wachtwoord kwijt .-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

minou
Lid geworden op: 12 nov 2005, 21:06
Locatie: Antwerpen-Kiel

25 nov 2007, 21:06

Laptop Acer Aspire dual core win xp sp2 thunderbird
Na de aankoop van een andere laptop voor haar verjaardag had mijn nichtje van 12 jaar die nog een echte beginneling is een wachtwoord ingesteld tijdens de installatie van win xp en vind hem of weet het niet meer , terug .
De laptop start op en vraagt natuurlijk naar dit wachtwoord en kan dan niet meer verder Hoe kan ik dit oplossen ? dat hij toch terug kan opstarten .
Graag een beetje hulp aub .
Dank bij voorbaat

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

25 nov 2007, 21:55

- Haal de stekker van de computer uit het stopcontact en verwijder de CMOS-batterij die de BIOS-instellingen bewaart. Dit batterijtje heeft veel weg van een horlogebatterijtje. Verwijder het voorzichtig, anders raak je meer kwijt dan je BIOS-wachtwoord alleen. Soms is een paar minuten verwijdering voldoende, in sommige gevallen is een uur nodig. Hierna staan de BIOS-instellingen weer op standaard

minou
Lid geworden op: 12 nov 2005, 21:06
Locatie: Antwerpen-Kiel

25 nov 2007, 22:12

Blijven dan alle instellingen zoals voorheen ? behalve dat het wachtwoord dat hij vraagt verdwenen is ?
:(

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

25 nov 2007, 22:15

Het kan gebeuren dat het wachtwoord weg is.

Men kan ook het volgende downloaden:
http://www.ultimatebootcd.com/download.htm

volgens ik las, is hier een klein programma aanwezig om het paswoord weg te doen.

Mochten de gegevens weg zijn, hetgeen mij zou verwonderen is dat toch minder erg - een computer voor een kind van 12 j zullen geen staatsgeheimen opgeslagen zijn.

minou
Lid geworden op: 12 nov 2005, 21:06
Locatie: Antwerpen-Kiel

25 nov 2007, 22:31

Het voornaamste is dat het wachtwoord verdwenen is en de laptop kan doorstarten . Nu start hij niet op zonder dat wachtwoord dat hij vraagt .
mijn vraag was of andere instellingen dan ook verwijderd zijn zoals bv de telenet instellingen en ander instellingen ?
:( :(

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

25 nov 2007, 22:37

Ik denk het niet - wat telenetinstellingen betreft is dat toch heel eenvoudig om te installeren.
Hetgeen je nodig hebt is uw accountnr beginnen met de letter T of U of een ander en gevolgd door enkele cijfers en uiteraard het wachtwoord dat je van Telenet gekregen hebt tenzij dat ook door de eigenaar gewijzigd werd?
Om dat laatste terug te vinden is er een procedure voorzien bij Telenet in fuctie van uw gebruikte modemmodel enz...maar wij zijn nog zo ver niet.

minou
Lid geworden op: 12 nov 2005, 21:06
Locatie: Antwerpen-Kiel

25 nov 2007, 22:45

Ok William ga dit één van de dagen proberen en laat u dan nog iets weten of het gelukt is
Bedankt
:wink: :wink:

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

25 nov 2007, 22:48

Graag gedaan - betreffende het programma dat moet gedownload worden beschikt over een eigen opstartprogramma. Dus ik vermoed dat je computer moet afliggen - cd insteken en daarna de computer opstarten en volgen wat er gezegd wordt.

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

25 nov 2007, 23:25

Volgens mij gaat het hier wel degelijk om het windows passwoord en niet om het bios passwoord...

Met de cmos te wissen ga je het windowspasswoord niet wissen hoor.

Wat voor je windows wachtwoord ook nog kan is dit:

ophcrack

ben je je windows wachtwoord vergeten je kan het eenvoudig terugkrijgen via de linux versie ophcrack.

1.wat is ophcrack?
ophcrack is een versie van linux die speciaal gemaakt is om je windows wachtwoorden terug te krijgen. het maakt gebruik van rainbow tables (zijn lijsten met mogelijke wachtwoorden) en je vind je wachtwoord van ieder account terug in ongeveer 5 min. het goede aan deze software is dat het geen sporen na laat. het dient niet om je wachtwoorden te wijzigen maar enkel om in te kijken.

2.waar kan ik ophcrack vinden?
ophcrack live cd kan gedownload worden via http://ophcrack.sourceforge.net/
klik op The ophcrack LiveCD.
Dan klik op: ophcrack-livecd-1.1.3.iso
Klik dan op select a differnt miror
Klik dan op brussels belgium (als je van belgie bent)
Als de download niet direct start klik dan op this direct link
Sla dan het bestand op
En ga dan wat eten of tv kijken want het is 465 mb groot.

3.wat moet ik nu in godsnaam doen met die .iso??
eerst en vooral .iso staat voor image en moet je op een cd branden. Maar niet gewoon branden want je moet hem uitpakken en dan branden. Ik doe het prima met CDBurnerXP Pro 3 (kijk op google).

Start cdburnerxp op
Bij de wizard klik je op het eerste (de data)
Dan klik op file (boven in menu)
Dan klik op write disc from .iso file
Selecteer dan het iso file dat je hebt gedownload
En write disc

ziezo klaar is kees en je hebt je cd.

4.wat moet ik nu doen met die cd? (deel2)
heel eenvoudig nl. steek die in je pc en herstart. Linux start van zelf op. Zoniet dan moet je effe in setup kijken of hij eerst van cd/dvd boot vooraleer van hdd.

5. ik zit in linux en nu?
heel eenvoudig laat hem volledig opstarten dat gebeurt automatisch. En je krijgt een kader waar alle gebruikers opstaan en met een paarminuten geduld komt er steeds het paswoord bij.
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

26 nov 2007, 11:20

Gewoon opstarten met de CD van ERD commander en daarin het programma "locksmit" gebruiken" om het wachtwoord opnieuw in te stellen !


Komma@
:lol:
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

minou
Lid geworden op: 12 nov 2005, 21:06
Locatie: Antwerpen-Kiel

26 nov 2007, 12:41

Comma ,
Is dit van het programma dat clioke voorsteld en moet branden op cd of moet ik ergens de cd erd commander locksmit ergens van downloaden .

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

26 nov 2007, 13:00

minou schreef:Comma , Komma@
Is dit van het programma dat clioke voorsteld en moet branden op cd of moet ik ergens de cd erd commander locksmit ergens van downloaden .
neen, "locksmit" is een onderdeel van ERD Commander 2005
Dit programma kan je op CD branden en dan de laptop opstarten met deze CD
Hierna krijg je toegang tot het programma "locksmit" , ik denk dat dit de enige mogelijkheden is om dat password te resetten of opnieuw in te stellen !

Downloaden , weet ik niet echt of je dat kan hoor !
maar op de webstek van "feestploegske" was het vroeger beschikbaar dacht ik ......

http://carlo.nameserv.be/

Komma@
:lol:
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

26 nov 2007, 13:32

Zo zie je maar, mogelijkheden genoeg...
Waarom nog wachtwoorden gebruiken? :lol:
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

26 nov 2007, 14:06

ja, de meesten (leken) denken dat een password hen beschermd tegen ongeoorloofde toegang door derden .......
dat "password" en "user ID"is om te lachen hoor , dat bied GEEN ENKELE bescherming .
Een password is en te kraken binnen 50 sec !!!

Er bestaat maar één goede bescherming en dat is "encrytie" !
Hiermee kan men een map met persoonlijke spullen perfect beschermen !


Komma@
:lol:
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

26 nov 2007, 14:17

dat laatste lukt niet altijd hoor ..........

Komma@
:lol:
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !