geweest en er zal nooit een eind aan komen. Men is nu al aan het onderzoeken of er zelfs meerdere heelallen zijn door wiskundige berekeningen, te complex om uit te leggen, maar het is er wel in theorie. Voor iets dat er altijd al geweest is hoeft men geen Maker te hebben. Misschien wat moeilijk voor je om te begrijpen, hou je dan maar bij een Maker.


Ho Talisman ,  verstoppertje spelen achter een ' Big bang ' , of : dat er nooit een begin en eind bestaat ,  of  : het gaan zoeken bij andere planeten , is heel gemakkelijk ! 
Er is nog nooit bewezen dat iets ' oneindig ' kan zijn ,  aan alles komt nu eenmaal een einde ! Echt niet zo moeilijk om te begrijpen hoor lieve man ! 
Ik weet het, wetenschap is niet je ding, daar snap je toch niks van.


Ha Talisman !  door wie dacht jij dat er Wetenschap is kunnen ontstaan ? Hoe zijn mensen aan hun hersenen gekomen ?  Hoe is die eerste mens ontstaan ? 
Maar ja , ik weet het ,  dat jij van een aap voortkomt , toch ?  Grapje hoor !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

28 apr 2018, 11:44

ebenhaezer schreef: Ha Talisman !  door wie dacht jij dat er Wetenschap is kunnen ontstaan ? Hoe zijn mensen aan hun hersenen gekomen ?  Hoe is die eerste mens ontstaan ? 
Maar ja , ik weet het,  dat jij van een aap voortkomt , toch ?  Grapje hoor !!!
Je weet het duidelijk NIET ebenhaezer, want ook jij, ik, en alle anderen, zijn afstammelingen van apen.
Of wij nu die ultieme laatste (zgn) ontbrekende link vinden op niet.
Misschien heeft uw god wel voor de evolutie gezorgd, en Darwin heeft die evolutie dan gewoon ontdekt!?
Hij heeft ze zeker NIET uitgevonden. 

Volgens mij is er zelfs geen 'ontbrekende' link.
Dat wordt waarschijnlijk gezegd om sommige mensen niet tegen het hoofd te stoten. 
Want de meeste mensen zullen het niet willen geweten hebben dat zij afstammen van primaten.
Moeten wij ons daar voor schamen? Ik dacht het niet.
Maar de gelijkenissen zijn in de loop van de evolutie van primaat tot mens, zelfs buiten de wetenschap, al moeilijk te ontkennen.

Kijk maar eens naar de hoofden van sommige stammen in Afrika, de schedel, de kaken, de kin, en vooral de lippen en de tanden, vertonen heel sterke gelijkenissen met die van sommige primaten.
Laatst gewijzigd door Fazal op 28 apr 2018, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

28 apr 2018, 12:33

Ieder mens leeft in zijn eigen "einde der tijden" tijd.
Sterven doen we allemaal.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

28 apr 2018, 15:00

ebenhaezer schreef: Ha Talisman !  door wie dacht jij dat er Wetenschap is kunnen ontstaan ?
Door de drang van weten. Is niet op jou van toepassing.
Hoe zijn mensen aan hun hersenen gekomen ?  Hoe is die eerste mens ontstaan ?
Door miljarden jaren van evolutie.
Maar ja , ik weet het ,  dat jij van een aap voortkomt , toch ?
Nee, maar wel van een gemeenschappelijke voorouder.
Fazal

28 apr 2018, 18:48

Hopeloos hoor beste talisman.

Iemand die weigert te denken, behoort niet tot de homo sapiens, en daar valt bijgevolg niet mee te discussiëren.
Want de evolutie is in de loop der tijden, en dat weet iedereen (hoop ik), verschillende richtingen uitgegaan.

De ene aap is dus de andere niet, en de ene mens is ook de andere niet.
Dat hebben we dus eigenlijk ook gemeen met apen.

Apen apen(werkwoord) apen na, en mensen doen dat ook. 
Dus ..., als we daar eens serieus over nadenken, dan wordt het verschil nõg kleiner.  :D

En die ultieme link zal nooit gevonden worden, gezien 'de' ultieme link gewoon niet bestaat.
Maar de langzame overgangen in de evolutie gedurende honderdduizenden, zeg maar miljoenen jaren, zijn nog altijd zichtbaar, en aldus nog altijd onmiskenbaar aanwezig. 

En we zijn nog verre van het einde van onze evolutie. Evolutie zal nooit stoppen, en dit tot het einde der tijden.
Behalve voor mensen als ebenhaezer misschien, want als de mens nog maar 6000 jaar zou bestaan, dan kan er natuurlijk van enige evolutie totaal geen sprake zijn.  :wink:




 

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

28 apr 2018, 23:17

Leven wij in het einde der tijden ? Tav Eben


Beste Eben, ik denk te menen dat ge het hierboven hebt  over wat ze in het Engels -The Rapture- noemen . D"e opneming in de wolken van de overgeblevenen . Zie het Epistel in de Bijbel : ( 1 Thessal: vier ) .Een stukje uit dit epistel : """ Want de Heer zelf zal met macht en met de stemme des Aartsengelen en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel : en die in Christus gestorven zijn, zullen dan eerst verrijzen .daarna zullen wij, die leven en die overgebleven zijn, te zamen met Hem opwaarts gevoerd worden in de wolken, Christus tegemoet in de lucht ; en aldus zullen wij altijd met den Heer zijn . Enz. """"

Heb toch ook nog  een vraagje hoor, wat bedoel je met het 1000 jarige vredesrijk van Christus ? Maar 1000 jaar ? 1000 jaar is niets als je het in de tijdsrekening beschouwt .

Ik heb wel enige voeling met de reactie van Lea . Words to ponder .Zoals in Readers Digest .

mvg werewoef


AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 apr 2018, 09:56

lea*** schreef:Ieder mens leeft in zijn eigen "einde der tijden" tijd.
Sterven doen we allemaal.


Natuurlijk Lea zullen we allemaal eenmaal sterven , dat is juist !  In de bijbel staat : het is de mens gezet eenmaal te leven  en daarna het oordeel . Het is niet amen en uit zoals de meesten zouden willen ! Maar als men goed en normaal leeft en de Schepper respecteert , dan hoeft men  toch nergens bang voor te zijn ?  Tja , als een kind zijn ouders ongehoorzaam is en er maar op los leeft zonder zich te bekommeren om de goede regels , ja , dan kunnen de gevolgen niet uitblijven  !  Eigenlijk iets heel normaals zou ik denken . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 apr 2018, 10:55

Ik ben niet bang voor de dood Ebenhaezer.

Had ik de regels van mijn ouders gevolgd, dan liep ik nu rond, meer dronken
dan nuchter. Dan nam ik handenvol kalmeerpillen en reisde van de ene
psychiatrische kliniek naar de andere.
Hou toch op met ouders af te schilderen als heiligen die alles beter weten,
er zijn kinderen die intuïtief weten welke weg de juiste is en het leven aangaan
met veel vallen en opstaan, je vertelt werkelijk larie, besef je dat?
Fazal

30 apr 2018, 11:14

Neen, dat beseft ze helemaal niet.
Fazal

30 apr 2018, 11:18

ebenhaezer schreef: 
Natuurlijk Lea zullen we allemaal eenmaal sterven , dat is juist !  In de bijbel staat : het is de mens gezet eenmaal te leven  en daarna het oordeel . Het is niet amen en uit zoals de meesten zouden willen ! 
Ik denk dat de meesten eerder zouden willen dat het NIET amen en uit is na dit leven.
Maar het is nu eenmaal wèl, amen en uit na dit leven.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

30 apr 2018, 11:19

Fazal schreef:Neen, dat beseft ze helemaal niet.
Wil ze ook niet, anders spat haar zeepbel open waar ze latijn heeft ingestoken.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 apr 2018, 11:31

werewoef schreef:Leven wij in het einde der tijden ? Tav Eben


Beste Eben, ik denk te menen dat ge het hierboven hebt  over wat ze in het Engels -The Rapture- noemen . D"e opneming in de wolken van de overgeblevenen . Zie het Epistel in de Bijbel : ( 1 Thessal: vier ) .Een stukje uit dit epistel : """ Want de Heer zelf zal met macht en met de stemme des Aartsengelen en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel : en die in Christus gestorven zijn, zullen dan eerst verrijzen .daarna zullen wij, die leven en die overgebleven zijn, te zamen met Hem opwaarts gevoerd worden in de wolken, Christus tegemoet in de lucht ; en aldus zullen wij altijd met den Heer zijn . Enz. """"

Heb toch ook nog  een vraagje hoor, wat bedoel je met het 1000 jarige vredesrijk van Christus ? Maar 1000 jaar ? 1000 jaar is niets als je het in de tijdsrekening beschouwt .

Ik heb wel enige voeling met de reactie van Lea . Words to ponder .Zoals in Readers Digest .

mvg werewoef




Ja Werewoef , dat bedoelde ik ,  een belofte die zeker uit zal komen ! 

Over die 1000 jaar staat in Openb.20 : 3 : .... voordat de 1000 jaar voleindigt waren , .... .

Ja  de bijbel geeft geen volgorde van de dingen die gebeuren gaan ,  omdat dit boek bestaat uit verschillende schrijvers en op verschillende tijdstippen ( al een wonder hoe dat Boek ontstaan is en nooit meer verloren ging ) ! 
Maar Christelijke Theologen konden ons daarin helpen om het beter te verstaan ; ook bestaan er gelukkig al veel uitleg boeken over  .  Ook op Google kan je zien wat de Bijbel en versch. groepen over het 1000 jarig Vrederijk zegt
en daar zijn inderdaad verschillende uitlegingen over .  

Openb. 20 : 4:6  zegt : ... en zij werden levend en regeerden met Christus 1000 jaar . ...
Jes. 9 : 5 - 6  spreekt over dat 1000 jarig Vrederijk van Christus met de Zijnen ( die opgenomen werden ) ,  ze regeren  ( gelovige Joden en Christenen ) , over de hele wereld , de zetel is in Jerusalem . 
Jes 9 : 7 - 8  zegt :  na die 1000 jaar wordt de satan voor een korte tijd weer vrijgelaten , om de volken te toetsen ,  maar opnieuw volgen ze de  boze macht . 
Openb. 20 : 11 - 15 .  Hier volgt de opstanding van alle gestorvenen ,  en het grote laatste oordeel . 
Openb. 21 . Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde , waar gerechtigheid en vrede zal zijn .  Hemel en aarde zijn dan verenigt te saam ! 

Het getuigd van Liefde en Wijsheid , dat de Heer ons dit alles bekend maakte ,  zodat we ons in acht kunnen nemen om de goede weg te volgen  , en Hem beter te leren kennen en lief te hebben ! Hij is de Enige volmaakte God , die alles ziet en doorziet . Ik begrijp niet dat mensen die alles hier op aarde kunnen onderzoeken en ontdekken , toch niet in deze Schepper kunnen geloven ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

30 apr 2018, 11:46

talisman schreef:
Fazal schreef:Neen, dat beseft ze helemaal niet.
Wil ze ook niet, anders spat haar zeepbel open waar ze latijn heeft ingestoken.
De moderne mens is volgens de laatste wetenschappelijke bevindingen ± 200.000 jaar op aarde, dus je kan zien hoelang het ongeveer heeft geduurd vooraleer intelligent leven zich heeft kunnen ontwikkelen. 

Volgens de Bijbelse chronologieën (afstammingslijsten) van de Hebreeuwse Bijbel, de Thorah, telt men ongeveer 2.000 jaar tussen de Schepping van Adam en de roeping van Abram (later Abraham), vervolgens nog eens 1.000 jaar tot aan de regering van Koning David, en dan nog eens 1.000 jaar tot de geboorte van Jezus Christus. Totaal 4.000 jaar van Adam tot Jezus Christus.

Als iemand dus nog maar 6000 jaar zou bestaan, dan zou het ook logisch zijn dat die persoon nog niet tot de huidige (algemeen aangenomen)  intelligentie kan zijn geëvolueerd.