Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

06 jan 2012, 07:44

werewoef schreef:Den Talis zou begot dankbaar moeten zijn en op zijn blote knieeen tegen ons Heer mercikkes prevelen , dat er op dit eigenste ogenblik kloosterlingen in hun piepkleine "" celullekens " hunner eigen ziel uit het lijf aan het bidden zijn voor zijn ( Tallis dus ) heil .

Dailleurs, mannen , zoals Rolija, die weten waarom .

:P :P :P

mvg-werewoef
Zielig he WW, dat ze sommige mensen zover kunnen krijgen. Ik denk dat daar al een hoek af was bij de bevalling. Ooit eens ergens goe tegen gelopen in je jeugd WW ? Ik hoop dat J. Lennon ooit eens zijn gelijk zal halen. http://www.youtube.com/watch?v=sOIbsoj12KU&feature=fvst ( vooral de eerste zinnen en dan volgt de rest vanzelf )

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

06 jan 2012, 09:52

Werewoef snapt ook nog altijd niet dat die "kloosterlingen" dat voor hun eigen IK deden!
"Zo geraak ik in den hemel"
Ook niet gesnapt dat er ontelbare meisjes het klooster in zijn gelokt door de pastoor met de woorden dat "als ze zich als Maria zouden gedragen ze mogelijk ook wel eens een "onbevlekte ontvangenis" tegemoet zouden kunnen zien!!
Wat een eer en aanzien voor de familie van die sukkel zou dat dan wel moeten teweeggebracht hebben!!

Ondertussen waren die mensen wel financieel gepluimd door de clerus...
maar ja Werewoef, de titel "Bruid van Christus" dragen mag iets kosten hé?


Mvg,
P.Siemons

roel
Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Locatie: Wetteren

06 jan 2012, 12:22

Zeg eens Woef. "Bidden voor het zieleheil van de levenden en de doden" wat is het nut daarvan?
Het doet mij een beetje denken aan het systeem van de fameuze grote, middelgrote en kleine aflaten. A propos, bestaan die nog?

Je gaat nu toch nie vertellen dat die masseurkes in staat zijn God van gedacht te doen veranderen hé !!!
Gast

06 jan 2012, 12:33

roel schreef:Zeg eens Woef. "Bidden voor het zieleheil van de levenden en de doden" wat is het nut daarvan?
Het doet mij een beetje denken aan het systeem van de fameuze grote, middelgrote en kleine aflaten. A propos, bestaan die nog?

Je gaat nu toch nie vertellen dat die masseurkes in staat zijn God van gedacht te doen veranderen hé !!!
..... en of een brief aan Sinterklaas wel nut heeft. Ik hoor d'r ook niks meer van. En anders, moest ik stout geweest zijn had hij Zwartepiet wel gezonden. Niks... En eieren brengen naar de nonnekes van d' arme Klaren... niks, wel wat eieren kwijt. ( ze hebben er voorzeker die nieuwbouw mee gezet met al die eieren ) :-)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

06 jan 2012, 18:20

Aflaten ? Ik heb nog een oud gebedenboekje waarin staat dat het bidden van het schietgebed : - Jezus, Maria, Jozef - 7 jaren aflaten biedt .

Mocht ik ernstig ziek zijn en een kloosterzuster zou tegen me zeggen : - ik zal voor je bidden of ik zal speciaal aan jou denken- zou me dat toch extra opbeuren hoor, en me bij de gratie Gods misschien terug heel maken .
Maar dat is natuurlijk een persoonlijk gedacht .

Priesters en voor mij ook nonnetjes zijn verondersteld tussenpersonen tussen God en de mens te zijn .

Mijn grootste waarborg ( motto ? ) is nog altijd - PAR MARIE à JESUS - zoals op de eerste pagina van mijn topic over Maria deze tekst boven de beeltenis van O.L.Vrouwe in Lourdes prijkt .

mvg-werewoef
AMEN en AUM
Gast

06 jan 2012, 20:04

werewoef schreef:Aflaten ? Ik heb nog een oud gebedenboekje waarin staat dat het bidden van het schietgebed : - Jezus, Maria, Jozef - 7 jaren aflaten biedt .

Mocht ik ernstig ziek zijn en een kloosterzuster zou tegen me zeggen : - ik zal voor je bidden of ik zal speciaal aan jou denken- zou me dat toch extra opbeuren hoor, en me bij de gratie Gods misschien terug heel maken .
Maar dat is natuurlijk een persoonlijk gedacht .

Priesters en voor mij ook nonnetjes zijn verondersteld tussenpersonen tussen God en de mens te zijn .

Mijn grootste waarborg ( motto ? ) is nog altijd - PAR MARIE à JESUS - zoals op de eerste pagina van mijn topic over Maria deze tekst boven de beeltenis van O.L.Vrouwe in Lourdes prijkt .

mvg-werewoef
Van bijgeloof gesproken.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2012, 21:58

werewoef schreef:Aflaten ? Ik heb nog een oud gebedenboekje waarin staat dat het bidden van het schietgebed : - Jezus, Maria, Jozef - 7 jaren aflaten biedt .[…]
En godseminis levert waarschijnlijk weer niks op?
Ni Dieu, Ni Maître

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 jan 2012, 06:00

Ik zou het begot nie weten, zie . Het een zal het ander wel compenseren zekerst . Coute qui coute , op het einde van de rit wordt iedereen toch gewogen, de plusjes en de minnetjes gecomputterd, en dan is het afwachten naar welke kant het schaaltje helt .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

11 jan 2012, 13:20

talisman schreef:En eieren brengen naar de nonnekes van d' arme Klaren... niks, wel wat eieren kwijt.
Tja, de rijke zusters van 't arme kind jezus.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

11 jan 2012, 14:32

Reini schreef:En eieren zorgen ook voor veel "aflaten", en koeien en schapen ook.Zouden die ook in de hemel komen?
In het boek Lazarillo de Tormes (auteur onbekend) uitgegeven in 1554 in Amberes vertelt de auteur de avonturen van Lazarillo.Eén ervan in het hoofdstuk 6 heeft als titel:De cómo Lázaro sirvió a un capellán y de lo que sucedió con él..(Hoe hij een paster diende en wat er met hem voorviel) Erg anticlericaal in het toenmalige Spanje en toch gedrukt in Vlaanderen.De twee zwerven in Spanje van dorp naar dorp om er aflaten en wondergeneesmiddelen te verkopen.Ze gebruiken daarbij een mirakuleus kruis met relikwieën dat ze soms met tegenzin omwisselen voor een antiek in écht zwaar zilver.Bijna 500 jaar geleden waren er al simpelen van geest, die zich door gewiekste pasters lieten vangen en nu blijkbaar nog altijd.
Wie bewaakt de bewakers.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

11 jan 2012, 15:51

"werewoef"
Ik zou het begot nie weten, zie . Het een zal het ander wel compenseren zekerst . Coute qui coute , op het einde van de rit wordt iedereen toch gewogen, de plusjes en de minnetjes gecomputterd, en dan is het afwachten naar welke kant het schaaltje helt .
Bij de oude Egyptenaren was het begrip ziel nog niet uitgevonden.Het hart van de overledene werd gewogen door de god Anubis.Het mocht niet meer wegen als een pluim.
Afbeelding
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

23 jan 2012, 12:14

SOCRATES, als ' heiden ' viel je eigenlijk nog best mee, gezien wat je schreef i.v.m. je veroordeling tot de gifbeker om reden dat je het volk leerde denken ( Gorgias 24 ):

" Zo , als onrecht doen het grootste van alle kwaad is - is dit dus het grootste ? Is onrecht lijden niet groter ? - Geenszins. Wil je liever onrecht lijden dan onrecht doen ? Ik wil eigenlijk geen van beiden ; moest ik echter een van beide, onrecht doen of onrecht lijden, dan zou ik proberen liever onrecht te lijden dan onrecht te doen."

( Als de mysterieleerling in een situatie komt waarin hij het ondergaan van onrecht alleen kan vermijden door zelf onrecht te doen, zal hij liever onrecht ondergaan dan onrecht doen.)

En dit onderrichtte hij al meer dan 400 jaar v.C. !
Wat we in het N.T. lezen is dus reeds ouwe koek en helemaal niet excusief christelijk te noemen.