verkoop pc

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Pictjen
Lid geworden op: 27 dec 2021, 12:13

25 mar 2024, 12:43

Beste,
om mijn computer klaar te maken voor verkoop wil ik alles wissen en gebruik hiervoor ccleaner.
Wanneer ik station wil wissen lukt het bij 1x overschrijven voor alleen vrije ruimte, maar bij 3x overschrijven niet! Ook niet bij heel station wissen, enkel bij enkel vrije ruimte wissen lukt het.graag tips.dank bij voorbaat.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 mar 2024, 16:33

Pictjen schreef:
25 mar 2024, 12:43
Beste,
om mijn computer klaar te maken voor verkoop wil ik alles wissen en gebruik hiervoor ccleaner.
Wanneer ik station wil wissen lukt het bij 1x overschrijven voor alleen vrije ruimte, maar bij 3x overschrijven niet! Ook niet bij heel station wissen, enkel bij enkel vrije ruimte wissen lukt het.graag tips.dank bij voorbaat.
Hoeveel stations heb je ? Je kan Windows zelf niet verwijderen ! De enige oplossing is herinstalleren met een startbare DVD of USB installatie disk/stick en hiermee je PC opstarten , en bij de installatie kiezen voor "custom" ( aangepaste ) installatie waarbij je alle partities van je harde schijf vooraf verwijdert en nadien de installatie voortzet. Zonder het verwijderen van die partities gaan er altijd "restjes" van jezelf op die schijf blijven hangen die iemand anders gaat kunnen uitlezen.

Een installatie DVD of USB stick maken is geen probleem , zie https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10 en kiezen voor "Hulpprogramma nu downloaden"