atma/brahma

hier is plaats voor alle wereldreligies

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

02 apr 2012, 23:15

Dank je, Janx, voor de link. Ik zal hem bekijken als ik weer wat meer tijd heb.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

03 apr 2012, 13:46

janx schreef:(We) hebben [...] mogelijkheden om diverse zaken aanschouwelijk te maken [...] om iets over te brengen wat in het aanschouwelijke zit verborgen. Dus voor het goed begrip, het is geen werkelijkheid wat de beelden laten zien. [...]
In dat hele filmpje is er geen een zin die ook maar een spoor van (wetenschappelijke) waarheid bevat.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

06 apr 2012, 00:57

In dat hele filmpje is er geen een zin die ook maar een spoor van (wetenschappelijke) waarheid bevat.
Dat komt dat jij alleen maar wetenschappelijk verantwoorde zaken wilt lezen dus toets je alles daar aan en je hebt gelijk dat het niet als bewijstechnisch overkomt. Maar dat kan ook moeilijk het is meer een povere menselijke poging tot. Ik denk zelf dat het niet als een werkelijkheid weergegeven kan worden omdat het een proces van miljoenen jaren is geweest die moelijk te beschrijven is laat staan om het uit te beelden.
Maar denk je nu echt dat alles al wetenschappelijk ( het weten van en hoe ) is doorvorst? Daarom kom je ook niet verder dan het bekende huidige wetenschappelijke. Heb je nooit iets overdacht wat nog niet binnen de wetenschap bekend is? In dat geval ben je wel erg rechtlijnig moet ik zeggen en als je daar gelukkig in bent prima!
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 apr 2012, 09:54

Janx schreef:
Heb je nooit iets overdacht wat nog niet binnen de wetenschap bekend is? In dat geval ben je wel erg rechtlijnig moet ik zeggen en als je daar gelukkig in bent prima!

Moet kunnen natuurlijk, maar zeg er dan ook bij dat het sprookjes zijn.
Of krijg een ingeving en zoek naar bewijs. Dan heb je een punt.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

06 apr 2012, 10:43

janx schreef:[...] Daarom kom je ook niet verder dan het bekende huidige wetenschappelijke. Heb je nooit iets overdacht wat nog niet binnen de wetenschap bekend is? In dat geval ben je wel erg rechtlijnig moet ik zeggen en als je daar gelukkig in bent prima!
Maar janx toch, ik doe niets anders dan verder te denken, de wetenschap zelf doet niets anders dan de grenzen van het begrijpen en kennen te verleggen. Maar dat wil niet zeggen dat je er moet vanuit gaan dat het eerste het beste verzinsel ernstig moet genomen worden.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

06 apr 2012, 22:04

Zondervrees schreef:Maar janx toch, ik doe niets anders dan verder te denken, .....
Dan is mij dan totaal ontgaan Zondervrees. Ik zie meestal dat je juist alles binnen de grenzen wil houden van jouw denken met verwijzingen naar de kennis van de wetenschap van het moment. Misschien is het verhelderend om eens een voorbeeldje van jouw verder denken te geven?
Alles is Één en die Éne is Alles.