Menselijke waarde

hier is plaats voor alle wereldreligies

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 dec 2012, 10:58

Als ieder individu een menselijke waarde heeft, waarom worden niet-gelovigen, -een groeiende minderheid- dan in hun waarde bedreigd ? Een uitvoerig rapport en bijhorende commentaar over de wereldwijde vervolging van atheïsten, is te lezen op: klik
Laat het middel nooit het doel vervangen !

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

11 dec 2012, 12:03

socrates schreef:Als ieder individu een menselijke waarde heeft, waarom worden niet-gelovigen, -een groeiende minderheid- dan in hun waarde bedreigd ? Een uitvoerig rapport en bijhorende commentaar over de wereldwijde vervolging van atheïsten, is te lezen op: klik
De titel is wel grappig, alsof atheïsme een religie is. :lol:
Zoiets als een niet-verzamelaar.
Fazal

18 jan 2013, 14:46

Het zoveelste gevaar van een religie!

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

18 jan 2013, 17:38

Fazal schreef:Het zoveelste gevaar van een religie!
:roll: :roll:

Onderzoek zou verder moeten uitwijzen of er inderdaad drugs bij te pas kwamen, eventueel alcoholische dranken, wat men op een 'feest' toch wel mag verwachten. Het artikel is daar niet al te expliciet over.
Verkrachting is nooit goed te praten, en dat sommige dokters weigeren om verkrachte vrouwen te onderzoeken keur ik niet goed. Wat de 'morning-afterpil' betreft dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Katholieken zijn van mening dat de vrucht niet mag gedood worden, en staat gelijk aan 'abortus' plegen. Langs de andere kant kan men nog niet weten of er bevruchting heeft plaats gehad.

Zomaar stellen dat religie in deze GEVAAR betekent is wat excessief te noemen. Het lijkt alsof religie hier de schuldige is zonder aandacht te schenken aan het gedrag van onze jongeren, en dat laat heel wat te wensen over !
Fazal

18 jan 2013, 19:23

bluevelvet schreef:
Fazal schreef:Het zoveelste gevaar van een religie!
Zomaar stellen dat religie in deze GEVAAR betekent is wat excessief te noemen. Het lijkt alsof religie hier de schuldige is zonder aandacht te schenken aan het gedrag van onze jongeren, en dat laat heel wat te wensen over !
Welke jongeren? Moslimjongeren?
En daarbij, ik blijf erbij dat eender welke religie een gevaar betekent voor eender welke maatschappij, of jij nu die bewering excessief vind, of niet!
En ik hoop dat ik hier geen tekeningske hoef bij te maken!