Jezus heeft nooit bestaan

hier is plaats voor alle wereldreligies

carpinus
Lid geworden op: 14 mei 2012, 09:56

13 aug 2013, 12:25

talisman schreef:
carpinus schreef:Ik ben reeds uit één van de subforums hier gestapt. Maar ik stel vast dat de beledigingen, grofheden en scheldpartijen vanwege één bepaalde deelnemer, een zekere Talisman, zich evenzeer voordoen in andere draden. Ik zou de betrokkene toch eens willen verzoeken zijn taalgebruik wat bij te schaven. Discussies kunnen met evenveel interesse en met veel meer genoegen gevoerd worden wanneer de hoffelijkheid in ere wordt gehouden. En dit heeft niets te maken met "op de man spelen" of met "trollen".
Hoepel toch op man !
Ha zo? Ik wist niet dat jij forumbeheerder was. En zo te lezen van het lompe en arrogante soort. Erg jammer. Het zou leuk zijn mocht het forum van Seniorennet ook uitgerust zijn met een "negeer"-lijst. Daarmee kan heel wat ergernis voorkomen worden.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 aug 2013, 12:34

Carpinus jammerde: Ik ben reeds uit één van de subforums hier gestapt.

Hoog tijd dan dat ge van het gehele forum verdwijnt .... !

bij zulke mensen :roll: gaan mijn gedachten altijd uit naar de nakomelingen .. je zal er maar een kind van wezen 8O 8O de sukkelaars!

carpinus
Lid geworden op: 14 mei 2012, 09:56

13 aug 2013, 12:43

Paul Siemons schreef:Carpinus jammerde: Ik ben reeds uit één van de subforums hier gestapt.

Hoog tijd dan dat ge van het gehele forum verdwijnt .... !

bij zulke mensen :roll: gaan mijn gedachten altijd uit naar de nakomelingen .. je zal er maar een kind van wezen 8O 8O de sukkelaars!
Wat verwijt jij mij eigenlijk? Kun je even wat concreet zijn en niet in clichés zitten neuzelen?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 aug 2013, 17:28

Carpinus schreef: Wat verwijt jij mij eigenlijk? Kun je even wat concreet zijn en niet in clichés zitten neuzelen?

Je beseft het niet hé!!

carpinus
Lid geworden op: 14 mei 2012, 09:56

13 aug 2013, 21:04

Paul Siemons schreef:Carpinus schreef: Wat verwijt jij mij eigenlijk? Kun je even wat concreet zijn en niet in clichés zitten neuzelen?

Je beseft het niet hé!!
Ooo jawel, jawel. Gewoon de onverdraagzaamheid van sommigen die maar niet willen aanvaarden dat er mensen zijn die wél nog de mening zijn toegedaan dat er buiten het materiële nog iets anders is, dat er een God is. En dat die mensen ook mogen deelnemen aan een forum.

Zolang u het recht wordt gegund om atheïst te zijn moet u ook aanvaarden dat anderen evenzeer het recht hebben om dat niet te zijn.

Wees niet bang, niemand zal pogen u te bekeren.

Als u het daar niet mee eens kunt zijn dan geldt uw nijdige repliek (dat ik beter van, het ganse forum zou verdwijnen) evenzeer voor u.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 aug 2013, 09:14

carpinus schreef: Gewoon de onverdraagzaamheid van sommigen die maar niet willen aanvaarden dat er mensen zijn die wél nog de mening zijn toegedaan dat er buiten het materiële nog iets anders is, dat er een God is. En dat die mensen ook mogen deelnemen aan een forum.
O jawel jawel, die mensen zijn hier zeker welkom. Maar zoals je zelf aanhaalt is dit een discussieforum en geen eredienst. Als die mensen hier onzin posten, is het zeer voorspelbaar dat hier reacties op volgen. Als die mensen hun geloof hier poneren als feiten en sprookjes verkopen als geschiedenis, is het zeer voorspelbaar dat hier ook reacties op volgen die deze mensen als godslaster ervaren. Als deze mensen niet tegen de hitte van de keuken kunnen, moeten ze erbuiten blijven.
Zolang u het recht wordt gegund om atheïst te zijn moet u ook aanvaarden dat anderen evenzeer het recht hebben om dat niet te zijn.
Leg eens uit hoe hier dit recht je zou kunnen ontnomen worden ??? Of bedoel je eerder dat hier goddelozen rondwaren die je deze illusies ontnemen ??
Wees niet bang, niemand zal pogen u te bekeren.
Dat is wel het minst van mijn zorgen hoor. Het zou eerder kunnen dat deze goddeloze postings jouw geloof aan het wankelen zouden brengen. Ik kan niet meer doen je hieromtrent te verwittigen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

19 aug 2013, 11:49

Deze docu is zeker on topic:
( net zoals ik enkele jaren geleden hier tot in detaïl heb beschreven. Deze docu is maar van 12 dec. 2012 en bewijst dat dit geen bron van mijn postings was )

http://www.youtube.com/watch?v=3XA-L3UJEWc

Ramuntxo
Lid geworden op: 21 feb 2006, 10:13
Locatie: Vlaanderen

24 aug 2013, 19:17

De persoon die deze debatten opende plaatste zijn eigen visie en overtuiging.
Persoonlijk ben ik het er niet mee eens, maar ik begrijp hem en respekteer zijn mening.
Er is over Jezus al zodanig veel onwaarheid verteld en geluld dat uiteindelijk veel mensen
er niets meer van geloven.
Volgens mijn bescheiden mening heeft hij wél bestaan, maar was hij niet die volmaakte dat
men van hem zegt dat hij was.
De goeie man gebruikte zijn penis voor wat die dient en hij schuwde bovendien geen geweld.
Zelfs het katholiek geloof geeft bijvoorbeeld toe dat hij lid was van de Essenen, een 'terreurorganisatie'.
Maar .... zoals gebruikelijk .... is een degelijke gedachtenwisseling hier niet mogelijk.
Vooruit jongens .... schelden maar !

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

24 aug 2013, 19:30

Ramuntxo schreef: Maar .... zoals gebruikelijk .... is een degelijke gedachtenwisseling hier niet mogelijk.
Vooruit jongens .... schelden maar !

Dus als "de wind niet uit de verwachtte richting blaast" gaan we dat "schelden" noemen? ....... Raar!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

24 aug 2013, 19:57

Ramuntxo schreef: Zelfs het katholiek geloof geeft bijvoorbeeld toe dat hij lid was van de Essenen, een 'terreurorganisatie'.[/i]
Vermoedelijk verwissel je Essenen met Zeloten. De Essenen waren zeker geen terroristen. De militante tak van de Zeloten, de Sicariï wel .

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

31 aug 2013, 05:37

talisman schreef:
Ramuntxo schreef: Zelfs het katholiek geloof geeft bijvoorbeeld toe dat hij lid was van de Essenen, een 'terreurorganisatie'.[/i]
Vermoedelijk verwissel je Essenen met Zeloten. De Essenen waren zeker geen terroristen. De militante tak van de Zeloten, de Sicariï wel .
Er zijn altijd wel simpelen van geest te vinden. Dit is van alle tijden en zal dus altijd bestaan. Sommigen weten dit maar het is niet éénieder gegeven dit te onderkennen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

31 aug 2013, 05:42

talisman schreef:
Ramuntxo schreef: Zelfs het katholiek geloof geeft bijvoorbeeld toe dat hij lid was van de Essenen, een 'terreurorganisatie'.[/i]
Vermoedelijk verwissel je Essenen met Zeloten. De Essenen waren zeker geen terroristen. De militante tak van de Zeloten, de Sicariï wel .
Er zijn altijd wel simpelen van geest te vinden. Dit is van alle tijden en zal dus altijd bestaan. Sommigen weten dit maar het is niet éénieder gegeven dit te onderkennen.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

31 aug 2013, 09:11

Je hebt er zelfs die alles tweemaal zetten op 5 minuten :D :D :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

31 aug 2013, 09:19

rolija schreef:Je hebt er zelfs die alles tweemaal zetten op 5 minuten :D :D :D
Pilletje vergeten nemen. :lol: :wink: